Przejdź do głównej treści

Zadbaj o klienta

| nadesłane do redakcji (e) | Różne

analysis 680565 640

Klient lubi być dopieszczany. Chce czuć się najważniejszy i słusznie, bo to właśnie on decyduje o sukcesie firmy. Cena i koszty dostawy schodzą na drugi plan.

 

Na rynku panuje ogromna konkurencja, a z tym się wiąże walka o klienta. Firmy bezustannie podbierają sobie klientów. Kuszą promocjami, dodatkowymi bonusami lub pakietami usług. Nawet wieloletni i dotychczas wierny klient chętnie przejdzie do konkurencji, jeśli dostanie lepszy serwis, szybszy czas dostawy towaru lub usługi.

Cena nie jest już najważniejsza

Badania wykazują, że coraz mniej liczy się cena, a coraz bardziej jakość obsługi.  Polacy cenią przede wszystkim przedłużoną gwarancję, a także możliwość zwrotu towarów. Co ważne, wiele sklepów oferuje znacznie dłuższy okres zwrotu towarów, niż przewiduje to ustawa. Wiele z nich poszło jeszcze dalej, gwarantując klientom możliwość odesłania towarów bez konieczności opłacenia kuriera – procedurą zwrotu od początku do końca zajmuje się sklep, włącznie z umówieniem kuriera na odpowiadającą klientowi godzinę. Także sklepy stacjonarne zaczęły przychylniej patrzeć na zwroty. W jednej z popularnych sklepów nie trzeba mieć nawet paragonu, by oddać towar, wystarczy jedynie przynieść  go do sklepu.

To co się dzieje w polskim handlu, od lat wdrażane jest w zachodnich firmach, które już dawno dostrzegły, że najważniejszy jest http://www.chromecrm.com/crm/ (Customer Relationship Menagement). Budowanie trwałych i dobrych relacji z klientem procentuje – klient zadowolony, dobrze obsłużony, chętniej zrobi ponownie zakupy w danym sklepie, nawet jeśli będzie musiał za to więcej zapłacić. W dodatku chętnie poleci zakupy znajomym i rodzinie.

Walka o zadowolenie klienta

Zadowolony klient wraca, niezadowolony zabiera kilku kolejnych, mawiają w branży e-commerce. To nie przesada, niezadowolony z obsługi kupujący najczęściej pisze w Internecie negatywny komentarz, który zawsze pozostawia rysy na wizerunku firmy.

Kupujący chcą mieć także pełną informację o produkcie. Nie wystarczy już tylko opis, nawet najdokładniejszy na stronie internetowej. Liczy się profesjonalna i miła obsługa na infolinii i to w godzinach pasujących dla klienta. Liczy się nie tylko indywidualne podejście do zamówienia, klienci coraz częściej oczekują porady, traktują pracujące na infolinii osoby, jak ekspertów, którzy pomogą podjąć kluczowe decyzje. To spora odpowiedzialność, ale i dodatkowe koszty, które musi ponieść sklep. Jednak wszystko wskazuje na to, ze ten trend będzie w najbliższym czasie coraz silniejszy.

Specjalizacja firm kurierskich

Zmiany na rynku sklepów internetowych (jak choćby dostawa towaru w dniu zakupu)wymusiły powstanie nowych usług w firmach kurierskich. Ponieważ coraz częściej liczy się czas dostawy, wiele z nich udostępniło możliwość dostarczenia przesyłki w dowolnie wybranym terminie, a nawet jego zmiany w trakcie realizacji zlecenia (nawet wówczas, gdy paczka jest już w drodze), a także pozostawienie paczki u dowolnie wskazanej osoby, na przykład u sąsiada lub u portiera.  

Kubki to prezenty, które nigdy nie wychodzą z mody. Nie wymagają dużego budżetu, potrafią sprawić radość, zwłaszcza dobrze dobrane. Jednak kubki nie są uniwersalne – nie każdy pasuje na dowolną okazję, dlatego warto się zastanowić, zanim dokonamy zakupu. Poniżej krótka ściąga, jak dobierać kubki do…
System LOTO stanowi zespół procedur i urządzeń technicznych, mających na celu całkowite odizolowanie źródeł energii od maszyn lub urządzeń podczas ich konserwacji, napraw czy czyszczenia. Jego podstawowym założeniem jest uniemożliwienie przypadkowego uruchomienia maszyny lub uwolnienia energii, któ…
Kupno materaca to decyzja, która wpływa na kręgosłup, regenerację i samopoczucie przez lata. Chcesz wyspać się lepiej bez przepłacania i bez czekania tygodniami? Bezpośredni zakup u producenta daje przewagę, której nie zapewnia typowy sklep. W tym przewodniku pokazuję realne korzyści, konkretne lic…
W nocy z 25 na 26 października 2025 r. cofniemy zegarki z godziny 3:00 na 2:00. To właśnie dziś śpimy o godzinę dłużej, ale popołudnia znów staną się ciemniejsze. Polska – podobnie jak większość krajów Europy – wraca do tzw. czasu zimowego, zwanego też astronomicznym lub środkowoeuropejskim (CET).
Zieleń we wnętrzach biurowych to nie tylko modny akcent, ale przede wszystkim element poprawiający komfort pracy, estetykę przestrzeni i samopoczucie pracowników.
Lubisz odzież, która sprawdza się w każdych warunkach? Zastanawiasz się, dlaczego spodnie taktyczne cieszą się tak dużą popularnością nie tylko wśród pasjonatów militariów, ale także wśród osób aktywnych na co dzień? Jeśli chcesz dowiedzieć się, co je wyróżnia i dlaczego uchodzą za jedne z najbardz…
Organizacja wesela to nie tylko wielkie decyzje – sala, menu czy suknia. To też te mniejsze elementy, które sprawiają, że uroczystość zostaje w pamięci na długo. Jednym z nich może być… wata cukrowa. Choć brzmi to trochę nietypowo, coraz więcej par decyduje się na tę słodką atrakcję. I nie ma się c…