Skip to main content

Czym zajmuje się koordynator dostępności i jak nim zostać? Poradnik

| Artykuł sponsorowany | Różne

Koordynator ds. dostępności to nowy zawód, który wykształcił się na przestrzeni ostatnich lat. Co wchodzi w zakres obowiązków koordynatora dostępności? Jakie kwalifikacje musi posiadać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej!

Aby zostać koordynatorem ds. dostępności, należy ukończyć studia podyplomowe z zakresu Zarządzania. Kierunek ten oferuje m.in. Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University. Kształcenie realizowane jest w trybie niestacjonarnym, a dzięki systemowi Extranet WSB słuchacze mogą bez problemu sprawdzić swoje wpisy i oceny. Kto może zapisać się na studia i jak to zrobić?

Kim jest koordynator ds. dostępności?

Koordynator dostępności odpowiada za wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami – planuje i organizuje działania na rzecz poprawy dostępności do usług świadczonych przez podmioty gospodarcze. Do jego zadań należy również monitorowanie i ocena skuteczności wypracowanych strategii. To jednak nie wszystko. Koordynator posiada kompetencje do tworzenia treści edukacyjnych i prowadzenia szkoleń z zakresu dostępności.

Warto wiedzieć, że praca koordynatora ds. dostępności może odbywać się w agencjach rządowych, firmach technologicznych, instytucjach edukacyjnych oraz organizacjach non-profit. 
 

Cel studiów podyplomowych 

Głównym celem studiów jest przekazanie wiedzy i umiejętności dotyczących identyfikowania, analizowania, a także likwidacji barier w dostępie do informacji, usług oraz miejsc publicznych dla osób z niepełnosprawnościami. Program kształcenia ściśle łączy teorię z praktyką, zapewniając kompleksowe przygotowanie. Słuchacze uczą się opracowywać i wdrażać działania, które umożliwiają wszystkim jednostkom pełne uczestnictwo w życiu społecznym. 

Studia podyplomowe Koordynator ds. dostępności trwają dwa semestry, czyli 1 rok akademicki. Co istotne, realizowane są w 100% zdalnie za pośrednictwem platformy Cloud Academy. 

Dla kogo studia na kierunku Koordynator ds. dostępności? 

Kierunek jest odpowiedni dla absolwentów uczelni wyższych zainteresowanych tematyką dostępności architektonicznej, cyfrowej i komunikacyjno-informacyjnej. Studia adresowane są do pracowników sektora publicznego, organizacji pozarządowych oraz firm prywatnych (np. architektów, informatyków, specjalistów ds. marketingu, urbanistów), którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę i umiejętności w zakresie eliminacji barier dla osób ze szczególnymi potrzebami. 
 

Jak wygląda rekrutacja na studia podyplomowe? 

Podjęcie nauki na studiach podyplomowych jest świetnym sposobem na podniesienie kwalifikacji. Rekrutacja na WSB-NLU odbywa się poprzez elektroniczny system internetowy. W tym celu należy dokonać rejestracji konta w portalu rekrutacyjnym, a następnie wypełnić podanie z danymi osobowymi, wybrać interesujący kierunek i załączyć wymagane dokumenty m.in. kserokopię dyplomu ukończenia studiów I lub II stopnia. Informacje odnośnie statusu rekrutacji przesyłane są w formie komunikatów oraz wiadomości e-mail. 

Slow work to idea, która cieszy się coraz większą popularnością na rynku pracy. Wielu pracodawców uważa, że dzięki temu modelowi wykonywania obowiązków zawodowych można znacznie zwiększyć wydajność pracowników. Warto nieco bliżej przyjrzeć się głównym założeniom slow workingu - sprawdź, co musisz...
ASG staje się coraz bardziej popularnym sposobem na aktywne spędzanie czasu. Ale o co tak naprawdę chodzi w tej formie rozrywki? Czy to tylko zabawa dla miłośników militariów, czy może coś więcej? Przyjrzyjmy się bliżej temu fascynującemu zjawisku, które zyskuje na znaczeniu w całym kraju oraz po...
Chcesz, aby Twoja żywność była zawsze świeża, pełna wartości odżywczych i smaku? Kluczem do tego jest umiejętne przechowywanie w lodówce. Jak to zrobić, by jedzenie nie lądowało w koszu?
Dobór odpowiedniego opakowania do wysyłki może znacząco wpłynąć na bezpieczeństwo produktu oraz na to, jak zostanie on odebrany przez klienta.
Czy marzysz o tworzeniu własnej, unikalnej biżuterii? Sznurek makramowy to idealny materiał, aby to zrealizować.
Recepcja to wizytówka każdej firmy — miejsce, które jako pierwsze wita gości i klientów. Dlatego wybór odpowiednich mebli do tego pomieszczenia jest kluczowy. Warto zwrócić uwagę na estetykę — aby podkreślała prestiż marki, trwałość materiałów, które przetrwają codzienne użytkowanie oraz na właśc...
Czy zastanawiasz się, jak wyróżnić swoją firmę w oczach klientów? Jakie luksusowe prezenty firmowe mogą podkreślić Twoją dbałość o szczegóły i wyjątkowość oferty? Oto lista 10 ekskluzywnych upominków, które z pewnością zrobią wrażenie na Twoich klientach.