Przejdź do głównej treści

Optymalizacja procesów kadrowych. Na czym polega samoobsługa pracownicza?

| Artykuł sponsorowany (AF) | Gospodarka

Samoobsługa pracownicza to stosunkowo nowe pojęcie, które wiąże się bezpośrednio z outsourcingiem kadr i płac.

W dobie powszechnej automatyzacji wielu procesów zachodzących w przedsiębiorstwach, coraz większą wagę przykuwa się do oszczędności czasu przy zwiększeniu efektywności niektórych działań. Samoobsługa pracownicza umożliwia członkom danej firmy załatwianie spraw kadrowych we własnym zakresie – w modelu działającym 24/7. Wygodne narzędzie jest nieograniczone w kontekście miejsca, czasu oraz typu urządzenia mobilnego. Pracownik może w aplikacji sprawdzić dostępny limit urlopowy, a także złożyć niezbędne wnioski, które są automatycznie przekazywane do kierownika. Jednocześnie może on przeglądać kwoty wynagrodzeń. Nowoczesny outsourcing kadrowo-płacowy otworzył przed pracownikami i ich pracodawcami szereg możliwości, które jeszcze kilka lat temu nie były możliwe do zrealizowania. Dziś są one na wyciągnięcie ręki, a od zrealizowania poszczególnych czynności dzieli zaledwie kilka kliknięć.

Poznaj najważniejsze korzyści z samoobsługi pracowniczej

Korzystanie z samoobsługi pracowniczej niesie ze sobą szereg zalet, wśród których na sam przód wysuwa się przyspieszenie przepływu informacji wewnątrz firmy – wszystko za sprawą usprawnienia dokumentów firmowych. To natomiast przekłada się na poprawę organizacji czasu pracy, której efektem jest wzrost wydajności działu kadrowo-płacowego. Lepsze zarządzanie zasobami ludzkimi może stać się zdecydowanym atutem firmy, wyróżniając ją na tle reszty konkurencyjnych przedsiębiorstw, jakie jeszcze nie podjęły decyzji o automatyzacji. Automatyzacja niektórych procesów i przeniesienie ich w całości do strefy online znacznie redukuje koszty związane z potrzebą druku oraz przechowywania dokumentów w formie papierowej. Każdy pracownik może wykonywać szereg czynności w obrębie jednego systemu: złożyć wniosek urlopowy czy kadrowy (w związku ze zmianą danych osobowych, numeru rachunku bankowego itp.), śledzić zmiany ich statusu, a także dokonywać samodzielnej weryfikacji badań lekarskich i szkoleń BHP. Automatyzacja minimalizuje również liczbę błędów, jakie mogłyby wystąpić w przypadku zarządzania procesami w sposób tradycyjny.

Jak wdrożyć system samoobsługi pracowniczej w swojej firmie?

Wdrożenie systemu samoobsługi pracowniczej w firmie zawsze powinno przebiegać pod okiem doświadczonego specjalisty – najlepiej zajmującego się outsourcingiem kadr i płac. Przykładem jest grupa księgowo-podatkowa KR Group posiada doświadczenie we wdrażaniu systemów samoobsługi pracowniczej (Pulpit Kierownika i Pracownika) w wielu firmach. Na swojej stronie, www.krgroup.pl/uslugi/kadry-i-place/, fachowcy dzielą się zakresem swoich usług, a także przedstawiają argumenty dotyczące tego, dlaczego warto podjąć decyzję o zautomatyzowaniu niektórych procesów kadrowo-płacowych w przedsiębiorstwie. Prawidłowo wdrożony system pozwala na znacznie lepsze zarządzanie szeregiem procesów, a także czerpanie wachlarzu korzyści związanych z wykorzystywaniem innowacyjnych sposobów na przesył i zarządzanie dokumentami. 

Województwo wielkopolskie od lat uchodzi za jeden z najlepiej rozwijających się regionów Polski, zarówno pod względem gospodarczym, jak i inwestycyjnym. Silny przemysł, rozbudowany sektor usług oraz rozwijająca się branża IT tworzą szerokie możliwości dla pracowników, ale także generują konkretne p…
Obowiązujące od początku 2025 roku nowe przepisy dotyczące podatku od nieruchomości, choć w dużej mierze odpowiadają na postulaty zgłaszane przez przedsiębiorców, to wciąż pozostawiają duże pole do interpretacji, co można uznać za budynek, a co za budowlę. To z kolei rodzi duże wątpliwości, co do w…
Poprawa relacji z fiskusem i urzędnikami przeprowadzającymi kontrole to jeden z najczęściej podnoszonych postulatów przez przedsiębiorców.
W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone.
Modernizacja i cyfryzacja sieci to dziś jeden z priorytetów spółek energetycznych w Polsce. Inwestycje te wzmacniają odporność systemu elektroenergetycznego i ograniczają ryzyko blackoutu, analogicznego do tego, który niedawno miał miejsce w Hiszpanii, ale też umożliwiają przyłączenie większej iloś…
Czas, jaki Donald Trump zostawił krajom obłożonym cłami na negocjacje, zbliża się do półmetka. Umowę podpisała Wielka Brytania, ogłoszono również porozumienie z Chinami.
66 proc. konsumentów, którzy w ciągu najbliższych trzech lat chcą zmienić samochód, deklaruje zakup z drugiej ręki – wynika z badania autoDNA. W Polsce na jedno auto nowe, z salonu, przypada pięć używanych. Chociaż rynek wtórny się stopniowo profesjonalizuje, wciąż liczne są nieprawidłowości i prób…