Przejdź do głównej treści


Optymalizacja procesów kadrowych. Na czym polega samoobsługa pracownicza?

| Artykuł sponsorowany (AF) | Gospodarka

Samoobsługa pracownicza to stosunkowo nowe pojęcie, które wiąże się bezpośrednio z outsourcingiem kadr i płac.

W dobie powszechnej automatyzacji wielu procesów zachodzących w przedsiębiorstwach, coraz większą wagę przykuwa się do oszczędności czasu przy zwiększeniu efektywności niektórych działań. Samoobsługa pracownicza umożliwia członkom danej firmy załatwianie spraw kadrowych we własnym zakresie – w modelu działającym 24/7. Wygodne narzędzie jest nieograniczone w kontekście miejsca, czasu oraz typu urządzenia mobilnego. Pracownik może w aplikacji sprawdzić dostępny limit urlopowy, a także złożyć niezbędne wnioski, które są automatycznie przekazywane do kierownika. Jednocześnie może on przeglądać kwoty wynagrodzeń. Nowoczesny outsourcing kadrowo-płacowy otworzył przed pracownikami i ich pracodawcami szereg możliwości, które jeszcze kilka lat temu nie były możliwe do zrealizowania. Dziś są one na wyciągnięcie ręki, a od zrealizowania poszczególnych czynności dzieli zaledwie kilka kliknięć.

Poznaj najważniejsze korzyści z samoobsługi pracowniczej

Korzystanie z samoobsługi pracowniczej niesie ze sobą szereg zalet, wśród których na sam przód wysuwa się przyspieszenie przepływu informacji wewnątrz firmy – wszystko za sprawą usprawnienia dokumentów firmowych. To natomiast przekłada się na poprawę organizacji czasu pracy, której efektem jest wzrost wydajności działu kadrowo-płacowego. Lepsze zarządzanie zasobami ludzkimi może stać się zdecydowanym atutem firmy, wyróżniając ją na tle reszty konkurencyjnych przedsiębiorstw, jakie jeszcze nie podjęły decyzji o automatyzacji. Automatyzacja niektórych procesów i przeniesienie ich w całości do strefy online znacznie redukuje koszty związane z potrzebą druku oraz przechowywania dokumentów w formie papierowej. Każdy pracownik może wykonywać szereg czynności w obrębie jednego systemu: złożyć wniosek urlopowy czy kadrowy (w związku ze zmianą danych osobowych, numeru rachunku bankowego itp.), śledzić zmiany ich statusu, a także dokonywać samodzielnej weryfikacji badań lekarskich i szkoleń BHP. Automatyzacja minimalizuje również liczbę błędów, jakie mogłyby wystąpić w przypadku zarządzania procesami w sposób tradycyjny.

Jak wdrożyć system samoobsługi pracowniczej w swojej firmie?

Wdrożenie systemu samoobsługi pracowniczej w firmie zawsze powinno przebiegać pod okiem doświadczonego specjalisty – najlepiej zajmującego się outsourcingiem kadr i płac. Przykładem jest grupa księgowo-podatkowa KR Group posiada doświadczenie we wdrażaniu systemów samoobsługi pracowniczej (Pulpit Kierownika i Pracownika) w wielu firmach. Na swojej stronie, www.krgroup.pl/uslugi/kadry-i-place/, fachowcy dzielą się zakresem swoich usług, a także przedstawiają argumenty dotyczące tego, dlaczego warto podjąć decyzję o zautomatyzowaniu niektórych procesów kadrowo-płacowych w przedsiębiorstwie. Prawidłowo wdrożony system pozwala na znacznie lepsze zarządzanie szeregiem procesów, a także czerpanie wachlarzu korzyści związanych z wykorzystywaniem innowacyjnych sposobów na przesył i zarządzanie dokumentami. 

Przed świętami Polacy wydają na ryby nawet dwa razy więcej niż w innych miesiącach. Konsumenci powinni sprawdzać, czy pochodzą one ze zrównoważonych połowów.
Najnowsze dane nie pozostawiają złudzeń. Rekordowy wzrost cen masła utrzyma się przed świętami.
Etykiety już dawno przestały pełnić jedynie funkcję informacyjną. Dziś to doskonałe narzędzie marketingowe, będące w stanie znacznie wpłynąć na postrzeganie marki.
Fundacja ClientEarth w imieniu dwóch osób chorych na astmę pozwała właśnie Skarb Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Po raz pierwszy w Polsce sąd będzie musiał zbadać, czy istnieje bezpośredni związek między zanieczyszczeniem powietrza a poważnymi schorzeniami. To przełomowa sprawa, któr...
Ceny prądu dla gospodarstw domowych po 1 stycznia 2025 roku pozostaną na dotychczasowym poziomie - informuje w social mediach Minister Klimatu i Środowiska Paulina Hennig-Kloska.
Samoobsługa pracownicza to stosunkowo nowe pojęcie, które wiąże się bezpośrednio z outsourcingiem kadr i płac.
Brak magazynów energii to jedna z największych barier w rozwoju energetyki odnawialnej. Stopniowo zyskują one jednak zainteresowanie zarówno spółek energetycznych, jak i inwestorów indywidualnych. Nowe przepisy, które zapowiada rząd, mają pobudzić inwestycje w ten obszar, który może się okazać is...