Masz problem ze skupieniem? Nie daj się rozpraszać!
Nieład na biurku może skutecznie zakłócać nasz rytm pracy. Zapewne wiele razy nie mogliście się skupić przez zalegające na biurku przedmioty, dokumenty i wiele innych nieprzydatnych gadżetów.
Kiedy spędzamy za biurkiem wiele godzin dziennie zadbajmy o porządek. Im mniej elementów w naszym otoczeniu, tym większe szanse na sprawną i efektywną pracę. Nie wierzysz? Zastosuj się do poniższych rad i przekonaj się jak wielki wpływ na Twoją pracę ma porządek.
Zadbaj o wszystko sam
Najbliższe otoczenie ma kolosalny wpływ na jakość naszej pracy. Mnogość rzeczy zalegających na naszym biurko skutecznie nas rozprasza, irytuje, a nawet drażni. Bałagan na biurku powstaje bardzo szybko brudny kubek, papierki, nadprogramowe segregatory, długopisy czy ołówki i już nieporządek gotowy. Nieład wpływa nie tylko na nasze samopoczucie ale też na czas pracy. Mając bałagan na biurku marnujemy czas na poszukiwanie potrzebnych nam w danym momencie rzeczy. O porządek w naszym miejscu pracy musimy zadbać sami. Nie może nas wyręczyć w tym ktoś obcy, sami musimy zatroszczyć się o ład, by wiedzieć później co gdzie położyliśmy lub schowaliśmy. Zacznijmy od segregacji, niepotrzebne rzeczy wyrzućmy. Gdy na naszym biurku pozostają jedynie niezbędne do pracy przedmioty znajdźmy im odpowiednie miejsce. Jednak wcześniej dokładnie umyjmy nasze biurko i sprzęt komputerowy.
Szybka lista potrzebnych rzeczy
Organizacja naszego biurka musi być bardzo przemyślana. Nie chcemy, by ponownie trafiły na nie niepotrzebne przedmioty. Dlatego zanim zaczniemy rozstawiać wszelkie potrzebne elementy zastanówmy się jakie czynności najczęściej wykonujemy i co nam do tego będzie przydatne. Zacznijmy od sprzętu komputerowego, który jest niezbędny w pracy biurowej. Zadbajmy o odpowiednie ustawienie monitora, myszki i klawiatury. Niezależnie od powierzonych nam zadań na pewno przyda nam się pojemnik na ołówki i długopisy. Nie zapomnijmy też o karteczkach, które pomogą nam w szybkim zanotowaniu najpilniejszych zadań lub myśli. Po zrealizowaniu możemy karteczkę wyrzucić. W uporządkowaniu dokumentów mogą nam różnego rodzaju pudełka lub stojaki. Na rynku mamy ogromny wybór tego typu organizerów, dlatego bez problemu znajdziemy odpowiedni. Kluczem w dobrej organizacji czasu pracy jest kalendarz na biurko. Dzięki niemu bez problemu zorganizujemy swój dzień i nie zapomnimy o żadnym ważnym spotkaniu.
Nie zapomnij o szufladach
Im mniej rzeczy na biurku, tym lepsza będzie nasza koncentracja w czasie pracy. Resztę potrzebnych rzeczy włóżmy do szuflad biurka. Bez problemu będziemy mogli sięgnąć po potrzebną rzecz, a nie będzie ona rozpraszać naszej uwagi leżąc na blacie biurka. Możemy umieścić w nich materiały biurowe czyli taśmy, kleje, zszywacz itd. W pozostałych szufladach możemy ułożyć koperty, teczki, papier, koszulki. Pamiętajmy jednak, by panował w nich porządek. Dzięki niemu ograniczymy czas, który codziennie przeznaczamy na poszukiwanie potrzebnych nam do pracy rzeczy.