Skip to main content

Masz problem ze skupieniem? Nie daj się rozpraszać!

| nadesłane do redakcji | Różne

img

Nieład na biurku może skutecznie zakłócać nasz rytm pracy. Zapewne wiele razy nie mogliście się skupić przez zalegające na biurku przedmioty, dokumenty i wiele innych nieprzydatnych gadżetów.

Kiedy spędzamy za biurkiem wiele godzin dziennie zadbajmy o porządek. Im mniej elementów w naszym otoczeniu, tym większe szanse na sprawną i efektywną pracę. Nie wierzysz? Zastosuj się do poniższych rad i przekonaj się jak wielki wpływ na Twoją pracę ma porządek.

Zadbaj o wszystko sam

Najbliższe otoczenie ma kolosalny wpływ na jakość naszej pracy. Mnogość rzeczy zalegających na naszym biurko skutecznie nas rozprasza, irytuje, a nawet drażni. Bałagan na biurku powstaje bardzo szybko brudny kubek, papierki, nadprogramowe segregatory, długopisy czy ołówki i już nieporządek gotowy. Nieład wpływa nie tylko na nasze samopoczucie ale też na czas pracy. Mając bałagan na biurku marnujemy czas na poszukiwanie potrzebnych nam w danym momencie rzeczy. O porządek w naszym miejscu pracy musimy zadbać sami. Nie może nas wyręczyć w tym ktoś obcy, sami musimy zatroszczyć się o ład, by wiedzieć później co gdzie położyliśmy lub schowaliśmy. Zacznijmy od segregacji, niepotrzebne rzeczy wyrzućmy. Gdy na naszym biurku pozostają jedynie niezbędne do pracy przedmioty znajdźmy im odpowiednie miejsce. Jednak wcześniej dokładnie umyjmy nasze biurko i sprzęt komputerowy.

Szybka lista potrzebnych rzeczy

Organizacja naszego biurka musi być bardzo przemyślana. Nie chcemy, by ponownie trafiły na nie niepotrzebne przedmioty. Dlatego zanim zaczniemy rozstawiać wszelkie potrzebne elementy zastanówmy się jakie czynności najczęściej wykonujemy i co nam do tego będzie przydatne. Zacznijmy od sprzętu komputerowego, który jest niezbędny w pracy biurowej. Zadbajmy o odpowiednie ustawienie monitora, myszki i klawiatury. Niezależnie od powierzonych nam zadań na pewno przyda nam się pojemnik na ołówki i długopisy. Nie zapomnijmy też o karteczkach, które pomogą nam w szybkim zanotowaniu najpilniejszych zadań lub myśli. Po zrealizowaniu możemy karteczkę wyrzucić. W uporządkowaniu dokumentów mogą nam różnego rodzaju pudełka lub stojaki. Na rynku mamy ogromny wybór tego typu organizerów, dlatego bez problemu znajdziemy odpowiedni. Kluczem w dobrej organizacji czasu pracy jest kalendarz na biurko. Dzięki niemu bez problemu zorganizujemy swój dzień i nie zapomnimy o żadnym ważnym spotkaniu.

Nie zapomnij o szufladach

Im mniej rzeczy na biurku, tym lepsza będzie nasza koncentracja w czasie pracy. Resztę potrzebnych rzeczy włóżmy do szuflad biurka. Bez problemu będziemy mogli sięgnąć po potrzebną rzecz, a nie będzie ona rozpraszać naszej uwagi leżąc na blacie biurka. Możemy umieścić w nich materiały biurowe czyli taśmy, kleje, zszywacz itd. W pozostałych szufladach możemy ułożyć koperty, teczki, papier, koszulki. Pamiętajmy jednak, by panował w nich porządek. Dzięki niemu ograniczymy czas, który codziennie przeznaczamy na poszukiwanie potrzebnych nam do pracy rzeczy.

Czy zastanawiasz się, jak wyróżnić swoją firmę w oczach klientów? Jakie luksusowe prezenty firmowe mogą podkreślić Twoją dbałość o szczegóły i wyjątkowość oferty? Oto lista 10 ekskluzywnych upominków, które z pewnością zrobią wrażenie na Twoich klientach.
Kawa w Polsce coraz częściej staje się nie tylko sposobem na poranne pobudzenie, ale także swego rodzaju rytuałem. Podejście do kultury jej picia i parzenia różni się w zależności od kraju czy kontynentu. W Etiopii, gdzie rośnie sporo gatunków kaw, ceremonia parzenia potrafi trwać nawet kilka god...
Coraz więcej osób szuka praktycznych rozwiązań, które pozwolą na utrzymanie pięknego i eleganckiego wyglądu wnętrz bez konieczności poświęcania dużej ilości czasu na pielęgnację.
Event manager to jeden z zawodów przyszłości, na który obserwuje się coraz większe zapotrzebowanie. Z usług organizatora imprez korzystają nie tylko wielkie korporacje, ale też instytucje publiczne i osoby prywatne. Coraz więcej Polaków pragnie mieć zjawiskowe urodziny, wesele czy niezapomnianą k...
Rośnie świadomość na temat odzieży oraz jej produkcji, w związku z czym coraz więcej osób decyduje się na założenie tzw. szafy kapsułowej. Mieści ona uniwersalne, klasyczne ubrania o stonowanych odcieniach i wykonane z materiałów najwyższej jakości. Poznaj kilka popularnych na całym świecie, pres...
Koordynator ds. dostępności to nowy zawód, który wykształcił się na przestrzeni ostatnich lat. Co wchodzi w zakres obowiązków koordynatora dostępności? Jakie kwalifikacje musi posiadać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej!
Okulary z filtrem światła niebieskiego stają się coraz popularniejsze i coraz częściej kupowane, ze względu na rosnącą świadomość na temat szkodliwości nadmiaru światła niebieskiego. Ten rodzaj światła emituje słońce, a także urządzenia elektroniczne – komputery, tablety, smartfony, telewizory i ...