Jak wybrać dobry serwis blacharsko-lakierniczy?
Naprawa blacharska wiąże się zwykle ze sporym wydatkiem. Zapłacić duże pieniądze za usługę wykonaną byle jak? Wątpliwa przyjemność. Spróbujmy ustalić zatem jak rozpoznać warsztat, z którego będziemy zadowoleni.
Może obejdzie się bez interwencji?
Naprawy blacharskie nie dotyczą wyłącznie tych aut, które uczestniczyły w wypadkach. Czasem wystarczy uderzenie kamienia, bądź obfity opad gradu. Z wizytą w warsztacie można oczywiście zwlekać latami, ale pamiętajmy, że nawet pozornie niegroźne uszkodzenie lakieru może przyczynić się do rozwoju korozji. Jeśli do tego dojdzie, koszty naprawy będą jeszcze wyższe. Stąd prosty wniosek, że zwlekać nie warto. Mechanik oceni stopień zniszczenia powłoki i zaproponuje najlepsze rozwiązanie.
Po pierwsze – opinia
No właśnie, ale skąd wiadomo, że propozycja blacharza rzeczywiście jest najlepszą z dostępnych? Aby uniknąć wpadki, nie wybierajmy warsztatu na chybił-trafił. Warto zasięgnąć opinii wśród rodziny i znajomych, gdyż takie opinie są zwykle najcenniejsze. Jeśli to nie wiele da, pomocny okaże się Internet. Sieć jest pełna forów tematycznych, gdzie kierowcy wymieniają się spostrzeżeniami dotyczącymi poszczególnych zakładów oferujących naprawy blacharskie. Jeżeli byli niezadowoleni z usług, na pewno nie zachowają tego faktu dla siebie.
Po drugie – koniecznie najtaniej?
Remonty, naprawy blacharskie, renowacja felg alu – to wszystko musi kosztować. Pokusa, by zoptymalizować wydatki, jest jak najbardziej naturalna. Przestrzegamy jednak przed przesadnym cięciem kosztów. Zwykle nie warto decydować się na najtańszą na rynku usługę. Za dobrze wykonaną pracę należy się odpowiednia zapłata. Tym bardziej gdy chodzi o samochód, który bezpiecznie ma nam służyć jeszcze przez długi czas.
Po trzecie – jaki serwis wybrać?
Jaki, czyli: niezależny czy autoryzowany? Posiadacze nowych samochodów korzystają zwykle z autoryzowanych stacji obsługi (ASO). Takie warsztaty używają wyłącznie oryginalnych części. Oleje, smary – wszystko to musi być zgodne z zaleceniami producenta. To niewątpliwy plus, ale usługi w ASO są przez to znacznie droższe, niż w mniejszych warsztatach. Trudno zresztą wymagać, by właściciel auta starej generacji zechciał korzystać z usług autoryzowanego serwisu. Pozostają zatem zakłady niezależne, bądź sieciowe, które (co warto wspomnieć) oferują usługi kompleksowe zaczynające się od serwisu, poprzez naprawy blacharskie, remonty silników, a kończące się tam, gdzie renowacja felg alu. Pełen serwis!
Na co zwrócić uwagę?
Dobry warsztat nie przystępuje do pracy bez dokładnego uzgodnienia zakresu prac z właścicielem pojazdu. Mechanik dzwoni, by wspólnie z Tobą ustalić dalsze działania? To bardzo dobrze! Mile widziane jest również umożliwienie klientowi skorzystania z lawety, która dostarczy samochód do warsztatu. W końcu nie każdy uszkodzony blacharsko pojazd da radę dotrzeć tam o własnych siłach. Coraz więcej serwisów decyduje się też na udostępnianie samochodu zastępczego. Czasy się zmieniają, a warsztaty razem z nimi.