Franczyza w branży finansów i ubezpieczeń – co powinieneś wiedzieć?
Jedną z trudniejszych pod względem konkurencyjności branż jest branża finansów i ubezpieczeń. Na rynku funkcjonują firmy z wyrobionymi markami, działające w wielu krajach, przez co start pod własnym, indywidualnym szyldem jest skomplikowany.
Z tego powodu popularnym rozwiązaniem w tej dziedzinie jest franczyza, którą oferują nawet najbardziej znane banki działające w całej Polsce. Zobacz, co powinieneś wiedzieć, jeśli jesteś zainteresowany dołączeniem do jednej z franczyz z sektora finansów i ubezpieczeń.
Jakiego wkładu własnego potrzebujesz?
Cechą charakterystyczną ofert franczyzy sieci działających w finansach i ubezpieczeniach jest dość duża różnorodność, a co za tym idzie, również różne wymagania w zakresie wkładu własnego franczyzobiorcy. Może on wynosić od zaledwie kilkuset złotych do nawet kilkudziesięciu tysięcy. Przede wszystkim jest to zależne od tego, czy zdecydujesz się na działalność jako agent, czy też masz w planach otwarcie własnej, pełnoprawnej placówki. W pierwszym przypadku koszty będą minimalne, ponieważ pracę możesz wykonywać nawet zdalnie, z własnego domu i komputera. W drugim konieczne będzie znalezienie i dostosowanie, a także wyposażenie odpowiedniego lokalu. Szczegółów na ten temat należy szukać w ofertach poszczególnych sieci franczyzowych, które możesz znaleźć tutaj https://franczyzawpolsce.pl/baza-sieci/finanse-i-ubezpieczenia/.
Jakie wykształcenie jest potrzebne?
Niektóre osoby obawiają się wejścia do branży finansów i ubezpieczeń z powodu zbyt niskiego w ich mniemaniu lub niekierunkowego wykształcenia. W praktyce jednak nie jest to czynnik decydujący podczas rekrutacji franczyzobiorców. Możesz przekonać się o tym w ofertach sieci franczyzowych dostępnych na stronie https://franczyzawpolsce.pl/.
Poszczególne firmy w wymaganiach dla franczyzobiorców wymieniają np. minimum średnie wykształcenie. Studia kierunkowe lub inna forma edukacji, która w programie poruszała tematykę finansów czy bankowości może działać na Twoją korzyść i być dodatkowym czynnikiem zwiększającym szansę na wybór przez franczyzodawcę, lecz nie jest to kluczowe. Dużo większą uwagę rekruterzy zwracają na doświadczenie zawodowe i w prowadzeniu własnej działalności gospodarczej, a także cechy osobowościowe. Wykształcony kierunkowo franczyzobiorca, lecz nieskłonny do dostosowania się do wytycznych i nauki może nie być tak skuteczny, jak franczyzobiorca bez wykształcenia w kierunku finansów, lecz chętny do poszerzania swojej wiedzy, aktywny na szkoleniach i gotowy do tworzenia oraz realizacji skutecznego biznesplanu. Większość franczyzodawców jest otwarta na współpracę, oferuje merytoryczne wsparcie i przeprowadzenie przez cały proces tworzenia własnej placówki przez osobę, która nie miała wcześniej styczności z branżą.