
Prowadzenie własnego biznesu jest znacznie łatwiejsze, jeśli nawiązuje się współpracę z odpowiednimi partnerami. Spośród dostępnych na rynku ofert wyróżniają się te proponowane przez najbardziej rozpoznawalne marki, takie jak DHL Parcel. Na czym polega prowadzenie punktu partnerskiego tego przewoźnika? Jak można otworzyć obiekt DHL POP?
Czym są punkty partnerskie DHL Parcel?
Firmy kurierskie przyzwyczaiły swoich klientów do wysokiej jakości świadczonych usług. Choć niskie ceny oraz krótki czas oczekiwania na doręczenie przesyłki wciąż są najistotniejszymi czynnikami mającymi wpływ na zadowolenie konsumentów, coraz bardziej doceniana staje się również elastyczność w zakresie nadań i odbioru paczek. DHL ze swoją siecią punktów POP wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom rynku, nawiązując współpracę z dysponującymi lokalami firmami w całej Polsce.
Punktem partnerskim mogą zostać na przykład sklepy spożywcze, saloniki prasowe czy stacje benzynowe. Do obowiązków osoby prowadzącej punkt partnerski należy przyjmowanie i wydawanie przesyłek, a także przechowywanie ich w oczekiwaniu na przyjazd kuriera lub odbiór przez klienta. Co istotne, DHL Parcel nie pobiera opłat za możliwość dołączenia do swojej sieci, a stanie się jej częścią nie wymaga inwestycji. Współpraca z DHL Parcel pozwala przedsiębiorcy otrzymywać prowizję za każdą paczkę, która zostanie odebrana lub nadana w jego lokalu. Krok ten oznacza jednak również zjawianie się w obiekcie nowych klientów, a zatem i dodatkowe zyski dla prowadzonej w danym obiekcie działalności.
Jak otworzyć punkt partnerski DHL Parcel?
Rozpoczęcie współpracy z DHL Parcel i założenie punktu partnerskiego jest bardzo proste. Pierwszym krokiem jest zgłoszenie chęci otwarcia punktu. Możesz to zrobić bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem internetu – dedykowany formularz kontaktowy oraz dodatkowe informacje na temat oferty partnerskiej DHL Parcel znajdziesz na stronie https://www.dhl.com/pl-pl/home/nasze-dywizje/parcel/dla-biznesu/uslugi/punkty-dhl/zostan-partnerem.html. Jeśli lokal spełnia niezbędne warunki, kolejnym krokiem jest podpisanie umowy między podmiotami.
Działalność punktu partnerskiego DHL POP nie wymaga specjalistycznej wiedzy, a w uporządkowaniu informacji na ten temat pomogą szkolenia, które firma dostarcza swoim nowym partnerom. Pomyślne zapoznanie się z tymi materiałami ułatwi codzienną pracę obiektu. W razie zapotrzebowania na różnego rodzaju techniczne wsparcie osoba prowadząca punkt ma możliwość kontaktu z konsultantem specjalnej infolinii dla partnerów.
Nadawanie przesyłek w punktach partnerskich jest szybkie i łatwe. Po dostarczeniu paczki przez klienta musi zostać ona dokładnie zważona oraz zmierzona. Jeśli jej gabaryty są zgodne z zadeklarowanymi, wystarczy już tylko pobrać dane osoby odbierającej (w tym jej imię i nazwisko oraz adres), potwierdzić przyjęcie oraz odebrać opłatę za usługę. Paczkę należy teraz umieścić w miejscu przechowywania i poczekać, aż odbierze ją kurier. Jeśli przesyłka została dostarczona do punktu przez kuriera i oczekuje na odbiór, wystarczy odnotować ten fakt w dedykowanej aplikacji. Odbiorca zostaje automatycznie powiadomiony. Gdy zjawi się w punkcie, należy już tylko pobrać dane jego oraz paczki (numer listu przewozowego oraz kod PIN), a następnie wydać przesyłkę.
Punkt nadań i odbioru paczek DHL Parcel – czego potrzebuje?
Punkt partnerski DHL Parcel może zostać otwarty w wielu obiektach. Przeznaczony do tego celu lokal musi jednak spełniać kilka wymagań. Podstawą jest dysponowanie pewną ilością wolnego miejsca, które pozwoli przechowywać przesyłki klientów. Przestrzeń ta powinna pozostawać poza zasięgiem osób trzecich oraz znajdować się z dala od czynników mogących uszkodzić paczki. Bardzo duża wolna powierzchnia wcale nie jest jednak wymagana, a punktem partnerskim z powodzeniem mogą zostać również mniejsze obiekty – właściciel lokalu ma możliwość zadeklarowania maksymalnej liczby przechowywanych przesyłek.
Prowadzenie tej działalności nie wymaga dysponowania specjalistycznym sprzętem. W lokalu musi znajdować się komputer z dostępem do internetu oraz drukarki. Każdy partner otrzymuje dostęp do specjalnej aplikacji, która posłuży zarówno do zarządzania przesyłkami, jak i samego kontaktu z firmą. Właściciel punktu będzie musiał nauczyć się jej obsługi – pomogą w tym szkolenia zapewniane nowym partnerom przez DHL Parcel. W obiekcie powinna znajdować się również miarka oraz waga, które pomogą precyzyjnie określić gabaryty przesyłek, które nadają klienci. Do lepszego prosperowania punktu kurierskiego przyczyni się jego umiejscowienie w atrakcyjnej lokalizacji oraz długie godziny otwarcia.