Przejdź do głównej treści

Jakie są rodzaje fotografii produktowej?

| Artykuł sponsorowany | Różne

Fotografia produktowa, to jak sama nazwa wskazuje zdjęcia, na których głównym bohaterem są różnego rodzaju przedmioty. Takie zdjęcia mają różnego rodzaju zastosowania. Fotografia produktowa może pełnić rolę informacyjną, reklamową czy instruktażową. W zależności od przedmiotu przed obiektywem cały proces może wyglądać w zupełnie inny sposób. Poniżej opiszemy najbardziej popularne rodzaje fotografii produktów.

Fotografia produktowa odzieży

To bardzo obszerny dział w każdym studio fotografii produktowej. Przede wszystkim występuje bardzo wiele rodzajów ubrań czy to damskich, męskich jak również dziecięcych czy na przykład roboczych. Każde z nich możemy sfotografować na kilka sposobów choć dla niektórych poleca się konkretne techniki.

Fotografia produktowa odzieży w technice duch

Nazwa tego rodzaju fotografii odzieży może być nieco tajemnicza. Zdjęcia takie jednak są spotykane w większości e-sklepów odzieżowych. O co więc tutaj chodzi? Są to fotografie produktowe odzieży na tzw niewidzialnym manekinie. Widzimy więc ubranie wypełnione sylwetką jednak bez udziału manekina czy modela.

Fotografia flatlay

Kolejna obco brzmiąca nazwa a chodzi tu najzwyczajniej o odzież sfotografowaną z góry. Taka fotografia produktowa świetnie sprawdza się w przypadku na przykład złożonych w kostkę koszul czy skarpetek.

Fotografia produktowa biżuterii

To dziedzina zdjęć produktowych w skali makro. Biżuteria to najczęściej niezwykle małe i szczegółowe produkty. W dodatku zwykle błyszczące wraz z mieniącymi się kamieniami. Aby wykonać fotografie produktowe biżuterii potrzeba bardzo dobrze opanowanego warsztatu w makrofotografii a także wysokiej klasy sprzętu, który pozwoli nam uchwycić tak małe przedmioty w powiększeniu bez utraty jakości.

Fotografia produktowa kosmetyków

To zadanie podobne do zdjęć biżuterii jednak w odrobinę większej skali. Kosmetyki to najróżniejszych kształtów opakowania, buteleczki i fiolki. Często są one wykonane ze szkła czy lustrzanych elementów. To materiały wymagające pewnej wprawy. Nie można przecież dopuścić aby na fotografii produktowej kosmetyków widać było na przykład odbicia studio.

 

Jak możemy przeczytać w powyższym artykule, fotograf produktowy niemal każdego dnia spotyka się z nowymi wyzwaniami. W końcu każdy przedmiot jest inny. Dlatego właśnie fotografia produktowa wymaga świeżego podejścia a także umiejętności indywidualnego podejścia do każdego zlecenia.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zobacz na naszym blogu wpis o tym jakie są rodzaje fotografii produktowej.

W porównaniu do tradycyjnych perkusji akustycznych, elektroniczne zestawy są stosunkowo nowym wynalazkiem, jednak już zdążyły ugruntować swoją pozycję jako niezbędny instrument współczesnych perkusistów. Poznaj krótką historię perkusji elektronicznej!
Coraz dłuższe marcowe dni zachęcają do aktywności, a jednym ze sposobów na ciekawe spędzenie czasu będzie wizyta w escape roomie. Coraz większą popularnością cieszą się pokoje zagadek w plenerze.
Wieczór kawalerski to wyjątkowa okazja, by przyszły pan młody mógł po raz ostatni zaszaleć w gronie najbliższych przyjaciół przed zmianą stanu cywilnego.
Szukasz autentycznych luksusowych akcesoriów samochodowych w Polsce? Sprawdź, gdzie kupić oryginalne produkty marek premium, takich jak BMW, Ferrari i Porsche.
Święta, takie ja Bożego Narodzenia to czas obdarowywania się prezentami, ale czy warto stosować tę tradycję również w biznesie? Inwestowanie w prezenty świąteczne dla klientów i kontrahentów może być świetnym sposobem na wzmocnienie relacji oraz budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Przyjrzyjmy si…
Nasz czytelnik Ernest podzielił się z nami zdjęciami, wykonanymi w nocy z 2 na 3 lutego 2025, na których widać bardzo interesujące zjawisko optyczne. 
W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się świecie pracy, kompetencje zawodowe stanowią solidny fundament sukcesu.