Skip to main content

Jak wybrać dobry serwis blacharsko-lakierniczy?

| Artykuł sponsorowany | Moto

Naprawa blacharska wiąże się zwykle ze sporym wydatkiem. Zapłacić duże pieniądze za usługę wykonaną byle jak? Wątpliwa przyjemność. Spróbujmy ustalić zatem jak rozpoznać warsztat, z którego będziemy zadowoleni.

Może obejdzie się bez interwencji?

Naprawy blacharskie nie dotyczą wyłącznie tych aut, które uczestniczyły w wypadkach. Czasem wystarczy uderzenie kamienia, bądź obfity opad gradu. Z wizytą w warsztacie można oczywiście zwlekać latami, ale pamiętajmy, że nawet pozornie niegroźne uszkodzenie lakieru może przyczynić się do rozwoju korozji. Jeśli do tego dojdzie, koszty naprawy będą jeszcze wyższe. Stąd prosty wniosek, że zwlekać nie warto. Mechanik oceni stopień zniszczenia powłoki i zaproponuje najlepsze rozwiązanie.

Po pierwsze – opinia

No właśnie, ale skąd wiadomo, że propozycja blacharza rzeczywiście jest najlepszą z dostępnych? Aby uniknąć wpadki, nie wybierajmy warsztatu na chybił-trafił. Warto zasięgnąć opinii wśród rodziny i znajomych, gdyż takie opinie są zwykle najcenniejsze. Jeśli to nie wiele da, pomocny okaże się Internet. Sieć jest pełna forów tematycznych, gdzie kierowcy wymieniają się spostrzeżeniami dotyczącymi poszczególnych zakładów oferujących naprawy blacharskie. Jeżeli byli niezadowoleni z usług, na pewno nie zachowają tego faktu dla siebie.

Po drugie – koniecznie najtaniej?

Remonty, naprawy blacharskie, renowacja felg alu – to wszystko musi kosztować. Pokusa, by zoptymalizować wydatki, jest jak najbardziej naturalna. Przestrzegamy jednak przed przesadnym cięciem kosztów. Zwykle nie warto decydować się na najtańszą na rynku usługę. Za dobrze wykonaną pracę należy się odpowiednia zapłata. Tym bardziej gdy chodzi o samochód, który bezpiecznie ma nam służyć jeszcze przez długi czas.

Po trzecie – jaki serwis wybrać?

Jaki, czyli: niezależny czy autoryzowany? Posiadacze nowych samochodów korzystają zwykle z autoryzowanych stacji obsługi (ASO). Takie warsztaty używają wyłącznie oryginalnych części. Oleje, smary – wszystko to musi być zgodne z zaleceniami producenta. To niewątpliwy plus, ale usługi w ASO są przez to znacznie droższe, niż w mniejszych warsztatach. Trudno zresztą wymagać, by właściciel auta starej generacji zechciał korzystać z usług autoryzowanego serwisu. Pozostają zatem zakłady niezależne, bądź sieciowe, które (co warto wspomnieć) oferują usługi kompleksowe zaczynające się od serwisu, poprzez naprawy blacharskie, remonty silników, a kończące się tam, gdzie renowacja felg alu. Pełen serwis!

Na co zwrócić uwagę?

Dobry warsztat nie przystępuje do pracy bez dokładnego uzgodnienia zakresu prac z właścicielem pojazdu. Mechanik dzwoni, by wspólnie z Tobą ustalić dalsze działania? To bardzo dobrze! Mile widziane jest również umożliwienie klientowi skorzystania z lawety, która dostarczy samochód do warsztatu. W końcu nie każdy uszkodzony blacharsko pojazd da radę dotrzeć tam o własnych siłach. Coraz więcej serwisów decyduje się też na udostępnianie samochodu zastępczego. Czasy się zmieniają, a warsztaty razem z nimi.

Kiedy myślimy o zawodzie kierowcy ciężarówki, często wyobrażamy sobie długie godziny spędzone za kierownicą, przemierzanie setek kilometrów i nocowanie w różnych miejscach. Ale co z chwilami, gdy kierowca musi odpocząć?
Zastanawiasz się, jaki microcar elektryczny wybrać? Nasz przewodnik pomoże Ci odkryć zalety tych nowoczesnych pojazdów oraz dokonać najlepszego wyboru. Dowiedz się, dlaczego microcary zyskują na popularności w miejskich aglomeracjach, jakie modele warto rozważyć i jakie korzyści niesie za sobą in...
Myć samochód myjką ciśnieniową, nie czyniąc przy tym szkód, to sztuka, którą warto opanować. Myjki ciśnieniowe są potężnymi narzędziami, które mogą nie tylko zaoszczędzić czas i wodę, ale również zapewnić dogłębne czyszczenie pojazdu. Kluczem do sukcesu jest jednak stosowanie się do kilku zasad b...
Nie ulega wątpliwości, że w Europie transport drogowy wciąż pozostaje najwygodniejszym narzędziem logistycznym. Nie może być inaczej na kontynencie, na którym średnia gęstość dróg przekracza wartość 100 km na 100 km kwadratowych. Mimo to, firmy transportowe wciąż borykają się z poważnymi wyzwania...
Przebieg 188 tys. km, wiek 12,7 lat i cena blisko 30 tys. zł – to uśredniona charakterystyka samochodów, które w 2023 roku były najczęściej oferowane w sprzedaży na polskim rynku wtórnym. Statystyki pokazują jednak, że mediana wieku aut z drugiej ręki sukcesywnie spada, a w ofercie rośnie udział ...
Jak pisaliśmy kilka dni temu okazuje się, że nie wszystkie starsze auta będą mogły być tankowane nowym typem paliwa E10.
Benzyna z 10-proc. udziałem bioetanolu pojawi się z początkiem nowego roku na stacjach paliw w miejsce popularnej E5 95-oktanowej. Nie wszystkie starsze auta będą mogły być nią jednak zasilane, więc trzeba będzie je tankować paliwem 98-oktanowym, które obecnie jest droższe. Eksperci przewidują je...