Ile warta jest strona internetowa
Zbudowanie od podstaw i systematyczne prowadzenie strony internetowej zwykle powierza się specjalistom. Posiadają oni nie tylko doświadczenie w branży, wiedzę na temat konkurencji, ale również wyczucie estetyczne.
Dzięki swoim umiejętnościom są w stanie przygotować ciekawą szatę graficzną, dobrze skomponować kolorystykę, wyselekcjonować treści wysokiej jakości i publikować przydatne materiały. Oprócz wstępnych prac ogromne znaczenie ma późniejsze funkcjonowanie na tle innych witryn, pozyskiwanie klientów, generowanie ruchu oraz osiąganie konkretnych wyników. Jakie działania należy podjąć, aby uznać, że witryna jest wiele warta? W jaki sposób dokonuje się profesjonalnej i obiektywnej wyceny?
Dostępne metody
Na początek warto podkreślić, że wycena strony internetowej jest zależna od różnych, wielowymiarowych czynników. To one warunkują jej wartość oraz średnią rynkową cenę, za którą ktoś jest w stanie ją kupić. Wziąć pod uwagę trzeba budżet przeznaczony na uruchomienie, utrzymanie domeny oraz inne koszty (pomoc techniczna, przebudowa, odświeżenie, poprawki, nowe funkcjonalności). Poza tym niezwykle ważna jest historia działalności w Internecie, ponieważ renomę zdobywa się głównie w odniesieniu do dotychczasowych osiągnięć, archiwalnych wpisów i opinii klientów. Oprócz oczywistych aspektów największe znaczenie ma popularność, liczba wyświetleń i unikatowych użytkowników, skuteczność dostępnych narzędzi (np. szybkie płatności we współpracy z inną stroną czy wiele opcji wysyłki) oraz realne dochody uzyskiwane z tytułu posiadania strony.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat swojej strony internetowej? Nie wiesz co zrobić, aby zwiększyć jej wartość? Zajrzyj na stronę https://www.eactive.pl/, aby otrzymać potrzebne wsparcie!
Pomoc ekspertów
Okazuje się jednak, że na podstawie wymienionych wyżej kryteriów trudno samodzielnie oszacować konkretny wynik. Z tego właśnie względu powstały portale, które oferują opcję wyceny. Niestety nie zawsze są rzetelne i wiarygodne. W związku z tym najlepiej poprosić o pomoc specjalistę, który zawodowo zajmuje się tego typu sprawami i zna realia rynkowe. Czasami zdarza się, że oferta jest na tyle atrakcyjna, że szybko znajdzie nabywcę.
Sieć zależności
Właściciel lub administrator zainteresowany sprzedażą strony internetowej raczej nie potrafi ocenić jej obiektywnie. Na pewno podjął wiele działań, aby zdobyła uznanie wśród internautów, dotarła do odpowiedniej grupy docelowej, przyniosła pierwsze zyski, a przy okazji ma dla niego wartość sentymentalną. Są czynności i poświęcenia, które ciężko przeliczyć na pieniądze i liczby.
Reasumując, o wartości portalu nie powinny decydować osoby postronne i bez znajomości konkretnego przypadku. Tylko fachowa wycena kompetentnych osób zrekompensuje sprzedaż strony oraz zwróci koszty jej prowadzenia i utrzymania.