Skip to main content


Poznań Główny – więcej połączeń i łatwiejsze dojście do pociągów

Budowa dodatkowego peronu i rozbudowa przejścia podziemnego na stacji Poznań Główny przekroczyła półmetek. Dzięki pracom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. podróżni zyskają lepszą obsługę – możliwe będzie zwiększenie liczby połączeń i dogodniejsza komunikacja kolejowa. Prace za ok. 100 mln finansowane są z budżetu.

Na stacji Poznań Główny zrealizowano już ok. 60% prac, które ułatwią komunikację i usprawnią obsługę podróżnych. Dłuższe o ponad 200 m przejście podziemne z windami będzie prowadzić przez całą stację – zapewni dogodne dojście na wszystkie perony i poprawi komunikację między dzielnicami Poznania.

Dodatkowy peron to sprawniejsza obsługa większej liczby połączeń. Będzie zadaszenie, ławki i jasne oświetlenie, Dobrą orientacje w podroży zapewni nowoczesny system informacji wizualnej i głosowej. Przygotowane zostaną windy oraz ruchome schody. Dla osób niewidomych pomocne będą ścieżki naprowadzające.

– Dodatkowy peron na stacji Poznań Główny pozwoli na zwiększenie liczby połączeń oraz ułatwi dostęp do kolei, zwłaszcza do podróży w obszarze aglomeracji. Dzięki inwestycjom PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. pociąg staje się coraz częściej wybieranym środkiem komunikacji – zarówno w codziennych dojazdach do szkoły i pracy, jak i podróżach dalekobieżnych – powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Przygotowania nowego przejścia i peronu w dobrym tempie

Konstrukcja nowej części przejścia podziemnego jest już gotowa między tunelem a dworcem autobusowym. Na ścianach układane są granitowe płyty. Kolejne segmenty tunelu przy Moście Dworcowym i ul. Składowej przygotowuje ciężki sprzęt. Bezpieczną rozbudowę, na głębokości do 7 m, zapewniają ściany szczelinowe i specjalne rozpory.

Za Mostem Dworcowym widać ścianki nowego peronu 3a, usytuowanego między obecnym peronem nr 3 a budynkiem galerii handlowej. Obok będą dodatkowe, przebudowane tory oraz urządzenia sterowania. Nowe rozjazdy są już gotowe od strony Ronda Kaponiera.

O potrzebie dobrej organizacji prac świadczy jej zakres. Dotychczas z budowy wywieziono ok. tysiąca wywrotek ziemi. Wykorzystano materiał z ok. stu betoniarek, a do zbrojenia zużyto ok. 40 ton stali.

Liczby inwestycji

Nowy peron:

  • Długość: 417 m
  • Szerokość: 10,7 m
  • Wysokość: 76 cm

Nowa część przejścia podziemnego:

  • Długość: 230 m (łączna długość przejścia podziemnego po rozbudowie: 390 m)
  • Szerokość: 6 m
  • Wysokość: 2,7 m

Tomasz Tański powołany na stanowisko Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego

Wojewoda wielkopolska Agata Sobczyk powołała Tomasza Tańskiego na stanowisko Wielkopolskiego Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego.

Zmiana komisarza w Pile

Premier Donald Tusk  na podstawie art. 28f ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym wyznaczył z dniem 11 stycznia 2024 r. Beatę Dudzińską do pełnienia funkcji prezydenta miasta Piły do czasu objęcia obowiązków przez nowo wybranego prezydenta.

Pierwszy dzień pracy nowej wojewody wielkopolskiej Agaty Sobczyk

Edukacja, ochrona środowiska i wzmacnianie roli kobiet w życiu społecznym – to trzy główne obszary, którym chce poświęcić swoją działalność nowa wojewoda wielkopolska.

Agata Sobczyk nowym wojewodą wielkopolskim

Wiceminister Wiesław Szczepański wręczył powołanie na urząd wojewody wielkopolskiego Agacie Sobczyk.

105 rocznica wybuchu Powstania Wielkopolskiego

Wywieś flagę powstańczą w hołdzie bohaterom – uczestnikom narodowego zrywu z lat 1918–1919, którzy wyzwolili Wielkopolskę spod panowania niemieckiego i przyłączyli ją do odrodzonej Rzeczypospolitej!

Kto zastąpi Michała Zielińskiego?

Powołanie nowego rządu będzie skutkować zmianami wojewodów. Kto więc zastąpi Michała Zielińskiego?

10.12.2023 – zmiana rozkładu jazdy - co nowego dla naszych Podróżnych?

10 grudnia 2023 r. wchodzi w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Poniżej prezentujemy najważniejsze zmiany: