Skip to main content

Jak założyć i rozkręcić własny sklep online?

| Marcin | Internet

W ostatnich latach zakupy już na dobre przeniosły się do sieci. Zamawianie potrzebnych towarów i usług bez wychodzenia z domu jest proste i wygodne, nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego.

Taki biznes jest znacznie prostszy, nie wymaga płacenia horrendalnie wysokich czynszów za wynajem lokalu, a sprzedaż, niezależnie od Twojej lokalizacji, możesz prowadzić na terenie całego kraju, a czasem nawet poza jego granicami. Jak zatem założyć sklep internetowy? Zobacz, o co przede wszystkim trzeba zadbać, aby osiągnąć sukces.

Pomyśl, zanim zaczniesz

Choć założenie sklepu online jest znacznie prostsze niż zorganizowanie jego stacjonarnej wersji, pamiętaj, że to wciąż jest biznes, który aby mieć szansę na powodzenie, powinien być dobrze przemyślany i zaplanowany. Warto przede wszystkim zadać sobie pytania: Dlaczego chce prowadzić sklep internetowy? Czego oczekuję? Jaki jest mój cel? Jakie przychody chcę osiągnąć i ile czasu mogę na to poświecić? Dobrze jest również przeprowadzić choćby podstawowe badania rynku, aby przekonać się czy jest popyt na Twoje produkty i zobaczyć z jaką konkurencją przyjdzie Ci się zmierzyć.

Niezbędne formalności

Tak jak każdy biznes, tak również sklep internetowy wymaga dokonania pewnych formalności w odpowiednich urzędach, aby działać legalnie. Jeśli jeszcze nie prowadzisz działalności gospodarczej, konieczne będzie jej zarejestrowanie. Musisz się też zastanowić, w jakiej formie będziesz się rozliczać i uzyskać numer NIP. Warte rozważenia jest zastrzeżenie nazwy i znaku towarowego, aby ochronić się przed nieuczciwą konkurencją. Wiele z tych formalności można załatwić online, bez wystawania godzinami w urzędach. Kolejnym krokiem będzie zakup i zarejestrowanie domeny internetowej, wybór platformy, na której postawisz swój sklep, a także skonfigurowanie systemu płatności i ustalenie polityki prywatności.

Jak ma wyglądać Twój sklep?

Co chcesz sprzedawać w swoim sklepie? To właściwie najważniejsze pytanie, na które odpowiedź powinieneś znać, jeszcze zanim przystąpisz do pracy nad jego zorganizowaniem. Spawa jest znacznie prostsza, jeśli będą to produkty elektroniczne, takie jak np. szkolenia, e-booki itp. Znacznie częściej mamy jednak do czynienia z produktami fizycznymi, które trzeba gdzieś składować. Konieczne będzie więc zorganizowanie odpowiedniej przestrzeni i wyposażenie jej w regały magazynowe, które pomieszczą przeznaczone na sprzedaż towary. Również wygląd Twojego sklepu w sieci ma znaczenie. Zadbaj o estetyczną oprawę- odpowiednią grafikę, ładne zdjęcia i przejrzyste opisy produktów. Wzornictwo i kolorystyka powinny łączyć się z branżą i charakterem sprzedawanych produktów. Jeśli nie masz wyczucia ani umiejętności w tej kwestii, warto skorzystać z pomocy profesjonalnego grafika.<

Zadbaj o marketing

Założenie i zorganizowanie sklepu online to dopiero początek. Aby biznes się kręcił, niezbędne będą działania marketingowe. Skoro działasz w internecie, musisz zadbać przede wszystkim o to, aby Twój sklep właśnie tam był widoczny. Pomoże w tym optymalizacja strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Możesz zatrudnić do tego specjalistę lub samodzielnie poznać zasady seo i przygotować odpowiednie treści. Zainwestuj również w kampanie marketingowe - obecnie istnieje wiele narzędzi wspierających reklamy internetowe, wysyłanie newsletterów czy promowanie swojego biznesu w social mediach.

 

                     

Czemu Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

Dobrze zbudowana strona internetowa, to niestety nie jest gwarancja odnoszenia sukcesu w branży sprzedaży internetowej. Okazać się może, że pomimo starań i włożenia dużej ilości pracy, nasz sklep internetowy nie sprzedaje, a co za tym idzie my sami nie zarabiamy. Myślisz, aby zrezygnować z prowad...

Trendy w marketingu internetowym: jak utrzymać się na szczycie?

Świat marketingu online zmienia się dynamicznie. Kluczem do sukcesu w tak rozwijającej się branży jest więc ciągłe aktualizowanie wiedzy i dostosowywanie strategii do najnowszych trendów. Ale jak utrzymać się na szczycie w tej nieustannie ewoluującej dziedzinie?

E-commerce na międzynarodowym rynku: wyzwania logistyczne i sposoby ich pokonania

Cross border commerce to z punktu widzenia wielu polskich firm szansa znalezienia kolejnego obszaru rozwoju. Jednocześnie rozpoczęcie działalności e-commerce na międzynarodowym rynku wiąże się z wieloma wyzwaniami, szczególnie w obszarze logistyki. Na które potencjalne bariery warto...

Jak klienci trafiają na Twoją stronę www? Poznaj pozycje strony!

Pozyskiwanie klientów z wyszukiwarek to bardzo ważna część strategii budowania każdej marki. Czy chodzi o ogromny biznes, czy małą, lokalną firmę. Warto wiedzieć jak trafiają do Ciebie Twoi klienci i w jaki sposób znajdują Twoją stronę w internecie. Opowiem Ci jak sprawdzić pozycje ...

SEO i Google Ads – podstawowe różnice

Marketing internetowy przyjmuje wiele form. Bardzo często właściciele witryn decydują się na usługi SEO (ang. Search Engine Optimization). Wielu z nich korzysta także z Google Ads. W tym artykule wyjaśnimy, na czym polega zarówno jedna, jak i druga forma reklamy, a także wskażemy najważnie...

Skuteczne pozycjonowanie stron www - czy warto?

Jako właściciel strony internetowej lub bloga potrzebujesz, aby Twoja strona firmowa znalazła się na samym szczycie rankingów wyszukiwań Google i dotarła do jak największej liczby osób. Jednym ze sposobów na zdobycie uznania i dotarcie do grupy docelowej jest SEO. SEO może wy...

Nowe zasady zakupów podczas pokazu, wycieczki oraz online.

Od kilku dni sklepy internetowe rozsyłają informację o zmianach w regulaminach , związane to jest z wprowadzeniem nowych, korzystniejszych dla kupujących uregulowań. Zmiany dotyczą również zakupów w czasie pokazów oraz wycieczek.