Przejdź do głównej treści

Jakie są rodzaje fotografii produktowej?

| Artykuł sponsorowany | Różne

Fotografia produktowa, to jak sama nazwa wskazuje zdjęcia, na których głównym bohaterem są różnego rodzaju przedmioty. Takie zdjęcia mają różnego rodzaju zastosowania. Fotografia produktowa może pełnić rolę informacyjną, reklamową czy instruktażową. W zależności od przedmiotu przed obiektywem cały proces może wyglądać w zupełnie inny sposób. Poniżej opiszemy najbardziej popularne rodzaje fotografii produktów.

Fotografia produktowa odzieży

To bardzo obszerny dział w każdym studio fotografii produktowej. Przede wszystkim występuje bardzo wiele rodzajów ubrań czy to damskich, męskich jak również dziecięcych czy na przykład roboczych. Każde z nich możemy sfotografować na kilka sposobów choć dla niektórych poleca się konkretne techniki.

Fotografia produktowa odzieży w technice duch

Nazwa tego rodzaju fotografii odzieży może być nieco tajemnicza. Zdjęcia takie jednak są spotykane w większości e-sklepów odzieżowych. O co więc tutaj chodzi? Są to fotografie produktowe odzieży na tzw niewidzialnym manekinie. Widzimy więc ubranie wypełnione sylwetką jednak bez udziału manekina czy modela.

Fotografia flatlay

Kolejna obco brzmiąca nazwa a chodzi tu najzwyczajniej o odzież sfotografowaną z góry. Taka fotografia produktowa świetnie sprawdza się w przypadku na przykład złożonych w kostkę koszul czy skarpetek.

Fotografia produktowa biżuterii

To dziedzina zdjęć produktowych w skali makro. Biżuteria to najczęściej niezwykle małe i szczegółowe produkty. W dodatku zwykle błyszczące wraz z mieniącymi się kamieniami. Aby wykonać fotografie produktowe biżuterii potrzeba bardzo dobrze opanowanego warsztatu w makrofotografii a także wysokiej klasy sprzętu, który pozwoli nam uchwycić tak małe przedmioty w powiększeniu bez utraty jakości.

Fotografia produktowa kosmetyków

To zadanie podobne do zdjęć biżuterii jednak w odrobinę większej skali. Kosmetyki to najróżniejszych kształtów opakowania, buteleczki i fiolki. Często są one wykonane ze szkła czy lustrzanych elementów. To materiały wymagające pewnej wprawy. Nie można przecież dopuścić aby na fotografii produktowej kosmetyków widać było na przykład odbicia studio.

 

Jak możemy przeczytać w powyższym artykule, fotograf produktowy niemal każdego dnia spotyka się z nowymi wyzwaniami. W końcu każdy przedmiot jest inny. Dlatego właśnie fotografia produktowa wymaga świeżego podejścia a także umiejętności indywidualnego podejścia do każdego zlecenia.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zobacz na naszym blogu wpis o tym jakie są rodzaje fotografii produktowej.

Choć rzadko pojawia się na językach smakoszy i nie wywołuje tyle emocji co superfoods czy modne diety, błonnik to bezsprzecznie jeden z najważniejszych składników codziennego odżywiania.
Firmy, które chcą wyróżnić się na tle konkurencji i budować spójny wizerunek, coraz częściej inwestują w odzież firmową z nadrukiem.
Każda praca jest inna – jest to zupełnie oczywiste. Jednocześnie jednak każdy przedstawiciel zawodu powinien mieć ubiór dostosowany do wykonywanego zawodu – najczęściej nie stanowi to żadnego problemu dla osób pracujących w biurze.
Lotnisko to dla wielu z nas początek podróży – służbowej, rodzinnej albo tej, o której marzyliśmy od miesięcy.
Kawa tuż po zbiorach ma kolor zielony i taka też przyjeżdża do palarni. Jej kolor, pełnię smaku i aromatu wydobywa palenie. Proces ten przeprowadzają doświadczeni specjaliści – roasterzy.
Wśród zabytkowych pałaców, zamków i opuszczonych budowli Wielkopolski znajdują się lokalizacje, które budzą niepokój nawet wśród sceptyków. Opowieści o duchach, niewyjaśnionych dźwiękach i tragicznych wydarzeniach przyciągają badaczy zjawisk paranormalnych i miłośników tajemnic.
Codzienne przepisy nabierają nowego wymiaru dzięki umiejętnemu wykorzystaniu sosów kulinarnych. Szybkie, łatwe i efektowne przepisy na sosy stają się kluczem do sukcesu. Poznaj sposoby, które inspirują do eksperymentowania w kuchni.