Skip to main content

Ile warta jest strona internetowa

| tekst sponosowany | Internet

www warte

 

Zbudowanie od podstaw i systematyczne prowadzenie strony internetowej zwykle powierza się specjalistom. Posiadają oni nie tylko doświadczenie w branży, wiedzę na temat konkurencji, ale również wyczucie estetyczne.

Dzięki swoim umiejętnościom są w stanie przygotować ciekawą szatę graficzną, dobrze skomponować kolorystykę, wyselekcjonować treści wysokiej jakości i publikować przydatne materiały. Oprócz wstępnych prac ogromne znaczenie ma późniejsze funkcjonowanie na tle innych witryn, pozyskiwanie klientów, generowanie ruchu oraz osiąganie konkretnych wyników. Jakie działania należy podjąć, aby uznać, że witryna jest wiele warta? W jaki sposób dokonuje się profesjonalnej i obiektywnej wyceny?

 

Dostępne metody

Na początek warto podkreślić, że wycena strony internetowej jest zależna od różnych, wielowymiarowych czynników. To one warunkują jej wartość oraz średnią rynkową cenę, za którą ktoś jest w stanie ją kupić. Wziąć pod uwagę trzeba budżet przeznaczony na uruchomienie, utrzymanie domeny oraz inne koszty (pomoc techniczna, przebudowa, odświeżenie, poprawki, nowe funkcjonalności). Poza tym niezwykle ważna jest historia działalności w Internecie, ponieważ renomę zdobywa się głównie w odniesieniu do dotychczasowych osiągnięć, archiwalnych wpisów i opinii klientów. Oprócz oczywistych aspektów największe znaczenie ma popularność, liczba wyświetleń i unikatowych użytkowników, skuteczność dostępnych narzędzi (np. szybkie płatności we współpracy z inną stroną czy wiele opcji wysyłki) oraz realne dochody uzyskiwane z tytułu posiadania strony.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat swojej strony internetowej? Nie wiesz co zrobić, aby zwiększyć jej wartość? Zajrzyj na stronę https://www.eactive.pl/, aby otrzymać potrzebne wsparcie!

Pomoc ekspertów

Okazuje się jednak, że na podstawie wymienionych wyżej kryteriów trudno samodzielnie oszacować konkretny wynik. Z tego właśnie względu powstały portale, które oferują opcję wyceny. Niestety nie zawsze są rzetelne i wiarygodne. W związku z tym najlepiej poprosić o pomoc specjalistę, który zawodowo zajmuje się tego typu sprawami i zna realia rynkowe. Czasami zdarza się, że oferta jest na tyle atrakcyjna, że szybko znajdzie nabywcę.

Sieć zależności

Właściciel lub administrator zainteresowany sprzedażą strony internetowej raczej nie potrafi ocenić jej obiektywnie. Na pewno podjął wiele działań, aby zdobyła uznanie wśród internautów, dotarła do odpowiedniej grupy docelowej, przyniosła pierwsze zyski, a przy okazji ma dla niego wartość sentymentalną. Są czynności i poświęcenia, które ciężko przeliczyć na pieniądze i liczby.

Reasumując, o wartości portalu nie powinny decydować osoby postronne i bez znajomości konkretnego przypadku. Tylko fachowa wycena kompetentnych osób zrekompensuje sprzedaż strony oraz zwróci koszty jej prowadzenia i utrzymania.

​Światłowód w Kaliszu – czy to dobre rozwiązanie?

Światłowód zyskuje na popularności jako najnowocześniejsza technologia dostępu do internetu, oferująca użytkownikom ultrawysokie prędkości transmisji danych. W Kaliszu, podobnie jak w wielu innych miastach Polski, rośnie zainteresowanie tym rozwiązaniem. Dostęp do szybkiego i stabilnego internetu...

Awaria Facebooka

Facebook, Instagram i Messenger nie działają, awaria zgłaszana jest nie tylko w Polsce.

Jak skutecznie dotrzeć do klientów?

Jeżeli prowadzisz firmę w takim mieście jak Gdynia, czyli do którego docierają turyści nie tylko z Polski ale i z całego świata, a twoja działalność jest w jakiś sposób ukierunkowana także na obsługę zarówno mieszkańców Gdyni jak i turystów, prosimy rozważ pozycjonowanie swojej strony internetowe...

Jak wygląda kultura pracy w IT?

Jeśli chciałbyś rozpocząć karierę w branży IT, koniecznie zapoznaj się z kulturą pracy charakterystyczną dla tego sektora. Dzięki temu szybko odnajdziesz się w nowym środowisku, co znamiennie wpłynie także na Twoją wydajność. Przekonaj się, na czym polega komunikacja między pracownikami w IT i cz...

Jak założyć i rozkręcić własny sklep online?

W ostatnich latach zakupy już na dobre przeniosły się do sieci. Zamawianie potrzebnych towarów i usług bez wychodzenia z domu jest proste i wygodne, nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego.

Czemu Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

Dobrze zbudowana strona internetowa, to niestety nie jest gwarancja odnoszenia sukcesu w branży sprzedaży internetowej. Okazać się może, że pomimo starań i włożenia dużej ilości pracy, nasz sklep internetowy nie sprzedaje, a co za tym idzie my sami nie zarabiamy. Myślisz, aby zrezygnować z prowad...

Trendy w marketingu internetowym: jak utrzymać się na szczycie?

Świat marketingu online zmienia się dynamicznie. Kluczem do sukcesu w tak rozwijającej się branży jest więc ciągłe aktualizowanie wiedzy i dostosowywanie strategii do najnowszych trendów. Ale jak utrzymać się na szczycie w tej nieustannie ewoluującej dziedzinie?