Skip to main content

TO podniesie Twoją sprzedaż

| tekst zewnętrzny | Technologia

chromecrm

 

Rosnąca sprzedaż to marzenie i cel każdego handlowca. Sprzedaż sama w sobie jest trudna, jej wzrost wydaje się być często czymś w rodzaju zdobywania ośmiotysięcznika. Jednak jest możliwy. Jeśli zastanawiasz się co ma Ci pomóc w osiągnięciu sprzedażowego progresu, odpowiadamy – CRM.

 

Dobre relacje z klientami pomagają w efektywnej sprzedaży

Firmy często popełniają błąd koncentrując się jedynie na zdobyciu nowych klientów, tracąc jednocześnie już pozyskanych. Jedynie dbanie o dotychczasowych klientów i utrzymywanie z nimi wartościowych relacji, w połączeniu z efektywnym nawiązywaniem nowych kontaktów, pozwoli na osiągnięcie wzrostu w sprzedaży. Poza tym stosowanie się do kilku podstawowych zasad, pomaga w realizacji zamierzonego celu, a mianowicie:

  1. Obserwuj dynamiczny rynek i konkurencję. Opanuj umiejętność adaptacji do zmiennych uwarunkowań.
  2. Poszukuj nowych dróg i metod dotarcia do klienta, dywersyfikuj źródła pozyskiwania nowych klientów.
  3. Wykorzystuj spotkania, konferencje, szkolenia i targi w zdobyciu wiedzy na temat aktualnych trendów w branży.
  4. Wsłuchuj się w opinie, sugestie, wątpliwości, a przede wszystkim w potrzeby klienta.
  5. Buduj wartościowe i trwałe relacje z kontrahentami, oparte na uczciwości i zaufaniu.

Jak CRM wspiera sprzedaż?

Nowoczesny informatyczny system zarządzania relacjami z kontrahentami, jakim jest CRM, może w realny sposób wesprzeć Twój dział sprzedaży, handlowców i realizowane przez nich procesy. Korzyści płynące dla działań sprzedażowych z wdrożenia CRM to miedzy innymi:

  1. Efektywne zarządzanie zapytaniami ofertowymi i zamówieniami. Przesyłane w formie elektronicznego formularza zamówienia i zapytania, automatycznie zasilają bazę o konkretne dane. Skróceniu ulega czas potrzebny na udzielenie odpowiedzi na zapytanie. Ponad to zapytania mogą być już na wstępie konfrontowane ze stanami magazynowymi firmy.
  2. Możliwość monitorowania i precyzyjnej kontroli efektów sprzedaży, jaką umożliwiają funkcje analityczne CRM i raportowanie na każdym etapie realizacji procesu.
  3. Stworzenie procedur i zdefiniowanie procesów sprzedażowych. To pozwala uniknąć niepotrzebnych lub przypadkowych działań pracowników działu sprzedaży, podejmowania przez nich błędnych decyzji. Pracownik jest prowadzony przez cały proces sprzedaży, a wszystkie działania są zidentyfikowane z wypracowanym schematem postępowania.
  4. Automatyzacja procesów sprzedażowych oraz obsługi klienta.
  5. Stały dostęp do pełnej i aktualnej wiedzy o kliencie dzięki stworzeniu kompleksowej bazy danych. Handlowiec ma podgląd na historię dotychczasowej współpracy z danym kontrahentem i wszystkich zrealizowanych projektach.
  6. Działania motywacyjne i zarządzanie zespołem handlowców. System CRM pozwala wnikliwie monitorować wyniki sprzedaży, a tym samym nagradzać najskuteczniejszych handlowców. Znaczenie łatwiej też zarządzać zespołem działu sprzedaży. Kalendarz działań, optymalizacja pracy w terenie, czy przekazanie obowiązków podczas absencji pracownika to tylko niektóre funkcje omawianego systemu.

Zwiększaj sprzedaż dzięki CRM – szczegóły znajdziesz na http://www.chromecrm.com/

Blisko milion złotych może ponieść jeden przedsiębiorca za wymianę serwerów, komputerów czy kosztów licencji oprogramowania.
Wynajem żurawia budowlanego jest kluczowym elementem wielu projektów budowlanych, zwłaszcza tych wymagających precyzyjnego podnoszenia ciężkich materiałów na znaczne wysokości.
Komory śrutownicze, nazywane również komorami śrutniczymi, są kluczowym elementem w procesach obróbki powierzchni. Różnorodność dostępnych na rynku modeli sprawia, że każdy użytkownik może dopasować odpowiednie rozwiązanie do swoich potrzeb produkcyjnych. Wybór konkretnego typu komory śrutownicze...
Zbiorniki ciśnieniowe to elementy kluczowe w wielu gałęziach przemysłu, odpowiedzialne za bezpieczne przechowywanie gazów oraz cieczy pod wysokim ciśnieniem.
Rosnące znaczenie efektywności energetycznej, minimalizacja kosztów energetycznych, a także stawianie na zrównoważony rozwój – właśnie to determinuje zmiany w przedsiębiorstwach, których efekt stanowi kompleksowa modernizacja oświetlenia.
Dobre oświetlenie w biurze, niezależnie od tego, czy jest to przestrzeń typu open space, czy gabinet dla jednej osoby, powinno być funkcjonalne, a także komfortowe dla użytkownika. Coraz częściej podczas projektu wybiera się rozwiązania wykorzystujące diody LED. Takie oświetlenie można dopasować ...
Firmy, które w Polsce inwestują w rozwój elektromobilności, w wielu obszarach napotykają na bariery. Jedną z nich jest dostępność i czas pozyskiwania przyłączy do sieci elektroenergetycznej. „Sześć lat czekaliśmy na przyłącze o mocy 1,4 MW. To powinno dziać się o wiele szybciej” - mówiła Katarzyn...