Czym zajmuje się koordynator dostępności i jak nim zostać? Poradnik
Koordynator ds. dostępności to nowy zawód, który wykształcił się na przestrzeni ostatnich lat. Co wchodzi w zakres obowiązków koordynatora dostępności? Jakie kwalifikacje musi posiadać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej!
Aby zostać koordynatorem ds. dostępności, należy ukończyć studia podyplomowe z zakresu Zarządzania. Kierunek ten oferuje m.in. Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University. Kształcenie realizowane jest w trybie niestacjonarnym, a dzięki systemowi Extranet WSB słuchacze mogą bez problemu sprawdzić swoje wpisy i oceny. Kto może zapisać się na studia i jak to zrobić?
Kim jest koordynator ds. dostępności?
Koordynator dostępności odpowiada za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami – planuje i organizuje działania na rzecz poprawy dostępności do usług świadczonych przez podmioty gospodarcze. Do jego zadań należy również monitorowanie i ocena skuteczności wypracowanych strategii. To jednak nie wszystko. Koordynator posiada kompetencje do tworzenia treści edukacyjnych i prowadzenia szkoleń z zakresu dostępności.
Warto wiedzieć, że praca koordynatora ds. dostępności może odbywać się w agencjach rządowych, firmach technologicznych, instytucjach edukacyjnych oraz organizacjach non-profit.
Cel studiów podyplomowych
Głównym celem studiów jest przekazanie wiedzy i umiejętności dotyczących identyfikowania, analizowania, a także likwidacji barier w dostępie do informacji, usług oraz miejsc publicznych dla osób z niepełnosprawnościami. Program kształcenia ściśle łączy teorię z praktyką, zapewniając kompleksowe przygotowanie. Słuchacze uczą się opracowywać i wdrażać działania, które umożliwiają wszystkim jednostkom pełne uczestnictwo w życiu społecznym.
Studia podyplomowe Koordynator ds. dostępności trwają dwa semestry, czyli 1 rok akademicki. Co istotne, realizowane są w 100% zdalnie za pośrednictwem platformy Cloud Academy.
Dla kogo studia na kierunku Koordynator ds. dostępności?
Kierunek jest odpowiedni dla absolwentów uczelni wyższych zainteresowanych tematyką dostępności architektonicznej, cyfrowej i komunikacyjno-informacyjnej. Studia adresowane są do pracowników sektora publicznego, organizacji pozarządowych oraz firm prywatnych (np. architektów, informatyków, specjalistów ds. marketingu, urbanistów), którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie eliminacji barier dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Jak wygląda rekrutacja na studia podyplomowe?
Podjęcie nauki na studiach podyplomowych jest świetnym sposobem na podniesienie kwalifikacji. Rekrutacja na WSB-NLU odbywa się poprzez elektroniczny system internetowy. W tym celu należy dokonać rejestracji konta w portalu rekrutacyjnym, a następnie wypełnić podanie z danymi osobowymi, wybrać interesujący kierunek i załączyć wymagane dokumenty m.in. kserokopię dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia. Informacje odnośnie statusu rekrutacji przesyłane są w formie komunikatów oraz wiadomości e-mail.