Skip to main content

Stan techniczny używanych aut- priorytetem przy zakupie

| tekst nadesłany | Moto

Decydując się na zakup używanego pojazdu, bez względu czy pochodzi on z prywatnego ogłoszenia czy jest ofertą poleasingową należy go dokładnie sprawdzić. Trudno będzie ustalić jego faktyczną historię i to, w jaki sposób był eksploatowany, ale można sprawdzić stan techniczny, wypadkowość, blacharkę i wiele innych rzeczy, które powinny być priorytetami decydującym o jego zakupie.

Stan techniczny- jak go sprawdzić?

Auto z drugiej ręki zawsze będzie wiązało się z ryzykiem, które owszem można zminimalizować jednak nie do końca, bo dopiero w trakcie użytkowania wyjdzie, co tak naprawdę trzeba w nim wymienić bądź naprawić. Najważniejszy jest jego stan od strony technicznej. Choć lista do sprawdzenia jest bardzo długa, to ta kwestia powinna być priorytetem. By nie dać się oszukać i zamiast obiecanej igły kupić złom, warto zabrać ze sobą doświadczonego mechanika bądź o ile jest taka możliwość sprawdzić auto na stacji diagnostycznej. Zyska się wtedy pewność, że faktycznie pojazd nadaje się do dalszej eksploatacji. Takie badanie kosztuje kilkanaście złotych, więc warto je poświęcić.

Uwaga na auta powypadkowe!
Auta po wypadkach nawet tych poważnych nie należą do rzadkości. Oczywiście żaden sprzedający nie powie prawdy, bo wszelkie uszkodzenia na pewno zostały skrupulatnie zamaskowane. By nie dać się oszukać, należy dokładnie sprawdzić, czy nie ma widocznych zmian koloru świadczących o malowaniu, wgnieceń na progach i słupkach. Czasem można znaleźć też ślady farby na uszczelkach. W kwestii dokładnego sprawdzenia auta pomoc fachowca będzie nieoceniona. Można też sprawdzić go w profesjonalnym serwisie, gdzie za pomącą urządzeń uda się wykryć ile szpachli znajduje się pod ładną warstwą lakieru. Licząc na zakup auta, które nie brało udziału w kolizji a także na uczciwość sprzedawcy warto sprawdzić ofertę autakrajowe.com.pl, gdzie bez trudu można nabyć sprawdzony pojazd z pewnego źródła.

Stan licznika wiele powie
Chcąc sprawdzić faktyczny stan licznika warto pokusić się o jego sprawdzenie u dilera, bo niestety, jeśli pojazd nie posiada książki serwisowej a stan licznika jest dziwnie mały patrząc na rocznik auta można dać się oszukać. Cofanie liczników nie należy do rzadkości, dlatego warto tę kwestię dokładnie sprawdzić. Faktyczny przebieg można sprawdzić również, analizując wnętrze, a dokładnie ślady jego zużycia. Jeśli elementy gumowe będą mocno zniszczone, tapicerka wytarta, fotele zapadnięte, zniszczone wykładziny itp, a sprzedający nadal będzie utrzymywał, że autem jeździł emeryt tylko po zakupy, na pewno licznik został poprawiony.

Ślady na karoserii- zły objaw
Wiele o użytkowaniu samochodu powie lakier i stan blacharski. Widoczne bąble, zadrapania czy ślady rdzy na pewno nie będą wróżyły niczego dobrego. Kupując samochód w takim stanie, trzeba się liczyć z dodatkowymi kosztami malowania. Warto zwrócić też szczególną uwagę na stan nadkoli, progów, nie zaszkodzi też zajrzeć pod uszczelki. W takich miejscach ślady rdzy są najbardziej widoczne.

Kiedy myślimy o zawodzie kierowcy ciężarówki, często wyobrażamy sobie długie godziny spędzone za kierownicą, przemierzanie setek kilometrów i nocowanie w różnych miejscach. Ale co z chwilami, gdy kierowca musi odpocząć?
Zastanawiasz się, jaki microcar elektryczny wybrać? Nasz przewodnik pomoże Ci odkryć zalety tych nowoczesnych pojazdów oraz dokonać najlepszego wyboru. Dowiedz się, dlaczego microcary zyskują na popularności w miejskich aglomeracjach, jakie modele warto rozważyć i jakie korzyści niesie za sobą in...
Myć samochód myjką ciśnieniową, nie czyniąc przy tym szkód, to sztuka, którą warto opanować. Myjki ciśnieniowe są potężnymi narzędziami, które mogą nie tylko zaoszczędzić czas i wodę, ale również zapewnić dogłębne czyszczenie pojazdu. Kluczem do sukcesu jest jednak stosowanie się do kilku zasad b...
Nie ulega wątpliwości, że w Europie transport drogowy wciąż pozostaje najwygodniejszym narzędziem logistycznym. Nie może być inaczej na kontynencie, na którym średnia gęstość dróg przekracza wartość 100 km na 100 km kwadratowych. Mimo to, firmy transportowe wciąż borykają się z poważnymi wyzwania...
Przebieg 188 tys. km, wiek 12,7 lat i cena blisko 30 tys. zł – to uśredniona charakterystyka samochodów, które w 2023 roku były najczęściej oferowane w sprzedaży na polskim rynku wtórnym. Statystyki pokazują jednak, że mediana wieku aut z drugiej ręki sukcesywnie spada, a w ofercie rośnie udział ...
Jak pisaliśmy kilka dni temu okazuje się, że nie wszystkie starsze auta będą mogły być tankowane nowym typem paliwa E10.
Benzyna z 10-proc. udziałem bioetanolu pojawi się z początkiem nowego roku na stacjach paliw w miejsce popularnej E5 95-oktanowej. Nie wszystkie starsze auta będą mogły być nią jednak zasilane, więc trzeba będzie je tankować paliwem 98-oktanowym, które obecnie jest droższe. Eksperci przewidują je...