Przejdź do głównej treści


Google "szpieguje" w Poznaniu

| MarcinP | Internet

Google w PoznaniuGoogle w czerwcu i w lipcu robi zdjęcia w Poznaniu. Według zamierzeń firmy ma być sfotografowane centrum miasta oraz ulice pozwalające na dojazd do lotnisk i na stadion miejski. Wszystkie czynności mają na celu utworzenie usługi Street View dla polskich miast w których będą odbywały się mecze Euro 2012. Premiera tych zdjęć ma się odbyć przed Euro 2012.

Google prowadzi głosowanie na polską wizytówkę projektu. Do wyboru jest między innymi Rynek w Poznaniu. Głosowanie internetowe zakończy się 26 lipca. Jeżeli chcesz oddać swój głos, kliknij na stronę http://www.google.com/intl/pl/help/maps/streetview/poll.html .

Zdjęcia miast wykonywane są na całym świecie. Wykorzystywana jest do tego celu aparatura fotograficzna zainstalowana na samochodach, trójkołowcach, skuterach śnieżnych i wózkach. Google może dostać się praktycznie wszędzie, od ruchliwych ulic do zacisznych sal muzealnych. Street View robi zdjęcia w miejscach publicznych, pokazując to samo co można zobaczyć jadąc ulicą. To co widać na zdjęciach jest efektem kilkumiesięcznej pracy. Oznacza to, że widoczne zdjęcia mają już od kilku do kilkunastu miesięcy, nie są aktualnym obrazem.

Jeżeli przeszukując zdjęcia odnajdziemy się na jakimś, a nie chcemy być na fotografii, możemy to zgłosić przy pomocy linku znajdującego się pod zdjęciem. W ten sposób można zgłaszać również i inne zauważone sytuacje, np. sceny przemocy. Google wprowadziło technologię automatycznego zamazywania twarzy i numerów rejestracyjnych pojazdów, robione to jest automatycznie i może dojść do pominięcia czegoś, co można samodzielnie zgłosić. Istnieje również możliwość „zamazania” na zdjęciu samochodu, domu lub osoby,

A tak trzykołowiec przemierza ulice Poznania (film i foto dzięki http://paluszkiewicz.blogspot.com/):

 

red. MarcinP

Ponad 1 mln zablokowanych wiadomości od oszustów dzięki wzorcom SMS i aż 75 mln zablokowanych prób wejścia na fałszywe strony - to efekty pracy ekspertów CERT Polska, działającego w instytucie NASK.
LinkedIn to jedna z najważniejszych platform biznesowych na świecie. Posiadanie firmowego profilu na LinkedIn może znacząco zwiększyć widoczność marki, budować zaufanie u klientów oraz wspierać działania rekrutacyjne. Jeśli zastanawiasz się, czy warto założyć profil firmowy na tej platformie, ten...
Hosting to usługa polegająca na wydzieleniu przestrzeni dyskowej na współdzielonym z innymi klientami dysku. Jest ona przeznaczona na pliki składające się na stronę internetową. Serwer, na którym znajduje się ta przestrzeń dyskowa, jest dostępny przez cały czas, dzięki czemu również witryna widoc...
Zastanawiasz się, jak skutecznie promować swoją markę w social mediach? A może chcesz nawiązać współpracę z influencerami, ale nie wiesz od czego zacząć? Nie martw się, w tym artykule podpowiemy Ci krok po kroku, jak wybrać najlepszych ambasadorów dla Twojej firmy!
Wideo to jedno z najskuteczniejszych narzędzi w nowoczesnym marketingu. Jego potencjał jest ogromny, zwłaszcza w kontekście kampanii mailingowych. E-mail marketing, w połączeniu z atrakcyjnymi wideo, może znacząco zwiększyć zaangażowanie odbiorców, poprawić wskaźniki klikalności oraz przynieść le...
W dzisiejszym świecie cyfrowym posiadanie strony internetowej jest nie tylko strategią marketingową, ale również koniecznością dla każdej firmy, organizacji czy osoby prywatnej.
Światłowód zyskuje na popularności jako najnowocześniejsza technologia dostępu do internetu, oferująca użytkownikom ultrawysokie prędkości transmisji danych. W Kaliszu, podobnie jak w wielu innych miastach Polski, rośnie zainteresowanie tym rozwiązaniem. Dostęp do szybkiego i stabilnego internetu...