Google serwuje cukierki i kolibra na 15 urodziny
Bardziej dociekliwi Internauci zaważyli na głównej stronie popularnej wyszukiwarki nowe Google Doodle. Tak 15 lat, tyle właśnie dzisiaj kończy GOOGLE, największa na świecie wyszukiwarka internetowa.
W dniu wczorajszym koncern obchodził swoją rocznicę ogłaszając swój nowy produkt Hummingbird. Jest to nowy algorytm wyszukiwarki Google. Hummingbird – KOLIBER, ma wpłynąć na znaczne polepszenie wyników wyszukiwania, które ma być szybsze i dokładniejsze.
Dla zwykłych użytkowników Internetu ta wiadomość nie ma większego znaczenia jednak dla całej branży SEO, bardzo prężnie rozwijającej się w Polsce, jej przedstawicielem w Obornikach jest firma Marpe, wydawca portalu eoborniki.pl.
Specjaliści szacują, że Koliber już wpłynął na 90% wszystkich wyszukań na świcie. Goolge cały czas pracuje nad swoim algorytmem szukając rozwiązań zwracających maksymalnie prawdziwe wyniki. Dokładnie na czym polegają zmiany można przeczytać na SEO by the Sea, gdzie autor podaje prawdopodobny schemat działania nowego wyszukiwania.
Czy to działanie może mieć wpływa na popularne “pozycjonowanie “ stron w wyszukiwarkach? Na pewno tak, samo pozycjonowanie klasycznej postaci przestało już istnieć jakiś czas temu, to już nie tylko zdobywanie linków. Obecnie Google ocenia strony w oparciu o blisko 200 czynników w związku z czym należy mówić o szerokiej promocji, marketingu internetowym a nie jedynie o pozycjonowaniu. Tak więc branża SEO jest zmuszono do dalszego rozwoju.
Koncernowi życzymy dalszych sukcesów i oby wreszcie pojawiła się na rynku realna konkurencja ...
Google z właściwym sobie podejściem swoje 15 urodziny obchodziło w garażu, w którym wszystko się rozpoczęło.