TO podniesie Twoją sprzedaż
Rosnąca sprzedaż to marzenie i cel każdego handlowca. Sprzedaż sama w sobie jest trudna, jej wzrost wydaje się być często czymś w rodzaju zdobywania ośmiotysięcznika. Jednak jest możliwy. Jeśli zastanawiasz się co ma Ci pomóc w osiągnięciu sprzedażowego progresu, odpowiadamy – CRM.
Dobre relacje z klientami pomagają w efektywnej sprzedaży
Firmy często popełniają błąd koncentrując się jedynie na zdobyciu nowych klientów, tracąc jednocześnie już pozyskanych. Jedynie dbanie o dotychczasowych klientów i utrzymywanie z nimi wartościowych relacji, w połączeniu z efektywnym nawiązywaniem nowych kontaktów, pozwoli na osiągnięcie wzrostu w sprzedaży. Poza tym stosowanie się do kilku podstawowych zasad, pomaga w realizacji zamierzonego celu, a mianowicie:
- Obserwuj dynamiczny rynek i konkurencję. Opanuj umiejętność adaptacji do zmiennych uwarunkowań.
- Poszukuj nowych dróg i metod dotarcia do klienta, dywersyfikuj źródła pozyskiwania nowych klientów.
- Wykorzystuj spotkania, konferencje, szkolenia i targi w zdobyciu wiedzy na temat aktualnych trendów w branży.
- Wsłuchuj się w opinie, sugestie, wątpliwości, a przede wszystkim w potrzeby klienta.
- Buduj wartościowe i trwałe relacje z kontrahentami, oparte na uczciwości i zaufaniu.
Jak CRM wspiera sprzedaż?
Nowoczesny informatyczny system zarządzania relacjami z kontrahentami, jakim jest CRM, może w realny sposób wesprzeć Twój dział sprzedaży, handlowców i realizowane przez nich procesy. Korzyści płynące dla działań sprzedażowych z wdrożenia CRM to miedzy innymi:
- Efektywne zarządzanie zapytaniami ofertowymi i zamówieniami. Przesyłane w formie elektronicznego formularza zamówienia i zapytania, automatycznie zasilają bazę o konkretne dane. Skróceniu ulega czas potrzebny na udzielenie odpowiedzi na zapytanie. Ponad to zapytania mogą być już na wstępie konfrontowane ze stanami magazynowymi firmy.
- Możliwość monitorowania i precyzyjnej kontroli efektów sprzedaży, jaką umożliwiają funkcje analityczne CRM i raportowanie na każdym etapie realizacji procesu.
- Stworzenie procedur i zdefiniowanie procesów sprzedażowych. To pozwala uniknąć niepotrzebnych lub przypadkowych działań pracowników działu sprzedaży, podejmowania przez nich błędnych decyzji. Pracownik jest prowadzony przez cały proces sprzedaży, a wszystkie działania są zidentyfikowane z wypracowanym schematem postępowania.
- Automatyzacja procesów sprzedażowych oraz obsługi klienta.
- Stały dostęp do pełnej i aktualnej wiedzy o kliencie dzięki stworzeniu kompleksowej bazy danych. Handlowiec ma podgląd na historię dotychczasowej współpracy z danym kontrahentem i wszystkich zrealizowanych projektach.
- Działania motywacyjne i zarządzanie zespołem handlowców. System CRM pozwala wnikliwie monitorować wyniki sprzedaży, a tym samym nagradzać najskuteczniejszych handlowców. Znaczenie łatwiej też zarządzać zespołem działu sprzedaży. Kalendarz działań, optymalizacja pracy w terenie, czy przekazanie obowiązków podczas absencji pracownika to tylko niektóre funkcje omawianego systemu.
Zwiększaj sprzedaż dzięki CRM – szczegóły znajdziesz na http://www.chromecrm.com/