Skip to main content

W jakim zakresie możliwa jest renowacja alufelg?

| tekst zewnętrzny | Moto

renowacja alufelg (1)

 

Dobrze dobrane felgi aluminiowe znacząco poprawiają zewnętrzny wygląd auta, dzięki czemu cieszą się na rynku motoryzacyjnym zasłużoną popularnością. Podobnie zresztą jak dziury na polskich drogach. Regularne spotkania aluminiowych obręczy kół z kiepską nawierzchnią rodzą po pewnym czasie konieczność ich odnowienia. Czy renowacja alufelg może jednak naprawdę sprawić, że będą wyglądały z powrotem nowe?

Renowacja alufelg pozwala oszczędzać

Koszt zakupu nowego komplet dobrej jakości felg aluminiowych obecnie zaczyna się od około 1 tysiąca złotych. To całkiem sporo. Właściciele aut, decydujący się na zakup nowych alufelg, zakładają, że będą je mogli użytkować przez kilka następnych lat. Może okazać się to jednak niemożliwe bez skorzystania po drodze z pomocy fachowców. Obręcze kół ulegają w trakcie eksploatacji różnego rodzaju uszkodzeniom, którym w większości można usunąć, decydując się na kompleksową renowację alufelg. Można też oczywiście zakupić komplet nowych felg aluminiowych, lecz koszt takiego przedsięwzięcia będzie kilka razy wyższy niż ich odnowienie w profesjonalnym warsztacie.

Druga młodość felg aluminiowych

Sam proces renowacji alufelg dzieli się na kilka zasadniczych etapów:

  1. Ocenę faktycznego stanu alufelgi, obejmująca sprawdzenie poziomu uszkodzeń, szczególnie pod kątem potencjalnych pęknięć i skrzywień. Na tym etapie może okazać się, że obręcz nie nadaje się do regeneracji, choć trzeba przyznać, że tego typu przypadki zdarzają się raczej dosyć rzadko.
  2. Prostowanie felg, obejmujące również spawanie ich pękniętych elementów.
  3. Czyszczenie felg po prostowaniu, które w profesjonalnych warsztatach przeprowadzane jest przy użyciu specjalistycznych piaskarek kabinowych. Rezultatem ich działania jest idealnie wyczyszczona powierzchnia obręczy koła, umożliwiająca przejście do etapu jej malowania.
  4. Malowanie wcześniej wyczyszczonych obręczy, najczęściej wykonywane metodą proszkową, Zaletą malowania proszkowego jest równomierne pokrycie całej powierzchni lakierem oraz jego utrwalenie i zabezpieczenie poprzez wypalenie w piecu. Chroni to regenerowane alufelgi przed przyszłymi uszkodzeniami, pozwalając zachować je odpowiednim stanie przez długi czas.
  5. Końcowe sprawdzenie jakości odnowionej obręczy koła.

Obecnie można na rynku spotkać bardzo dużą liczbę firm oferujących usługi renowacji alufelg. Najłatwiej można je znaleźć za pośrednictwem platform online takich jak https://autobooking.com/pl, gdzie można sprawdzić nie tylko dane adresowego wybranego warsztatu, lecz także zapoznać się z opiniami na jego temat. Zdecydowanie pomaga to w wyborze najlepszego wykonawcy.

Ceny na każdą kieszeń

Koszt renowacji alufelg jest uzależniony przede wszystkim od stopnia uszkodzenia oraz wielkości obręczy. Zwykle waha się w przedziale 80 – 150 zł za sztukę. W tej cenie klient otrzymuje kompletnie odnowioną felgę aluminiową, która powinna służyć mu przez kilka następnych lat. Co więcej, dzięki malowaniu proszkowemu można zmienić wcześniejszy kolor felg o 180 stopni. Paleta dostępnych barw jest naprawdę imponująca. Ogranicza ją tylko i wyłącznie wyobraźnia właścicieli aut, a efekty mogą przerosnąć oczekiwania zainteresowanych, oczywiście w jak najbardziej pozytywnym sensie.

Efekt godny uwagi

Poddane renowacji alufelgi znacznie poprawiają estetykę auta oraz eliminują niedogodności wynikające z ich uszkodzeń jak np. wibracje na kierownicy, czy też znacznie szybsze niż zwykle zużycie opony. Jeżeli więc ktoś nosi się z zamiarem odnowienia obręczy kół w swoim samochodzie to należy uznać, że jest to naprawdę dobry pomysł.

 

Kiedy myślimy o zawodzie kierowcy ciężarówki, często wyobrażamy sobie długie godziny spędzone za kierownicą, przemierzanie setek kilometrów i nocowanie w różnych miejscach. Ale co z chwilami, gdy kierowca musi odpocząć?
Zastanawiasz się, jaki microcar elektryczny wybrać? Nasz przewodnik pomoże Ci odkryć zalety tych nowoczesnych pojazdów oraz dokonać najlepszego wyboru. Dowiedz się, dlaczego microcary zyskują na popularności w miejskich aglomeracjach, jakie modele warto rozważyć i jakie korzyści niesie za sobą in...
Myć samochód myjką ciśnieniową, nie czyniąc przy tym szkód, to sztuka, którą warto opanować. Myjki ciśnieniowe są potężnymi narzędziami, które mogą nie tylko zaoszczędzić czas i wodę, ale również zapewnić dogłębne czyszczenie pojazdu. Kluczem do sukcesu jest jednak stosowanie się do kilku zasad b...
Nie ulega wątpliwości, że w Europie transport drogowy wciąż pozostaje najwygodniejszym narzędziem logistycznym. Nie może być inaczej na kontynencie, na którym średnia gęstość dróg przekracza wartość 100 km na 100 km kwadratowych. Mimo to, firmy transportowe wciąż borykają się z poważnymi wyzwania...
Przebieg 188 tys. km, wiek 12,7 lat i cena blisko 30 tys. zł – to uśredniona charakterystyka samochodów, które w 2023 roku były najczęściej oferowane w sprzedaży na polskim rynku wtórnym. Statystyki pokazują jednak, że mediana wieku aut z drugiej ręki sukcesywnie spada, a w ofercie rośnie udział ...
Jak pisaliśmy kilka dni temu okazuje się, że nie wszystkie starsze auta będą mogły być tankowane nowym typem paliwa E10.
Benzyna z 10-proc. udziałem bioetanolu pojawi się z początkiem nowego roku na stacjach paliw w miejsce popularnej E5 95-oktanowej. Nie wszystkie starsze auta będą mogły być nią jednak zasilane, więc trzeba będzie je tankować paliwem 98-oktanowym, które obecnie jest droższe. Eksperci przewidują je...