Przejdź do głównej treści

Zadbaj o klienta

| nadesłane do redakcji (e) | Różne

analysis 680565 640

Klient lubi być dopieszczany. Chce czuć się najważniejszy i słusznie, bo to właśnie on decyduje o sukcesie firmy. Cena i koszty dostawy schodzą na drugi plan.

 

Na rynku panuje ogromna konkurencja, a z tym się wiąże walka o klienta. Firmy bezustannie podbierają sobie klientów. Kuszą promocjami, dodatkowymi bonusami lub pakietami usług. Nawet wieloletni i dotychczas wierny klient chętnie przejdzie do konkurencji, jeśli dostanie lepszy serwis, szybszy czas dostawy towaru lub usługi.

Cena nie jest już najważniejsza

Badania wykazują, że coraz mniej liczy się cena, a coraz bardziej jakość obsługi.  Polacy cenią przede wszystkim przedłużoną gwarancję, a także możliwość zwrotu towarów. Co ważne, wiele sklepów oferuje znacznie dłuższy okres zwrotu towarów, niż przewiduje to ustawa. Wiele z nich poszło jeszcze dalej, gwarantując klientom możliwość odesłania towarów bez konieczności opłacenia kuriera – procedurą zwrotu od początku do końca zajmuje się sklep, włącznie z umówieniem kuriera na odpowiadającą klientowi godzinę. Także sklepy stacjonarne zaczęły przychylniej patrzeć na zwroty. W jednej z popularnych sklepów nie trzeba mieć nawet paragonu, by oddać towar, wystarczy jedynie przynieść  go do sklepu.

To co się dzieje w polskim handlu, od lat wdrażane jest w zachodnich firmach, które już dawno dostrzegły, że najważniejszy jest http://www.chromecrm.com/crm/ (Customer Relationship Menagement). Budowanie trwałych i dobrych relacji z klientem procentuje – klient zadowolony, dobrze obsłużony, chętniej zrobi ponownie zakupy w danym sklepie, nawet jeśli będzie musiał za to więcej zapłacić. W dodatku chętnie poleci zakupy znajomym i rodzinie.

Walka o zadowolenie klienta

Zadowolony klient wraca, niezadowolony zabiera kilku kolejnych, mawiają w branży e-commerce. To nie przesada, niezadowolony z obsługi kupujący najczęściej pisze w Internecie negatywny komentarz, który zawsze pozostawia rysy na wizerunku firmy.

Kupujący chcą mieć także pełną informację o produkcie. Nie wystarczy już tylko opis, nawet najdokładniejszy na stronie internetowej. Liczy się profesjonalna i miła obsługa na infolinii i to w godzinach pasujących dla klienta. Liczy się nie tylko indywidualne podejście do zamówienia, klienci coraz częściej oczekują porady, traktują pracujące na infolinii osoby, jak ekspertów, którzy pomogą podjąć kluczowe decyzje. To spora odpowiedzialność, ale i dodatkowe koszty, które musi ponieść sklep. Jednak wszystko wskazuje na to, ze ten trend będzie w najbliższym czasie coraz silniejszy.

Specjalizacja firm kurierskich

Zmiany na rynku sklepów internetowych (jak choćby dostawa towaru w dniu zakupu)wymusiły powstanie nowych usług w firmach kurierskich. Ponieważ coraz częściej liczy się czas dostawy, wiele z nich udostępniło możliwość dostarczenia przesyłki w dowolnie wybranym terminie, a nawet jego zmiany w trakcie realizacji zlecenia (nawet wówczas, gdy paczka jest już w drodze), a także pozostawienie paczki u dowolnie wskazanej osoby, na przykład u sąsiada lub u portiera.  

Lubisz odzież, która sprawdza się w każdych warunkach? Zastanawiasz się, dlaczego spodnie taktyczne cieszą się tak dużą popularnością nie tylko wśród pasjonatów militariów, ale także wśród osób aktywnych na co dzień? Jeśli chcesz dowiedzieć się, co je wyróżnia i dlaczego uchodzą za jedne z najbardz…
Organizacja wesela to nie tylko wielkie decyzje – sala, menu czy suknia. To też te mniejsze elementy, które sprawiają, że uroczystość zostaje w pamięci na długo. Jednym z nich może być… wata cukrowa. Choć brzmi to trochę nietypowo, coraz więcej par decyduje się na tę słodką atrakcję. I nie ma się c…
Halloween to dobra okazja, by wcielić się w rolę pirata. Stylizacja w tym klimacie daje sporo swobody, by wykazać się kreatywnością i tym samym stworzyć efektowne przebranie. Sprawdź, jak przygotować piracki kostium na Halloween!
Wielu samorządowców i przedsiębiorców zastanawia się, jak skutecznie przyciągać talenty do swoich regionów. W dobie globalizacji i mobilności pracowników to właśnie miasta konkurują między sobą o najlepszych specjalistów.
Szwecja, kraj o stabilnej gospodarce i wysokim standardzie życia, staje się coraz bardziej atrakcyjnym kierunkiem dla osób poszukujących zatrudnienia za granicą. W niniejszym artykule przyjrzymy się bliżej sytuacji na szwedzkim rynku pracy w kontekście nadchodzącego roku 2025, analizując, które bra…
Każda kobieta marzy o stylu, który łączy wygodę z wyjątkowym wyglądem. Czy zastanawiasz się, jak znaleźć sukienkę, która pasuje na co dzień, a jednocześnie sprawdzi się w wyjątkowych sytuacjach? A może szukasz stroju, w którym poczujesz się jednocześnie swobodnie i elegancko? Właśnie takim wyborem…
Biżuteria z kolorowymi kamieniami jest bardzo dobrym wyborem na zaręczyny. Do dyspozycji mamy wyjątkowe pierścionki od Aclari Diamonds, które zachwycą nawet najbardziej wymagające kobiety! Stanowią one wyraz osobowości i indywidualnego stylu oraz pozwalają wyrazić miłość mężczyzny do kobiety. To sy…