fbpx

Zasady racjonalnego żywienia – zacznij je stosować

Odżywianie i dieta to temat traktowany przez niektórych niemal na równi z religią. Debata na temat tego co jeść, by być zdrowym nie ustaje. Jak nie dać się zwariować? Jak podejść do jedzenia ze zdrowym rozsądkiem? Przedstawiamy 10 zasad - przeczytaj porady od ekspertów z https://fit-catering.pl/.

Postaramy się tutaj uporządkować nieco podejście jakie dobrze jest stosować przy wprowadzaniu dobrych zwyczajów żywieniowych.

  1. Wypełnij talerz warzywami

Piramida żywieniowa powoli odchodzi w przeszłość na rzecz prostszego schematu „zdrowego talerza”. Aby zbudować zdrowy talerz, należy pół talerza wypełnić warzywami. Wybieramy „chrupiące” warzywa, takie jak brokuły, fasolka szparagowa, brukselka i zielone warzywa liściaste: jarmuż lub rukola. Po drugiej stronie talerza powinny znaleźć się produkty z pełnego ziarna lub rośliny strączkowe w jednej czwartej, a porcję zdrowego, chudego białka w drugiej.

(Zobacz ofertę skutecznego kateringu dietetycznego we Wrocławiu - https://fit-catering.pl/catering-dietetyczny-wroclaw/)

  1. Zrównoważone śniadanie

Na pewno słyszeliście to już wcześniej, a my możemy to potwierdzić: śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Zdrowe śniadanie jest absolutnie niezbędne, aby przyspieszyć metabolizm, poprawić funkcje poznawcze i pomóc w dokonywaniu lepszych wyborów żywieniowych w ciągu dnia. Idealny posiłek zawiera białko, zdrowy tłuszcz i niektóre złożone węglowodany.

  1. Głodzenie się w niczym nie pomoże

Ta strategia jest nie tylko niezdrowa - prawie zawsze wywołuje skutek odwrotny do zakładanego. Jeśli nie spożyjemy wystarczającej ilości kalorii w ciągu dnia, bardziej prawdopodobne jest, że zechcemy nadrobić to w nocy. Kiedy przez cały dzień koncentrujemy swoje wysiłki na powstrzymywaniu się od jedzenia, nasze łaknienie w końcu weźmie nad nami górę. I zamiast usiąść przy zdrowym wieczornym posiłku, bardziej prawdopodobne jest, że będziemy chcieli się wynagrodzić za drakońską dyscyplinę, sięgając po bombę kaloryczną, taką jak lody lub kawałek ciasta.

  1. Jedzenie poza domem

Menu może być bardzo mylące, i nawet zdrowo brzmiące przystawki mogą być wypełnione masłem lub duszone w ciężkim sosie. Nie bójmy się przejąć inicjatywy. Pytajmy o szczegóły na temat przygotowania potrawy, poprośmy o osobne podanie sosu, a także upewnijmy się, że kelner wie, że szukamy zdrowszej opcji.

  1. Planowanie zakupów

Zakupy robione z pustym żołądkiem to zły pomysł. Największym jednak błędem jest brak listy zakupów i szukanie inspiracji w alejkach supermarketów. Prowadzi to do kupowania większej ilości pakowanej żywności, a mniej świeżej i wartościowej. Jeżeli jest to zbyt czasochłonne, z pomocą może przyjść firma oferująca catering dietetyczny. Taka usługa pomoże nam w dostępie do gotowych, zbilansowanych posiłków.

  1. Przetworzona żywność

Nie wszystkie pakowane lub gotowe posiłki są złe, ale trzeba dokładnie przeczytać etykiety żywieniowe, aby dokonać mądrego wyboru. Najlepiej jest wybrać zdrowe opcje, takie jak mrożone warzywa i fasolka w puszce, i pominąć posiłki w pudełku, pełne konserwantów, ukrytych źródeł tłuszczu oraz zbyt dużej ilości cukru i sodu. Catering dietetyczny jest doskonałym wsparciem również w tym zakresie. Otrzymamy gotowe posiłki bez niezdrowych składników, bez ukrytego tłuszczu lub cukru bez konieczności wnikliwego studiowania etykiet.

  1. Koniec z solą i cukrem

Odłożenie solniczki i pominięcie cukru w kawie jest krokiem we właściwym kierunku, ale to nie są źródła przedawkowania soli i cukru. Sód i cukier są powszechne w większości pakowanych potraw, od sosu do makaronu i sera po mieszanki ryżu i zupy. Zacznijmy od sprawdzenia etykiety żywieniowej na płatkach śniadaniowych (niektóre zawierają do 20 gramów cukru na porcję!).

  1. Nie licz kalorii

Nie wszystkie kalorie są sobie równe. Wskazówka: Skoncentrujmy się na zdrowych, bogatych w składniki odżywcze produktach o naturalnie niskiej kaloryczności i bogatych w niezbędne witaminy, minerały i błonnik. W wypadku zdecydowania się na catering dietetyczny, możemy liczyć na konsultację specjalisty w zakresie kaloryczności produktów i ich wartości odżywczych.

  1. Produkty z pełnego ziarna

Jeśli chodzi o węglowodany, zboże niełuskane jest lepsze. Produkty pełnoziarniste (takie jak pełnoziarnisty ryż, brązowy ryż i płatki owsiane) zawierają więcej składników odżywczych i błonnika niż przetworzone, białe produkty rafinacji plonów. Węglowodany złożone są nie tylko zdrowsze (wyższe spożycie błonnika jest powiązane ze zmniejszonym ryzykiem cukrzycy i chorób serca), ale także pomagają utrzymać nas w zdrowiu. Zamiast więc unikać węglowodanów w celu schudnięcia, zacznijmy od zamiany białych na pełnoziarniste.

  1. Ciesz się jedzeniem

Może się to wydawać oczywiste, ale wiele osób uważa, że zdrowe odżywianie i przyjemność wzajemnie się wykluczają. Popracujmy nad stylem życia opartym na zdrowych wyborach, które będą działać w perspektywie długoterminowej. Aby osiągnąć ten cel, możemy eksperymentować i poszukiwać smaków, które nam odpowiadają. Jedzenie powinno być przyjemnością, nie tylko paliwem.

Sprawdź inne nasze porady - https://fit-catering.pl/blog/.

 

Dwa potwierdzone przypadki koronawirusa

11-08-2020 | Wyświetleń:6171

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Obornikach podaje aktualną sytuacje epidemiologiczną w powiecie obornicki...

Rekord zakażeń koronawirusem, 13 zgonów

07-08-2020 | Wyświetleń:684

W Polsce odnotowano kolejny dobowy rekord zakażeń koronawirusem. 

Dobowy rekord zakażeń Covid-19

04-08-2020 | Wyświetleń:903

Ministerstwo Zdrowia poinformowało o nowych 680 przypadkach zakażenia koronawirusem.

Kolejny dzień z dużą liczbą zakażeń

03-08-2020 | Wyświetleń:222

W poniedziałek odnotowano w Polsce 575 nowych przypadków zakażenia koronawirusem.

Sytuacja epidemiologiczna w powiecie obornickim 22…

22-07-2020 | Wyświetleń:2196

W powiecie obornickim żadna osoba nie przebywa pod nadzorem epidemiologicznym.

Liczba zakażonych koronawirusem w Polsce przekroc…

19-07-2020 | Wyświetleń:2292

W niedzielę 19 lipca odnotowano w Polsce 358 nowych przypadków zakażeń Covid-19.

Pozostałe - zdrowie ...