Skip to main content

Zadbaj o klienta

| nadesłane do redakcji (e) | Różne

analysis 680565 640

Klient lubi być dopieszczany. Chce czuć się najważniejszy i słusznie, bo to właśnie on decyduje o sukcesie firmy. Cena i koszty dostawy schodzą na drugi plan.

 

Na rynku panuje ogromna konkurencja, a z tym się wiąże walka o klienta. Firmy bezustannie podbierają sobie klientów. Kuszą promocjami, dodatkowymi bonusami lub pakietami usług. Nawet wieloletni i dotychczas wierny klient chętnie przejdzie do konkurencji, jeśli dostanie lepszy serwis, szybszy czas dostawy towaru lub usługi.

Cena nie jest już najważniejsza

Badania wykazują, że coraz mniej liczy się cena, a coraz bardziej jakość obsługi.  Polacy cenią przede wszystkim przedłużoną gwarancję, a także możliwość zwrotu towarów. Co ważne, wiele sklepów oferuje znacznie dłuższy okres zwrotu towarów, niż przewiduje to ustawa. Wiele z nich poszło jeszcze dalej, gwarantując klientom możliwość odesłania towarów bez konieczności opłacenia kuriera – procedurą zwrotu od początku do końca zajmuje się sklep, włącznie z umówieniem kuriera na odpowiadającą klientowi godzinę. Także sklepy stacjonarne zaczęły przychylniej patrzeć na zwroty. W jednej z popularnych sklepów nie trzeba mieć nawet paragonu, by oddać towar, wystarczy jedynie przynieść  go do sklepu.

To co się dzieje w polskim handlu, od lat wdrażane jest w zachodnich firmach, które już dawno dostrzegły, że najważniejszy jest http://www.chromecrm.com/crm/ (Customer Relationship Menagement). Budowanie trwałych i dobrych relacji z klientem procentuje – klient zadowolony, dobrze obsłużony, chętniej zrobi ponownie zakupy w danym sklepie, nawet jeśli będzie musiał za to więcej zapłacić. W dodatku chętnie poleci zakupy znajomym i rodzinie.

Walka o zadowolenie klienta

Zadowolony klient wraca, niezadowolony zabiera kilku kolejnych, mawiają w branży e-commerce. To nie przesada, niezadowolony z obsługi kupujący najczęściej pisze w Internecie negatywny komentarz, który zawsze pozostawia rysy na wizerunku firmy.

Kupujący chcą mieć także pełną informację o produkcie. Nie wystarczy już tylko opis, nawet najdokładniejszy na stronie internetowej. Liczy się profesjonalna i miła obsługa na infolinii i to w godzinach pasujących dla klienta. Liczy się nie tylko indywidualne podejście do zamówienia, klienci coraz częściej oczekują porady, traktują pracujące na infolinii osoby, jak ekspertów, którzy pomogą podjąć kluczowe decyzje. To spora odpowiedzialność, ale i dodatkowe koszty, które musi ponieść sklep. Jednak wszystko wskazuje na to, ze ten trend będzie w najbliższym czasie coraz silniejszy.

Specjalizacja firm kurierskich

Zmiany na rynku sklepów internetowych (jak choćby dostawa towaru w dniu zakupu)wymusiły powstanie nowych usług w firmach kurierskich. Ponieważ coraz częściej liczy się czas dostawy, wiele z nich udostępniło możliwość dostarczenia przesyłki w dowolnie wybranym terminie, a nawet jego zmiany w trakcie realizacji zlecenia (nawet wówczas, gdy paczka jest już w drodze), a także pozostawienie paczki u dowolnie wskazanej osoby, na przykład u sąsiada lub u portiera.  

Czy zastanawiasz się, jak wyróżnić swoją firmę w oczach klientów? Jakie luksusowe prezenty firmowe mogą podkreślić Twoją dbałość o szczegóły i wyjątkowość oferty? Oto lista 10 ekskluzywnych upominków, które z pewnością zrobią wrażenie na Twoich klientach.
Kawa w Polsce coraz częściej staje się nie tylko sposobem na poranne pobudzenie, ale także swego rodzaju rytuałem. Podejście do kultury jej picia i parzenia różni się w zależności od kraju czy kontynentu. W Etiopii, gdzie rośnie sporo gatunków kaw, ceremonia parzenia potrafi trwać nawet kilka god...
Coraz więcej osób szuka praktycznych rozwiązań, które pozwolą na utrzymanie pięknego i eleganckiego wyglądu wnętrz bez konieczności poświęcania dużej ilości czasu na pielęgnację.
Event manager to jeden z zawodów przyszłości, na który obserwuje się coraz większe zapotrzebowanie. Z usług organizatora imprez korzystają nie tylko wielkie korporacje, ale też instytucje publiczne i osoby prywatne. Coraz więcej Polaków pragnie mieć zjawiskowe urodziny, wesele czy niezapomnianą k...
Rośnie świadomość na temat odzieży oraz jej produkcji, w związku z czym coraz więcej osób decyduje się na założenie tzw. szafy kapsułowej. Mieści ona uniwersalne, klasyczne ubrania o stonowanych odcieniach i wykonane z materiałów najwyższej jakości. Poznaj kilka popularnych na całym świecie, pres...
Koordynator ds. dostępności to nowy zawód, który wykształcił się na przestrzeni ostatnich lat. Co wchodzi w zakres obowiązków koordynatora dostępności? Jakie kwalifikacje musi posiadać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej!
Okulary z filtrem światła niebieskiego stają się coraz popularniejsze i coraz częściej kupowane, ze względu na rosnącą świadomość na temat szkodliwości nadmiaru światła niebieskiego. Ten rodzaj światła emituje słońce, a także urządzenia elektroniczne – komputery, tablety, smartfony, telewizory i ...