Skip to main content

Jaki dodatek do paliwa wybrać, by oczyścić układ zasilania paliwem na wiosnę?

| MP | Moto

Garażowe porządki na wiosnę powinny zaczynać się od samochodu. Kiedy temperatura będzie częściej dodatnia niż ujemna, oprócz dokładnego mycia karoserii i czyszczenia wnętrza pojazdu, warto zrobić przegląd układu kierowniczego, hamulcowego i zasilającego silnik. By z koli uniknąć poważnych usterek auta liczącego już kilka wiosen, warto zastanowić się nad uniwersalnym dodatkiem do paliwa, który dodatkowo wspomoże w pracy silnik.

Wiosenny przegląd – jaki dodatek wybrać?

Gdy nadchodzi wiosna łatwiej zmusić się do tego, by zadbać o wiosenny przegląd – nieco wyższa temperatura zachęca, by wyjść z domu. I choć to regularne przeglądy są kluczem do sukcesu gdy chodzi o ciągłą sprawność mechanizmu, to zazwyczaj dochodzi do nich właśnie wiosną. Mądrze spożytkuj swoją energię i wyczyść nie tylko bagażnik – działaj od środka.

Okresowe badania techniczne są nie tylko opcją, ale i wymogiem – to podczas nich zazwyczaj dowiadujesz się, jaki jest stan podzespołów i układów, dlatego nie ma co zwlekać. Oprócz oświetlenia, nadwozia i innych obowiązkowych elementów, sprawdza się też silnik. Nawet w przypadku stwierdzenia, że jest on w dobrym stanie, można dodatkowo się o niego zatroszczyć, inwestując w uszlachetniacze do paliwa Ceramizer (https://www.ceramizer.pl/ceramizer-cp). Oprócz prawidłowej i równomiernej pracy silnika, jego głównym celem jest wydłużenie trwałości układu zasilania paliwem podczas eksploatacji, co z pewnością docenisz w dłuższej perspektywie czasowej.

Nadający się do wszystkich rodzajów paliwa Ceramizer możesz zastosować, między innymi, do benzyny, oleju napędowego i biopaliw. Sprzyja on katalitycznemu spalaniu paliwa i zmniejsza jego zużycie od 2 do 4%. Skutki są również sprzyjające dla układu zasilania paliwem. 

Zanieczyszczenia układu paliwowego – jak sobie z nimi radzić?

Na skutek zmiennych temperatur, z powietrza w baku wytrąca się woda. Jako, że jest ona cięższa od paliwa, styka się z metalowym dnem baku, powodując tym samym korozję i rdzę. Zabrudzenia wraz z rdzą mogą zatrzymać się na filtrach paliwa, sitkach pompy paliwowej, a nawet dostać się do wtryskiwaczy.

Gdy rdzy wraz z zanieczyszczeniami jest coraz więcej, wtryskiwacze tracą swoją pierwotną moc – pogarsza się jakość rozpylania paliwa i jego atomizacja z powietrzem. Może być to również przyczyną poważniejszych usterek. Chcąc uniknąć kosztownej regeneracji, warto zastosować Ceramizer, który poradzi sobie z zabrudzeniami wewnątrz układu zasilania. Czyści on wtryskiwacze paliwa i usuwa nagar z komory spalania, denek tłoków oraz grzybków zaworów.

Ceramizer – uszlachetniacz do paliwa CP słynie właśnie ze swoich właściwości czyszczących. Nie tworzy on typowej dla Ceramizerów powłoki ceramiczno-metalowej – zamiast tego niesie wprost nieocenioną pomoc w przypadku usuwania brudu.

 

 

Kiedy myślimy o zawodzie kierowcy ciężarówki, często wyobrażamy sobie długie godziny spędzone za kierownicą, przemierzanie setek kilometrów i nocowanie w różnych miejscach. Ale co z chwilami, gdy kierowca musi odpocząć?
Zastanawiasz się, jaki microcar elektryczny wybrać? Nasz przewodnik pomoże Ci odkryć zalety tych nowoczesnych pojazdów oraz dokonać najlepszego wyboru. Dowiedz się, dlaczego microcary zyskują na popularności w miejskich aglomeracjach, jakie modele warto rozważyć i jakie korzyści niesie za sobą in...
Myć samochód myjką ciśnieniową, nie czyniąc przy tym szkód, to sztuka, którą warto opanować. Myjki ciśnieniowe są potężnymi narzędziami, które mogą nie tylko zaoszczędzić czas i wodę, ale również zapewnić dogłębne czyszczenie pojazdu. Kluczem do sukcesu jest jednak stosowanie się do kilku zasad b...
Nie ulega wątpliwości, że w Europie transport drogowy wciąż pozostaje najwygodniejszym narzędziem logistycznym. Nie może być inaczej na kontynencie, na którym średnia gęstość dróg przekracza wartość 100 km na 100 km kwadratowych. Mimo to, firmy transportowe wciąż borykają się z poważnymi wyzwania...
Przebieg 188 tys. km, wiek 12,7 lat i cena blisko 30 tys. zł – to uśredniona charakterystyka samochodów, które w 2023 roku były najczęściej oferowane w sprzedaży na polskim rynku wtórnym. Statystyki pokazują jednak, że mediana wieku aut z drugiej ręki sukcesywnie spada, a w ofercie rośnie udział ...
Jak pisaliśmy kilka dni temu okazuje się, że nie wszystkie starsze auta będą mogły być tankowane nowym typem paliwa E10.
Benzyna z 10-proc. udziałem bioetanolu pojawi się z początkiem nowego roku na stacjach paliw w miejsce popularnej E5 95-oktanowej. Nie wszystkie starsze auta będą mogły być nią jednak zasilane, więc trzeba będzie je tankować paliwem 98-oktanowym, które obecnie jest droższe. Eksperci przewidują je...