Czy w każdym modelu samochodu można wykonać przyciemnienie szyb samochodowych?
Przyciemnianie szyb samochodowych to temat, który wzbudza sporo emocji wśród kierowców. Wielu z nich marzy o zaciemnionych szybach, jednak boi się czy to będzie możliwe w ich aucie. Jeśli Ty także masz takie obawy, to poniższy artykuł jest właśnie dla Ciebie.
Na czym polega proces przyciemniania szyb?
Sam proces przyciemniania można wykonać praktycznie w każdym samochodzie, jednak najważniejsze są szczegóły. Przepisy drogowe narzucają konkretne limity - szyby przednie boczne muszą przepuszczać minimum 70% światła. Często kierowcy próbują to obejść, ale podczas kontroli drogowej mogą się niemiło zdziwić wysokością mandatu.
Rzeczywistość warsztatowa pokazuje, że różne auta mają swoje kaprysy przy przyciemnianiu. Szczególnie trudne bywają nowsze modele z szybami atermicznymi czy podgrzewanymi. Folia czasem nie chce się z nimi "dogadać" i po kilku miesiącach zaczyna odchodzić. Mechanicy muszą wtedy stosować specjalistyczne metody, aby naprawić wygląd pojazdu.
Sporo problemów sprawiają też auta z dużą ilością elektroniki. Czujnik deszczu czy kamera asystenta pasa ruchu potrafią podawać błędne odczyty po założeniu folii. Dlatego warto oddać auto w ręce fachowców, którzy znają się na rzeczy i wiedzą jak sobie z tym poradzić. Amatorskie przyciemnianie szyb samochodowych często kończy się katastrofą,
Kierowcy często pytają w warsztatach o koszty. Cena zależy głównie od jakości folii i wielkości szyb. Czasem lepiej dopłacić i mieć pewność, że folia będzie dokładnie i starannie przyklejona, niż później się męczyć z odchodzącą folią lub mandatami. Dobry warsztat zawsze doradzi optymalne rozwiązanie.
Zapraszamy po więcej informacji: przyciemnianie szyb samochodowych Warszawa.
Zalety i wady przyciemniania szyb
Przyciemnienie szyb ma swoje zalety - wnętrze auta mniej się nagrzewa, tapicerka wolniej płowieje, a prywatność wzrasta. Jednak zbyt ciemne szyby potrafią być przekleństwem nocą czy podczas deszczu. Niektórzy kierowcy narzekają, że muszą wtedy otwierać okna, żeby bezpiecznie zaparkować.
Na rynku jest sporo różnych folii. Od najtańszych podróbek po drogie folie z certyfikatami. Różnią się nie tylko ceną, ale przede wszystkim trwałością i skutecznością. Tania folia po roku może zrobić się fioletowa albo zacząć się łuszczyć.
Należy też dopilnować formalności. Certyfikat na folię to podstawa - bez niego podczas kontroli można się nieźle wpakować. Policjanci coraz częściej sprawdzają przyciemnienie specjalnymi miernikami.
Z technicznego punktu widzenia prawie każde auto można przyciemnić. Sztuka polega na tym, żeby zrobić to zgodnie z zasadami i przepisami prawa. Właściwie wykonane przyciemnienie potrafi zmienić charakter auta i uprzyjemnić jazdę. Byle tylko nie przesadzić z ciemnością - zarówno ze względów prawnych jak i bezpieczeństwa.
Wielu kierowców decyduje się na ten zabieg i są zadowoleni. Inni po złych doświadczeniach odradzają. Jak zwykle - wszystko zależy od konkretnego przypadku i sposobu wykonania. Warto dobrze przemyśleć decyzję i nie oszczędzać na usłudze.