Skip to main content

Poznań Główny – więcej połączeń i łatwiejsze dojście do pociągów

Budowa dodatkowego peronu i rozbudowa przejścia podziemnego na stacji Poznań Główny przekroczyła półmetek. Dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. podróżni zyskają lepszą obsługę – możliwe będzie zwiększenie liczby połączeń i dogodniejsza komunikacja kolejowa. Prace za ok. 100 mln finansowane są z budżetu.

Na stacji Poznań Główny zrealizowano już ok. 60% prac, które ułatwią komunikację i usprawnią obsługę podróżnych. Dłuższe o ponad 200 m przejście podziemne z windami będzie prowadzić przez całą stację – zapewni dogodne dojście na wszystkie perony i poprawi komunikację między dzielnicami Poznania.

Dodatkowy peron to sprawniejsza obsługa większej liczby połączeń. Będzie zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie, Dobrą orientacje w podroży zapewni nowoczesny system informacji wizualnej i głosowej. Przygotowane zostaną windy oraz ruchome schody. Dla osób niewidomych pomocne będą ścieżki naprowadzające.

– Dodatkowy peron na stacji Poznań Główny pozwoli na zwiększenie liczby połączeń oraz ułatwi dostęp do kolei, zwłaszcza do podróży w obszarze aglomeracji. Dzięki inwestycjom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pociąg staje się coraz częściej wybieranym środkiem komunikacji – zarówno w codziennych dojazdach do szkoły i pracy, jak i podróżach dalekobieżnych – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Przygotowania nowego przejścia i peronu w dobrym tempie

Konstrukcja nowej części przejścia podziemnego jest już gotowa między tunelem a dworcem autobusowym. Na ścianach układane są granitowe płyty. Kolejne segmenty tunelu przy Moście Dworcowym i ul. Składowej przygotowuje ciężki sprzęt. Bezpieczną rozbudowę, na głębokości do 7 m, zapewniają ściany szczelinowe i specjalne rozpory.

Za Mostem Dworcowym widać ścianki nowego peronu 3a, usytuowanego między obecnym peronem nr 3 a budynkiem galerii handlowej. Obok będą dodatkowe, przebudowane tory oraz urządzenia sterowania. Nowe rozjazdy są już gotowe od strony Ronda Kaponiera.

O potrzebie dobrej organizacji prac świadczy jej zakres. Dotychczas z budowy wywieziono ok. tysiąca wywrotek ziemi. Wykorzystano materiał z ok. stu betoniarek, a do zbrojenia zużyto ok. 40 ton stali.

Liczby inwestycji

Nowy peron:

  • Długość: 417 m
  • Szerokość: 10,7 m
  • Wysokość: 76 cm

Nowa część przejścia podziemnego:

  • Długość: 230 m (łączna długość przejścia podziemnego po rozbudowie: 390 m)
  • Szerokość: 6 m
  • Wysokość: 2,7 m
Tragedia w Poznaniu wstrząsnęła całą Polską. Mieszkańcy kamienicy w jednej chwili stracili wszystko. Od pierwszych dni trwa akcja pomocowa. Na Pomagam.pl zebrano już prawie 450 tys. zł poprzez zbiórki pieniędzy dla poszkodowanych. Dowiedz się, jak możesz ich wesprzeć. 
Od poniedziałku, 1 lipca br. zmieniają się przepisy tzw. ustawy pomocowej (Ustawa z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa). Przedłużona zostanie legalność pobytu w Polsce obywateli Ukrainy.
Były Wojewoda Wielkopolski, Michał Zieliński objął stanowisko prezesa Centrum Sportu w Szamotułach, zastąpił Rafał Krzykała, który zrezygnował z stanowiska z przyczyn zdrowotnych.
Blisko 9 mln zł pozyskało 15 Wielkopolskich Gmin na realizację operacji typu "Zarządzanie zasobami wodnymi".
Sejmik Województwa Wielkopolskiego 27 maja 2024, podjął uchwałę w sprawie dofinansowania 192 projektów w ramach XIV edycji konkursu Pięknieje Wielkopolska Wieś, wśród laureatów znalazły się sołectwa z terenu naszego powiatu.
Wojewoda wielkopolska Agata Sobczyk powołała Tomasza Tańskiego na stanowisko Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.
Premier Donald Tusk  na podstawie art. 28f ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym wyznaczył z dniem 11 stycznia 2024 r. Beatę Dudzińską do pełnienia funkcji prezydenta miasta Piły do czasu objęcia obowiązków przez nowo wybranego prezydenta.