Skip to main content


Liczy się nie tylko projekt

| nadesłane do eoborniki.pl (ea) | Różne

W projektowaniu wnętrz biurowych bardzo dużego znaczenia nabrała w ostatnich latach ergonomia. I bardzo dobrze! Niestety – zależy ona nie tylko od projektu, ale przede wszystkim od dobrego wyposażenia biura, a na to wciąż zwraca się zbyt małą uwagę, dążąc tylko do redukcji kosztów.

 

Czym jest ergonomia w biurze?

Na potrzeby wyposażania biur dobrze jest uświadomić sobie, że ergonomia to nie tylko wygoda i bezpieczeństwo pomieszczeń. Ergonomiczne biuro to takie, w którym pracownicy mogą pracować wydajnie, korzystając z odpowiednich materiałów, mając wszystko, co potrzebne, w zasięgu ręki i ciesząc się z tych drobnych udogodnień.

Jaką rolę mają do odegrania materiały biurowe?

Nawet takie detale jak koszulki do segregatora, teczki wiązane czy druki akcydensowe wpływają na komfort i stopień trudności pracy. Komuś, kto nigdy w biurze nie pracował, wyda się to przesadą, ale naprawdę duże znaczenie ma wykorzystanie właśnie takich podstawowych materiałów do uporządkowania miejsca pracy. Dzięki postawieniu na materiały biurowe najwyższej jakości zyskuje się zwykle również trochę czasu – nie trzeba przepakowywać koszulek, które się drą, nie trzeba martwić się o kiepską jakość wydruku na najtańszym papierze ksero itd.

nawet proste elementy kompleksowego wyposażenia biura, jak zszywacze, rozszywacze czy dziurkacze znacząco wpływają na to, czy wszystkie zadania uda się wykonać szybko, sprawnie i wygodnie. Właśnie o wygodzie dziś najczęściej się zapomina, tymczasem to właśnie jej brak w dużym stopniu wpływa na zmęczenie pracowników i związane z tym zmniejszenie wydajności.

Wyposażenie jest podstawą

Wspominane wyżej drobne i zdecydowanie tanie elementy, muszą zostać odpowiednio wykorzystane w połączeniu z wyposażeniem biura w sprzęt większych gabarytów, meble, krzesła, tablice itd. O tym, jak różnorodne wyposażenie jest w biurze potrzebne, mówią eksperci eofficemedia.pl.

W zależności od zadań pracowników, biuro wyposażyć trzeba w tablice, flipcharty, tabliczki drzwiowe, oczyszczacze powietrza, podstawki pod stopy, a na tej liście znajdują się też czajniki czy ekspresy do kawy. Choć ich zakup przy kosztach zakupu samego ergonomicznego biura jest bardzo mały, to jego bagatelizowanie jest bardzo poważnym błędem. Często bowiem nie układ przestrzeni, ale jej wyposażenie ma większy wpływ na efektywność pracowników i to, jak oceniają oni swoje miejsce pracy. O to zaś warto zadbać niezależnie od branży.

Dopiero dobrze wyposażone biuro przestaje być tylko lokalem i naprawdę zaczyna zasługiwać na swoją nazwę. Warto zatem zmienić podejście i zamiast skupiać się na redukcji kosztów, zwrócić uwagę na maksymalizację wyników, a droga do tego zawsze wiedzie przez lepsze wyposażenie.

Czy zastanawiasz się, jak wyróżnić swoją firmę w oczach klientów? Jakie luksusowe prezenty firmowe mogą podkreślić Twoją dbałość o szczegóły i wyjątkowość oferty? Oto lista 10 ekskluzywnych upominków, które z pewnością zrobią wrażenie na Twoich klientach.
Kawa w Polsce coraz częściej staje się nie tylko sposobem na poranne pobudzenie, ale także swego rodzaju rytuałem. Podejście do kultury jej picia i parzenia różni się w zależności od kraju czy kontynentu. W Etiopii, gdzie rośnie sporo gatunków kaw, ceremonia parzenia potrafi trwać nawet kilka god...
Coraz więcej osób szuka praktycznych rozwiązań, które pozwolą na utrzymanie pięknego i eleganckiego wyglądu wnętrz bez konieczności poświęcania dużej ilości czasu na pielęgnację.
Event manager to jeden z zawodów przyszłości, na który obserwuje się coraz większe zapotrzebowanie. Z usług organizatora imprez korzystają nie tylko wielkie korporacje, ale też instytucje publiczne i osoby prywatne. Coraz więcej Polaków pragnie mieć zjawiskowe urodziny, wesele czy niezapomnianą k...
Rośnie świadomość na temat odzieży oraz jej produkcji, w związku z czym coraz więcej osób decyduje się na założenie tzw. szafy kapsułowej. Mieści ona uniwersalne, klasyczne ubrania o stonowanych odcieniach i wykonane z materiałów najwyższej jakości. Poznaj kilka popularnych na całym świecie, pres...
Koordynator ds. dostępności to nowy zawód, który wykształcił się na przestrzeni ostatnich lat. Co wchodzi w zakres obowiązków koordynatora dostępności? Jakie kwalifikacje musi posiadać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej!
Okulary z filtrem światła niebieskiego stają się coraz popularniejsze i coraz częściej kupowane, ze względu na rosnącą świadomość na temat szkodliwości nadmiaru światła niebieskiego. Ten rodzaj światła emituje słońce, a także urządzenia elektroniczne – komputery, tablety, smartfony, telewizory i ...