Przejdź do głównej treści


Jak wybrać tani i dobry hosting?

Wiele osób zastanawia się nad tym, jak wybrać hosting, który będzie nie tylko tani, ale także dobry i efektywny. Podejmując decyzję, dotyczącą odpowiedniego hostingu, należy jednak wziąć pod uwagę przynajmniej kilka czynników.

Czym powinien charakteryzować się dobry hosting?

Wiele dużych firm hostingowych opiera się tylko i wyłącznie na marketingu, a także na promocjach, które trwają przez krótki okres. Wydawać by się mogło, że najlepiej jest wybrać znaną markę, jednak w rzeczywistości spore znaczenie ma zawartość oferty usługodawcy, a także cena. Wybór darmowego hostingu zwykle nie jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ taka usługa może sprawiać, że strona będzie się wolno ładować, a klienci będą bombardowani reklamami, niezwiązanymi z tematyką strony. Bardzo często tani hosting może być także dobry, jednak należy wziąć pod uwagę następujące cechy:

  • wydajność dysku,
  • ilość miejsca na serwerze,
  • limity przesyłu danych,
  • dodatki technologiczne, a także aktualizacje oprogramowania,
  • możliwość automatycznego tworzenia kopii zapasowej danych,
  • czytelność panelu, a także samodzielne wprowadzenie zmian

Kierując się tymi czynnikami, należy dodatkowo brać pod uwagę cenę, ponieważ spore znaczenie ma stosunek jakości do rocznych kosztów, a także brak ukrytych wydatków. 

Jak wybrać dobry i tani hosting?

Decydując się na hosting, warto zastanowić się nad rodzajem swojej strony internetowej, a także nad specyfiką własnej działalności. Przykładowo, ruch generowany przez sklep internetowy zwykle jest dużo większy niż w przypadku bloga. Należy także pamiętać o tym, aby sprawdzić, czy dany usługodawca ma w swojej ofercie skrzynkę mailową, połączoną z serwerem. Znaczenie ma także informacja o tym, czy firma, od której kupuje się hosting, przechowuje dane. Jest to szczególnie ważne w sytuacji, w której istnieje konieczność przywrócenia pewnych elementów na stronę. Warto także przetestować pomocy i wsparcia technicznego ze strony usługodawcy. Dzięki temu można mieć pewność, że uzyska się potrzebne informacje w ważnej sytuacji. Wiele firm oferuje bezpłatny okres próbny, który pozwala na sprawdzenie usług. W ten sposób łatwiej można ustalić, czy dana oferta odpowiada profilowi strony internetowej. Wybierając tani i dobry hosting, należy także zwrócić uwagę na limity danych, oferowane przez daną firmę. Warto zaznaczyć, że najtańszy jest hosting współdzielony, jednak nie sprawdzi się on w przypadku stron internetowych, które potrzebują wydajności. W takiej sytuacji lepiej wybrać hosting na serwerze VPS. Dodatkowo warto sprawdzić rozmiar pamięci RAM, kierując się zasadą, że im większy jest rozmiar, tym lepiej, ponieważ możliwe będzie przechowywanie sporej ilości danych. Dobrym pomysłem jest także sprawdzenie rankingów w Internecie, a także opinii ze strony użytkowników. Dzięki temu można dokładnie przeanalizować różne oferty i podjąć słuszną decyzję. 

 

Ponad 1 mln zablokowanych wiadomości od oszustów dzięki wzorcom SMS i aż 75 mln zablokowanych prób wejścia na fałszywe strony - to efekty pracy ekspertów CERT Polska, działającego w instytucie NASK.
LinkedIn to jedna z najważniejszych platform biznesowych na świecie. Posiadanie firmowego profilu na LinkedIn może znacząco zwiększyć widoczność marki, budować zaufanie u klientów oraz wspierać działania rekrutacyjne. Jeśli zastanawiasz się, czy warto założyć profil firmowy na tej platformie, ten...
Hosting to usługa polegająca na wydzieleniu przestrzeni dyskowej na współdzielonym z innymi klientami dysku. Jest ona przeznaczona na pliki składające się na stronę internetową. Serwer, na którym znajduje się ta przestrzeń dyskowa, jest dostępny przez cały czas, dzięki czemu również witryna widoc...
Zastanawiasz się, jak skutecznie promować swoją markę w social mediach? A może chcesz nawiązać współpracę z influencerami, ale nie wiesz od czego zacząć? Nie martw się, w tym artykule podpowiemy Ci krok po kroku, jak wybrać najlepszych ambasadorów dla Twojej firmy!
Wideo to jedno z najskuteczniejszych narzędzi w nowoczesnym marketingu. Jego potencjał jest ogromny, zwłaszcza w kontekście kampanii mailingowych. E-mail marketing, w połączeniu z atrakcyjnymi wideo, może znacząco zwiększyć zaangażowanie odbiorców, poprawić wskaźniki klikalności oraz przynieść le...
W dzisiejszym świecie cyfrowym posiadanie strony internetowej jest nie tylko strategią marketingową, ale również koniecznością dla każdej firmy, organizacji czy osoby prywatnej.
Światłowód zyskuje na popularności jako najnowocześniejsza technologia dostępu do internetu, oferująca użytkownikom ultrawysokie prędkości transmisji danych. W Kaliszu, podobnie jak w wielu innych miastach Polski, rośnie zainteresowanie tym rozwiązaniem. Dostęp do szybkiego i stabilnego internetu...