fbpx

Jak znaleźć wykonawcę zlecenia na transport? Zadaj te 5 pytań!

Wybór firmy transportowej to niemałe wyzwanie. Znalezienie takiego zaufanego partnera w biznesie zapewni terminowe dostawy i dalsze planowanie prac. Jak w gąszczu ofert odnaleźć solidnego wykonawcę zlecenia na transport, który bezpiecznie dowiezie towary we wskazane miejsce?

Doświadczenie w transporcie czy w autopromocji - co jest ważniejsze?

W obecnych czasach dość łatwo stworzyć wizerunek eksperta - reklamy tradycyjne i elektroniczne, reklamy w Google - to wszystko utrwala wizerunek firmy i pozwala zdobyć zlecenia na transport. Czy aby na pewno w parze z umiejętnościami w promowaniu firmy idzie także tak pożądane doświadczenie? 

Zweryfikowanie tej kwestii powinno stanowić punkt wyjściowy poszukiwań i prześwietlania potencjalnego partnera w zakresie transportu. Jawne dzielenie się tą informacją zarówno na stronie internetowej jak i podczas rozmów to jednoznaczna wskazówka, która pozwala sądzić, że w ramach wypracowanych lat na rynku pracownikom firmy udało się przejść z sukcesem przez wiele problematycznych sytuacji. 

Umiejętność radzenia sobie w trudnych warunkach to najlepszy sposób na zrewidowanie firmy na rynku i ugruntowanie jej pozycji jako lidera w branży.

Jaka flota pomoże zdobyć zlecenia na transport?

Oferta firmy transportowej powinna odpowiadać na zróżnicowane potrzeby - zarówno w kontekście kursów krajowych, jak i międzynarodowych. Obecnie w zasadzie standardem jest posiadanie pojazdów o ładowności od 1,2 do 24 ton.

Taka dywersyfikacja pozwala dotrzeć z ofertą do firm o zróżnicowanych potrzebach. Wspomniana otwartość pozwala na stałą gotowość do pracy oraz możliwość podjęcia intratnych zleceń na transport, jak i tych z perspektywami na dalszy rozwój i rozszerzenie usług. 

Takie zróżnicowanie aut to także zabezpieczenie dla samej firmy w kontekście zapewnienia sobie ciągłości zleceń. Dlaczego? Otóż można wtedy z łatwością zaobserwować zmieniające się trendy i zapotrzebowanie klientów. To z kolei umożliwia dostosowanie oferty i floty do bieżących oczekiwań grupy docelowej.

Co w przypadku pilnego, nieplanowanego wcześniej zamówienia?

Doświadczona firma spedycyjna jest także w stanie bazować nie tylko na swoich autach, ale i tych dostarczonych od zaprzyjaźnionych podwykonawców. Dzięki temu zawsze będzie w stanie sprostać nagłym oczekiwaniom klienta w przypadku nadprogramowego zlecenia na transport.

Ważne jest przy tym, aby nie byli to przypadkowi kooperanci. Jeżeli taka firma spedycyjna prowadzi swój wewnętrzny system oceny przewoźników na bazie posiadanych licencji, ubezpieczenia czy dotychczasowej terminowości - wówczas klient końcowy nie odczuje, że doszło do jakiejkolwiek modyfikacji. Wszelkie opóźnienia w transporcie mogłyby nadszarpnąć dobre imię firmy i budowaną dotychczas renomę.

Czy są jakieś ograniczenia w zakresie zlecenia na transport towarów?

Równie ważne jest poznanie ewentualnych ograniczeń w zakresie przewożonych towarów. Najczęściej przewożone towary obejmują:

  • palety,
  • rzeczy,
  • sprzęty,
  • elementy konstrukcyjne.

Może to być także szereg innych ładunków - jeżeli nie zostały wymienione w ramach powyższego zestawienia, warto to jeszcze doprecyzować przy okazji wstępnych rozmów.

Komunikacja i informacja zwrotna o statusie zlecenia transportowego

Postępująca digitalizacja spowodowała zmiany w wielu dziedzinach życia. Jedną z nich jest stały dostęp do informacji. Nie pozostało to bez znaczenia także w codziennym funkcjonowaniu firm. Obecnie nacisk kładzie się także na zdolność do szybkiego reagowania. 

W trosce o zapewnienie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa spedycyjne dbają także o sprostanie wymogom klienta w zakresie płynnego kontaktu. Udzielenie szybkiej informacji zwrotnej o bieżącym statusie zlecenia staje się niejako niepisaną normą. 

Zdolność do sprawnego reagowania wyraża się nie tylko w gotowości do odbierania telefonów, ale i odpowiadania klientom zgodnie z zastosowaną przez nich formą kontaktu.

Proaktywne doradztwo

Obecnie powoli odbiega się od nomenklatury B2B czy B2C na rzecz H2H - w końcu po drugiej stronie i tak zawsze stoi człowiek. Dlatego prawdziwie istotnym wyróżnikiem może być obdarzenie klienta fachowym doradztwem na każdym etapie projektu i traktowanie go jak długofalowego partnera. 

Dzielenie się nowinkami w zakresie rozbudowy floty czy zmieniających się przepisów transportowych nic nie kosztuje, a może mieć o wiele bardziej dalekosiężne skutki. Mowa choćby o zbudowaniu lojalności i przywiązania.

Wybór solidnej firmy w zakresie transportu to spore wyzwanie. Powierzenie nowego zlecenia na transport nieznanemu wcześniej partnerowi zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Powyższe wytyczne powinny stanowić drogowskaz pozwalający na wybór odpowiedniego przedsiębiorstwa.

Jeśli jesteś przewoźnikiem i interesują Cię stałe zlecenia transportowe, to sprawdź ten adres: https://www.mw-spedition.com/przewoznik/zlecenia-transportowe/. Szukamy doświadczonych przewoźników, dla których mamy ofertę regularnych zleceń transportowych.