Przejdź do głównej treści

Google "szpieguje" w Poznaniu

| MarcinP | Internet

Google w PoznaniuGoogle w czerwcu i w lipcu robi zdjęcia w Poznaniu. Według zamierzeń firmy ma być sfotografowane centrum miasta oraz ulice pozwalające na dojazd do lotnisk i na stadion miejski. Wszystkie czynności mają na celu utworzenie usługi Street View dla polskich miast w których będą odbywały się mecze Euro 2012. Premiera tych zdjęć ma się odbyć przed Euro 2012.

Google prowadzi głosowanie na polską wizytówkę projektu. Do wyboru jest między innymi Rynek w Poznaniu. Głosowanie internetowe zakończy się 26 lipca. Jeżeli chcesz oddać swój głos, kliknij na stronę http://www.google.com/intl/pl/help/maps/streetview/poll.html .

Zdjęcia miast wykonywane są na całym świecie. Wykorzystywana jest do tego celu aparatura fotograficzna zainstalowana na samochodach, trójkołowcach, skuterach śnieżnych i wózkach. Google może dostać się praktycznie wszędzie, od ruchliwych ulic do zacisznych sal muzealnych. Street View robi zdjęcia w miejscach publicznych, pokazując to samo co można zobaczyć jadąc ulicą. To co widać na zdjęciach jest efektem kilkumiesięcznej pracy. Oznacza to, że widoczne zdjęcia mają już od kilku do kilkunastu miesięcy, nie są aktualnym obrazem.

Jeżeli przeszukując zdjęcia odnajdziemy się na jakimś, a nie chcemy być na fotografii, możemy to zgłosić przy pomocy linku znajdującego się pod zdjęciem. W ten sposób można zgłaszać również i inne zauważone sytuacje, np. sceny przemocy. Google wprowadziło technologię automatycznego zamazywania twarzy i numerów rejestracyjnych pojazdów, robione to jest automatycznie i może dojść do pominięcia czegoś, co można samodzielnie zgłosić. Istnieje również możliwość „zamazania” na zdjęciu samochodu, domu lub osoby,

A tak trzykołowiec przemierza ulice Poznania (film i foto dzięki http://paluszkiewicz.blogspot.com/):

 

red. MarcinP

Co czwarty nastolatek (26 proc.) ogląda w sieci tzw. patostreamy, wulgarne, obsceniczne i nacechowane przemocą widowiska lub transmisje internetowe nadawane na żywo w serwisach streamingowych i mediach społecznościowych – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”.
Google Ads to potężne narzędzie reklamowe, które może znacząco zwiększyć sprzedaż online. Dzięki odpowiednio skonfigurowanym kampaniom reklamowym można dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, zwiększyć ruch na stronie internetowej i, co najważniejsze, poprawić wyniki sprzedażowe. W tym…
W dzisiejszych czasach większość konsumentów poszukuje informacji o produktach i usługach w internecie, a pierwszym miejscem, do którego zaglądają, jest wyszukiwarka Google. To właśnie dlatego SEO (Search Engine Optimization) stało się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm.
Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą j…
Ponad 1 mln zablokowanych wiadomości od oszustów dzięki wzorcom SMS i aż 75 mln zablokowanych prób wejścia na fałszywe strony - to efekty pracy ekspertów CERT Polska, działającego w instytucie NASK.
LinkedIn to jedna z najważniejszych platform biznesowych na świecie. Posiadanie firmowego profilu na LinkedIn może znacząco zwiększyć widoczność marki, budować zaufanie u klientów oraz wspierać działania rekrutacyjne. Jeśli zastanawiasz się, czy warto założyć profil firmowy na tej platformie, ten a…
Hosting to usługa polegająca na wydzieleniu przestrzeni dyskowej na współdzielonym z innymi klientami dysku. Jest ona przeznaczona na pliki składające się na stronę internetową. Serwer, na którym znajduje się ta przestrzeń dyskowa, jest dostępny przez cały czas, dzięki czemu również witryna widoczn…