W końcu założyłeś firmową stronę www?
W końcu założyłeś firmową stronę www? Dobrze! Teraz pora zrobić z niej właściwy użytek i czerpać zyski,
We współczesnym świecie nie da się obejść bez aktywnego zaznaczania swojej obecności w internecie. Szczególnie dotyczy to przedsiębiorstw z wszelkiego rodzaju branż, którym zależy na dotarciu ze swoją ofertą do jak najszerszego grona potencjalnych odbiorców. Uruchomienie strony internetowej stanowi ważny krok, który otwiera mnóstwo atrakcyjnych, wysoce zyskownych możliwości. Trzeba tylko wiedzieć, jak umiejętnie korzystać z dostępnych w sieci opcji dla biznesu.
Search Engine Optimization, czyli krótko o dostosowaniu serwisu pod aktualne standardy
Pierwsze pytanie, jakie Ci się zapewne nasunęło: kto i jakim prawem określa wymogi względem stron internetowych? Odpowiedź brzmi – Google. Dlatego, że stoi za zdecydowanie najpopularniejszą i najważniejszą wyszukiwarką na świecie. Tylko w Polsce korzysta z niej około 98% wszystkich internautów. Takie liczby dają amerykańskiej korporacji solidną podstawę do decydowania o tym, jak mają wyglądać witryny www. Zgodnie ze słowami przedstawicieli agencji IN, główna zasada jest prosta: te serwisy, które spełniają wytyczne Google'a, mają największe szanse na zajęcie topowych miejsc w organicznych wynikach wyszukiwania.
W związku z tym, właściciele firm powinni dołożyć wszelkich starań, aby swoją stronę stosownie zoptymalizować. Działania z zakresu SEO dotyczą m.in. contentu (jakość oraz unikalność tekstów), struktury kodu strony, właściwości materiałów multimedialnych (przede wszystkim plików graficznych), a także integrację witryny z narzędziami udostępnianymi przez samo Google: Analytics, Moja Firma czy Search Console. Ułatwiają one robotom wyszukiwarki indeksowanie serwisu, a zarazem pozwalają zebrać cenne dane na temat zachowań użytkowników i ułatwiają kontakt pomiędzy konsumentami a firmą. Jak widać, Search Engine Optimization to niezwykle kompleksowe zagadnienie, wymagające sporej wiedzy specjalistycznej i nie lada umiejętności.
Kiedy witryna spełnia już najistotniejsze wymogi SEO, warto wypromować ją przez Google Ads
Zanim zoptymalizowana strona osiągnie odpowiednie pozycje w rankingu, trzeba ją jeszcze umiejętnie wypozycjonować. To dość czasochłonny proces, wymagający cierpliwości. Istnieje jednak „droga na skróty” do ścisłej czołówki wyników wyszukiwania na istotne dla danej firmy frazy kluczowe. Mowa o kampaniach, przeprowadzanych za pośrednictwem Google Ads. Taka inwestycja w linki sponsorowane, remarketing, reklamę Display, Google Shopping i inne narzędzia promocji zwykle zwraca się bardzo szybko. W postaci większej liczby użytkowników trafiających do serwisu przedsiębiorstwa, co niejako automatycznie przekłada się na rosnącą sprzedaż. Trzeba przy tym zwrócić uwagę, że obsługiwanie Google Ads na własną rękę rzadko kończy się oczekiwanymi sukcesami. Lepiej poważnie zastanowić się, czy skorzystanie z pomocy profesjonalistów z agencji IN, którzy mają bogate doświadczenie i certyfikaty poświadczające ich kompetencje, nie okaże się rozwiązaniem skuteczniejszym i znacznie bardziej ekonomicznym.