Przejdź do głównej treści


Facebook i Google włączyły dodatkowe funkcje po atakach w Paryżu

| MP | Internet

Po atakach terrorystycznych w Paryżu i okolicach, Facebook i Google wprowadziły dodatkowe funkcjonalności pomagające uzyskać informacjie o statusie bezpieczeństwa znajomych i skontaktowania się z nimi.

W Francji według danych Eurostatu z Internetu korzysta ponad 63% społeczeństwa (Eurostat 2004r), w związku z czym uruchomione funkcje mają na pewno ogromne wykorzystanie.

Facebook wprowadził opcję „Potwierdzenie bezpieczeństwa” („Safety Check”). Osoby znajdujące się w Paryżu w pobliżu miejsc, w których doszło do zamachów, mogły szybko dodać na swoich profilach facebookowych oznaczenie informujące, że nic im się nie stało.

Wszyscy inni użytkownicy Faceboka wchodząc na podany niżej link mogą sprawdzić czy ich znajomi takie ozaczenia wprowadzili, o ile oczywiście znajdowali się w zagrożonym terenie.

facebook

https://www.facebook.com/safetycheck/paris_terror_attacks/

Firma Google udostępniła na cały weekend bezpłatne międzynarodowe rozmowy poprzez mobilny komunikator Hangouts. Ten kanał informacyjny wykorzystać można do kontaktu paryżan z ich rodzinami i znajomym mieszkającym za granicą. Darmowe połączenia wprowadzono w wersjach aplikacji na Androida i iOS.

Co czwarty nastolatek (26 proc.) ogląda w sieci tzw. patostreamy, wulgarne, obsceniczne i nacechowane przemocą widowiska lub transmisje internetowe nadawane na żywo w serwisach streamingowych i mediach społecznościowych – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”.
Google Ads to potężne narzędzie reklamowe, które może znacząco zwiększyć sprzedaż online. Dzięki odpowiednio skonfigurowanym kampaniom reklamowym można dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych klientów, zwiększyć ruch na stronie internetowej i, co najważniejsze, poprawić wyniki sprzedażowe. W tym…
W dzisiejszych czasach większość konsumentów poszukuje informacji o produktach i usługach w internecie, a pierwszym miejscem, do którego zaglądają, jest wyszukiwarka Google. To właśnie dlatego SEO (Search Engine Optimization) stało się kluczowym elementem strategii marketingowej wielu firm.
Akt o usługach cyfrowych (DSA) – przez nałożenie obowiązków na platformy mediowe – ma co do zasady ograniczyć rozprzestrzenianie nielegalnych treści w sieci, fake newsów i mowy nienawiści. To istotne, zwłaszcza w kontekście agresywnej rosyjskiej dezinformacji w social mediach. Nowe przepisy budzą j…
Ponad 1 mln zablokowanych wiadomości od oszustów dzięki wzorcom SMS i aż 75 mln zablokowanych prób wejścia na fałszywe strony - to efekty pracy ekspertów CERT Polska, działającego w instytucie NASK.
LinkedIn to jedna z najważniejszych platform biznesowych na świecie. Posiadanie firmowego profilu na LinkedIn może znacząco zwiększyć widoczność marki, budować zaufanie u klientów oraz wspierać działania rekrutacyjne. Jeśli zastanawiasz się, czy warto założyć profil firmowy na tej platformie, ten a…
Hosting to usługa polegająca na wydzieleniu przestrzeni dyskowej na współdzielonym z innymi klientami dysku. Jest ona przeznaczona na pliki składające się na stronę internetową. Serwer, na którym znajduje się ta przestrzeń dyskowa, jest dostępny przez cały czas, dzięki czemu również witryna widoczn…