Jakie są rodzaje fotografii produktowej?
Fotografia produktowa, to jak sama nazwa wskazuje zdjęcia, na których głównym bohaterem są różnego rodzaju przedmioty. Takie zdjęcia mają różnego rodzaju zastosowania. Fotografia produktowa może pełnić rolę informacyjną, reklamową czy instruktażową. W zależności od przedmiotu przed obiektywem cały proces może wyglądać w zupełnie inny sposób. Poniżej opiszemy najbardziej popularne rodzaje fotografii produktów.
Fotografia produktowa odzieży
To bardzo obszerny dział w każdym studio fotografii produktowej. Przede wszystkim występuje bardzo wiele rodzajów ubrań czy to damskich, męskich jak również dziecięcych czy na przykład roboczych. Każde z nich możemy sfotografować na kilka sposobów choć dla niektórych poleca się konkretne techniki.
Fotografia produktowa odzieży w technice duch
Nazwa tego rodzaju fotografii odzieży może być nieco tajemnicza. Zdjęcia takie jednak są spotykane w większości e-sklepów odzieżowych. O co więc tutaj chodzi? Są to fotografie produktowe odzieży na tzw niewidzialnym manekinie. Widzimy więc ubranie wypełnione sylwetką jednak bez udziału manekina czy modela.
Fotografia flatlay
Kolejna obco brzmiąca nazwa a chodzi tu najzwyczajniej o odzież sfotografowaną z góry. Taka fotografia produktowa świetnie sprawdza się w przypadku na przykład złożonych w kostkę koszul czy skarpetek.
Fotografia produktowa biżuterii
To dziedzina zdjęć produktowych w skali makro. Biżuteria to najczęściej niezwykle małe i szczegółowe produkty. W dodatku zwykle błyszczące wraz z mieniącymi się kamieniami. Aby wykonać fotografie produktowe biżuterii potrzeba bardzo dobrze opanowanego warsztatu w makrofotografii a także wysokiej klasy sprzętu, który pozwoli nam uchwycić tak małe przedmioty w powiększeniu bez utraty jakości.
Fotografia produktowa kosmetyków
To zadanie podobne do zdjęć biżuterii jednak w odrobinę większej skali. Kosmetyki to najróżniejszych kształtów opakowania, buteleczki i fiolki. Często są one wykonane ze szkła czy lustrzanych elementów. To materiały wymagające pewnej wprawy. Nie można przecież dopuścić aby na fotografii produktowej kosmetyków widać było na przykład odbicia studio.
Jak możemy przeczytać w powyższym artykule, fotograf produktowy niemal każdego dnia spotyka się z nowymi wyzwaniami. W końcu każdy przedmiot jest inny. Dlatego właśnie fotografia produktowa wymaga świeżego podejścia a także umiejętności indywidualnego podejścia do każdego zlecenia.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zobacz na naszym blogu wpis o tym jakie są rodzaje fotografii produktowej.