Liczy się nie tylko projekt

W projektowaniu wnętrz biurowych bardzo dużego znaczenia nabrała w ostatnich latach ergonomia. I bardzo dobrze! Niestety – zależy ona nie tylko od projektu, ale przede wszystkim od dobrego wyposażenia biura, a na to wciąż zwraca się zbyt małą uwagę, dążąc tylko do redukcji kosztów.
Czym jest ergonomia w biurze?
Na potrzeby wyposażania biur dobrze jest uświadomić sobie, że ergonomia to nie tylko wygoda i bezpieczeństwo pomieszczeń. Ergonomiczne biuro to takie, w którym pracownicy mogą pracować wydajnie, korzystając z odpowiednich materiałów, mając wszystko, co potrzebne, w zasięgu ręki i ciesząc się z tych drobnych udogodnień.
Jaką rolę mają do odegrania materiały biurowe?
Nawet takie detale jak koszulki do segregatora, teczki wiązane czy druki akcydensowe wpływają na komfort i stopień trudności pracy. Komuś, kto nigdy w biurze nie pracował, wyda się to przesadą, ale naprawdę duże znaczenie ma wykorzystanie właśnie takich podstawowych materiałów do uporządkowania miejsca pracy. Dzięki postawieniu na materiały biurowe najwyższej jakości zyskuje się zwykle również trochę czasu – nie trzeba przepakowywać koszulek, które się drą, nie trzeba martwić się o kiepską jakość wydruku na najtańszym papierze ksero itd.
nawet proste elementy kompleksowego wyposażenia biura, jak zszywacze, rozszywacze czy dziurkacze znacząco wpływają na to, czy wszystkie zadania uda się wykonać szybko, sprawnie i wygodnie. Właśnie o wygodzie dziś najczęściej się zapomina, tymczasem to właśnie jej brak w dużym stopniu wpływa na zmęczenie pracowników i związane z tym zmniejszenie wydajności.
Wyposażenie jest podstawą
Wspominane wyżej drobne i zdecydowanie tanie elementy, muszą zostać odpowiednio wykorzystane w połączeniu z wyposażeniem biura w sprzęt większych gabarytów, meble, krzesła, tablice itd. O tym, jak różnorodne wyposażenie jest w biurze potrzebne, mówią eksperci eofficemedia.pl.
W zależności od zadań pracowników, biuro wyposażyć trzeba w tablice, flipcharty, tabliczki drzwiowe, oczyszczacze powietrza, podstawki pod stopy, a na tej liście znajdują się też czajniki czy ekspresy do kawy. Choć ich zakup przy kosztach zakupu samego ergonomicznego biura jest bardzo mały, to jego bagatelizowanie jest bardzo poważnym błędem. Często bowiem nie układ przestrzeni, ale jej wyposażenie ma większy wpływ na efektywność pracowników i to, jak oceniają oni swoje miejsce pracy. O to zaś warto zadbać niezależnie od branży.
Dopiero dobrze wyposażone biuro przestaje być tylko lokalem i naprawdę zaczyna zasługiwać na swoją nazwę. Warto zatem zmienić podejście i zamiast skupiać się na redukcji kosztów, zwrócić uwagę na maksymalizację wyników, a droga do tego zawsze wiedzie przez lepsze wyposażenie.