Skip to main content

Polskie banki na celowniku hakerów

| newsrm | Internet

Still006

 

Cyberprzestępcy częściej atakują Polskie banki. Tylko od początku roku odnotowano 150 prób wstrzykiwania kodu - alarmują eksperci z F5 Networks w Polsce. Celem ataku było przejęcie kont internetowych klientów.

- Nasze Security Operations Center w ostatnim roku odnotowało ponad dwukrotnie zwiększoną liczbę ataków, których poziom zaawansowania znacząco wzrósł. Jeden z największych ataków, który odparliśmy był skierowany na jedną z światowych instytucji finansowych.  Atak został dokonany z ponad 100 tysięcy adresów IP z całego świata - mówi newsrm.tv Ireneusz Wiśniewski, Country Manager F5 Networks w Polsce. - Atak miał na celu spowodowanie znacznych strat finansowych spółki oraz utratę wizerunku.

Był to jeden z największych ataków na świecie, w którym wolumen wynosił 448 Gbps UDP/ICMP.  Został skierowany w stronę jednej konkretnej subsieci. Centrum Bezpieczeństwa dostrzega także zwiększenie zagrożenia związanego z cyberprzestępstwami na polskim rynku. Porównując do tego samego okresu rok wcześniej, odnotowało wzrost o 100 proc. w zakresie ochrony DDoS. Liczba klientów WAF wzrosła o 136 proc., a antyfraudowych o 88 proc.

Jednym z najbardziej znaczących trendów na polskim rynku cyberbezpieczeństwa jest częstotliwość, z jaką malware infiltruje serwery CnC (Command and Control), które wysyłają polecenia do botnetu i tworzą armię komputerów zombie . W 2016 roku zanotowano 201 ataków tego typu, w tym trojanów typu Zeus (60), Gozi (53) oraz Tinba (39).

- W Polsce celem ataków cyberprzestępców są przede wszystkim banki. W ostatnim roku odnotowaliśmy ponad 150 prób wstrzyknięcia kodów do stron internetowych banku. Celem cyberprzestępców było przejęcie kont internetowych klientów - dodaje Ireneusz Wiśniewski.

Niebawem takie ataki dla firm mogą oznaczać nie tylko utratę reputacji ale także poważne problemy w przypadku wycieku danych osobowych. Regulacja Unii Europejskiej dot. Ochrony Danych Osobowych (EU General Data Protection Regulation – GDPR) zakłada, że potencjalne kary w takim przypadku mogą sięgnąć nawet 4 proc. globalnych przychodów (lub do 20 milionów euro). Regulacja wejdzie w życie 25 maja 2018.

 

​Światłowód w Kaliszu – czy to dobre rozwiązanie?

Światłowód zyskuje na popularności jako najnowocześniejsza technologia dostępu do internetu, oferująca użytkownikom ultrawysokie prędkości transmisji danych. W Kaliszu, podobnie jak w wielu innych miastach Polski, rośnie zainteresowanie tym rozwiązaniem. Dostęp do szybkiego i stabilnego internetu...

Awaria Facebooka

Facebook, Instagram i Messenger nie działają, awaria zgłaszana jest nie tylko w Polsce.

Jak skutecznie dotrzeć do klientów?

Jeżeli prowadzisz firmę w takim mieście jak Gdynia, czyli do którego docierają turyści nie tylko z Polski ale i z całego świata, a twoja działalność jest w jakiś sposób ukierunkowana także na obsługę zarówno mieszkańców Gdyni jak i turystów, prosimy rozważ pozycjonowanie swojej strony internetowe...

Jak wygląda kultura pracy w IT?

Jeśli chciałbyś rozpocząć karierę w branży IT, koniecznie zapoznaj się z kulturą pracy charakterystyczną dla tego sektora. Dzięki temu szybko odnajdziesz się w nowym środowisku, co znamiennie wpłynie także na Twoją wydajność. Przekonaj się, na czym polega komunikacja między pracownikami w IT i cz...

Jak założyć i rozkręcić własny sklep online?

W ostatnich latach zakupy już na dobre przeniosły się do sieci. Zamawianie potrzebnych towarów i usług bez wychodzenia z domu jest proste i wygodne, nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego.

Czemu Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

Dobrze zbudowana strona internetowa, to niestety nie jest gwarancja odnoszenia sukcesu w branży sprzedaży internetowej. Okazać się może, że pomimo starań i włożenia dużej ilości pracy, nasz sklep internetowy nie sprzedaje, a co za tym idzie my sami nie zarabiamy. Myślisz, aby zrezygnować z prowad...

Trendy w marketingu internetowym: jak utrzymać się na szczycie?

Świat marketingu online zmienia się dynamicznie. Kluczem do sukcesu w tak rozwijającej się branży jest więc ciągłe aktualizowanie wiedzy i dostosowywanie strategii do najnowszych trendów. Ale jak utrzymać się na szczycie w tej nieustannie ewoluującej dziedzinie?