Przejdź do głównej treści

TO podniesie Twoją sprzedaż

| tekst zewnętrzny | Technologia

chromecrm

 

Rosnąca sprzedaż to marzenie i cel każdego handlowca. Sprzedaż sama w sobie jest trudna, jej wzrost wydaje się być często czymś w rodzaju zdobywania ośmiotysięcznika. Jednak jest możliwy. Jeśli zastanawiasz się co ma Ci pomóc w osiągnięciu sprzedażowego progresu, odpowiadamy – CRM.

 

Dobre relacje z klientami pomagają w efektywnej sprzedaży

Firmy często popełniają błąd koncentrując się jedynie na zdobyciu nowych klientów, tracąc jednocześnie już pozyskanych. Jedynie dbanie o dotychczasowych klientów i utrzymywanie z nimi wartościowych relacji, w połączeniu z efektywnym nawiązywaniem nowych kontaktów, pozwoli na osiągnięcie wzrostu w sprzedaży. Poza tym stosowanie się do kilku podstawowych zasad, pomaga w realizacji zamierzonego celu, a mianowicie:

  1. Obserwuj dynamiczny rynek i konkurencję. Opanuj umiejętność adaptacji do zmiennych uwarunkowań.
  2. Poszukuj nowych dróg i metod dotarcia do klienta, dywersyfikuj źródła pozyskiwania nowych klientów.
  3. Wykorzystuj spotkania, konferencje, szkolenia i targi w zdobyciu wiedzy na temat aktualnych trendów w branży.
  4. Wsłuchuj się w opinie, sugestie, wątpliwości, a przede wszystkim w potrzeby klienta.
  5. Buduj wartościowe i trwałe relacje z kontrahentami, oparte na uczciwości i zaufaniu.

Jak CRM wspiera sprzedaż?

Nowoczesny informatyczny system zarządzania relacjami z kontrahentami, jakim jest CRM, może w realny sposób wesprzeć Twój dział sprzedaży, handlowców i realizowane przez nich procesy. Korzyści płynące dla działań sprzedażowych z wdrożenia CRM to miedzy innymi:

  1. Efektywne zarządzanie zapytaniami ofertowymi i zamówieniami. Przesyłane w formie elektronicznego formularza zamówienia i zapytania, automatycznie zasilają bazę o konkretne dane. Skróceniu ulega czas potrzebny na udzielenie odpowiedzi na zapytanie. Ponad to zapytania mogą być już na wstępie konfrontowane ze stanami magazynowymi firmy.
  2. Możliwość monitorowania i precyzyjnej kontroli efektów sprzedaży, jaką umożliwiają funkcje analityczne CRM i raportowanie na każdym etapie realizacji procesu.
  3. Stworzenie procedur i zdefiniowanie procesów sprzedażowych. To pozwala uniknąć niepotrzebnych lub przypadkowych działań pracowników działu sprzedaży, podejmowania przez nich błędnych decyzji. Pracownik jest prowadzony przez cały proces sprzedaży, a wszystkie działania są zidentyfikowane z wypracowanym schematem postępowania.
  4. Automatyzacja procesów sprzedażowych oraz obsługi klienta.
  5. Stały dostęp do pełnej i aktualnej wiedzy o kliencie dzięki stworzeniu kompleksowej bazy danych. Handlowiec ma podgląd na historię dotychczasowej współpracy z danym kontrahentem i wszystkich zrealizowanych projektach.
  6. Działania motywacyjne i zarządzanie zespołem handlowców. System CRM pozwala wnikliwie monitorować wyniki sprzedaży, a tym samym nagradzać najskuteczniejszych handlowców. Znaczenie łatwiej też zarządzać zespołem działu sprzedaży. Kalendarz działań, optymalizacja pracy w terenie, czy przekazanie obowiązków podczas absencji pracownika to tylko niektóre funkcje omawianego systemu.

Zwiększaj sprzedaż dzięki CRM – szczegóły znajdziesz na http://www.chromecrm.com/

Bezpieczeństwo danych firmowych jest jednym z najważniejszych aspektów prowadzenia współczesnego przedsiębiorstwa. Wiele firm coraz częściej staje się celem cyberataków, które mogą prowadzić do poważnych strat finansowych i reputacyjnych. Dlatego ochrona danych to priorytet, który wymaga kompleksow…
W ciągu ostatnich dwóch lat doszło na świecie do ponad 800 cyberataków o wymiarze politycznym na infrastrukturę krytyczną – wylicza Europejskie Repozytorium Cyberincydentów. Ochrona tego typu infrastruktury staje się więc priorytetem. Rozwiązania, które będą to wspierać, muszą uwzględniać nowe tech…
Caterpillar, czyli marka częściej kojarzona jako CAT, to jedna z najbardziej cenionych marek w branży maszyn budowlanych na świecie. Maszyny CAT to też najczęściej spotykane na polskich placach budowy ładowarki, koparki, spycharki, walce czy wiertnice. Sprawdź, jak wiele dla ich wydajnej i bezpiecz…
Żuraw słupowy obrotowy to niezwykle wszechstronne urządzenie wykorzystywane w różnych sektorach przemysłu. Jego konstrukcja i zdolność do wykonywania obrotów umożliwiają precyzyjne przenoszenie ładunków w trudnych warunkach.
Inwestując w maszyny stolarskie, a w tym frezarki, z pewnością chcesz, aby Twój wybór był trafny. Jak więc wybrać najlepszy sprzęt? Konieczne jest uwzględnienie kilku istotnych parametrów technicznych oraz dopasowanie frezarki do specyfiki wykonywanych zadań – jak zrobić to właściwie?
Butle gazowe w zastosowaniach przemysłowych (na przykład do zasilania wózków widłowych) czy komunalnych (głównie jako paliwo do kuchenek gazowych) wybiera się często według kryterium ceny. I to może być spory błąd. Są przynajmniej trzy powody, dla których czasem warto do butli dopłacić.
Blisko milion złotych może ponieść jeden przedsiębiorca za wymianę serwerów, komputerów czy kosztów licencji oprogramowania.