Skip to main content

Nieudaną zabawę można reklamować (film)

| newseria.pl | Różne

 Nieudaną zabawę można reklamowaćW tym roku co dziesiąty Polak spędzi Sylwestra na balu lub zorganizowanej imprezie w lokalu. Każdy, kto nie będzie z niej zadowolony, ma prawo do reklamacji. Warunek jest jeden: musi udowodnić, że jej organizator nie wywiązał się z tego, co wcześniej deklarował.

Na sylwestrową zabawę zamierzamy w tym roku przeznaczyć co najmniej 312 zł, wynika z badań przeprowadzonych przez Instytut Badawczy SW Research na zlecenie Smirnoff Black. Najwięcej kosztować będą alkohole – 75 zł, a także opłaty za wejście do lokalu – 53 zł oraz strój – 45 zł. Na dalszych miejscach są m.in.: transport – 42 zł, posiłki – 37 zł i np. usługi kosmetyczne – 23 zł.

Warto przy tym pamiętać, że impreza sylwestrowa to taka sama usługa, jak każda inna. A na jego organizatorów, w tym m.in. restauracje, kluby, biura podróży czy np. salony fryzjerskie i kosmetyczne, nałożono takie same obowiązki jak na innych przedsiębiorców. Kiedy ich praca nie spełnia stawianych wymagań, możemy dochodzić swoich praw.

Każdą usługę możemy reklamować. Najważniejsze jednak jest to, żebyśmy przede wszystkim już na etapie zawarcia umowy zadbali o to, by w tej naszej umowie czy gdziekolwiek indziej było określone, co powinno być w jej ramach wykonane – mówi Agencji Informacyjnej Newseria Michała Herde, prezes Federacji Konsumentów. I radzi: – Jeżeli się spotykamy z jakąś sytuacją konfliktową, nie zostaje ona od razu rozwiązana i nie uzyskujemy satysfakcjonującego rozstrzygnięcia, na miejscu składamy ewentualnie reklamacje i zbieramy także dane innych uczestników tej imprezy.

Problem jednak w tym, że często nie mamy umowy, w której precyzyjnie określono szczegóły, w tym np. rodzaj muzyki i menu, ilość ciepłych posiłków i alkoholu oraz np. dodatkowych atrakcji. Organizatorom na tym nie zależy, tym bardziej, że później łatwiej się im wytłumaczyć z niedotrzymania obietnic.

– Folder reklamowy, materiały, maile, które wymieniamy z organizatorem, rozmowy telefoniczne, ustalenia, które zostały nam przekazane np. drogą internetową. One również są wiążące dla konsumenta i dla przedsiębiorcy – mówi Agnieszka Majchrzak z biura prasowego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. – Jeżeli zapewnia się konsumentowi trzy posiłki, to każdy organizator balu sylwestrowego musi się z tego obowiązku wywiązać. Oznacza to, że jeżeli tych 3 posiłków nie będzie, to konsument ma prawo do reklamacji – podkreśla.

Wskazuje przy tym, że klient może być niezadowolony także z makijażu czy np. z ubrania, które uszył krawiec, a nawet usług pralni chemicznej, która zniszczyła sylwestrowy strój. I także w tym przypadku powinien jak najszybciej zawiadomić usługodawcę o wszelkich stwierdzonych nieprawidłowościach.

Czas może mieć znaczenie

Reklamację trzeba złożyć u organizatora imprezy lub wykonawcy usługi, najlepiej na piśmie, wskazując dokładnie, co się nam nie podobało i czego w związku z tym się domagamy. W przypadku wyjazdów organizowanych znaczenie ma czas złożenia reklamacji.

– Mamy na to 30 dni od momentu zakończenia danej imprezy. W ciągu 30 dni także musimy dostać odpowiedź od biura podróży – mówi Agnieszka Majchrzak.

Jeśli organizator nie odpowie w określonym terminie, przyjmuje się, że reklamację zaakceptował i zgadza się ze wszystkimi zastrzeżeniami. Powinien wtedy zwrócić nam pieniądze za całość albo za część imprezy, albo też określoną przez nas kwotę odszkodowania. Do jej wyliczania którego najczęściej stosuje się tzw. tabelę frankfurcką. Choć to dokument opracowany na zlecenie Izby Cywilnej Sądu Krajowego w Niemczech, to może się okazać pomocny przy formułowaniu żądań.

W przypadku balu sylwestrowego nie ma granicy, do kiedy możemy wnosić zastrzeżenia. W tym przypadku – podobnie zresztą jak we wszystkich innych – najlepiej trzymać się zasady: im szybciej, tym lepiej.

Czy zastanawiasz się, jak wyróżnić swoją firmę w oczach klientów? Jakie luksusowe prezenty firmowe mogą podkreślić Twoją dbałość o szczegóły i wyjątkowość oferty? Oto lista 10 ekskluzywnych upominków, które z pewnością zrobią wrażenie na Twoich klientach.
Kawa w Polsce coraz częściej staje się nie tylko sposobem na poranne pobudzenie, ale także swego rodzaju rytuałem. Podejście do kultury jej picia i parzenia różni się w zależności od kraju czy kontynentu. W Etiopii, gdzie rośnie sporo gatunków kaw, ceremonia parzenia potrafi trwać nawet kilka god...
Coraz więcej osób szuka praktycznych rozwiązań, które pozwolą na utrzymanie pięknego i eleganckiego wyglądu wnętrz bez konieczności poświęcania dużej ilości czasu na pielęgnację.
Event manager to jeden z zawodów przyszłości, na który obserwuje się coraz większe zapotrzebowanie. Z usług organizatora imprez korzystają nie tylko wielkie korporacje, ale też instytucje publiczne i osoby prywatne. Coraz więcej Polaków pragnie mieć zjawiskowe urodziny, wesele czy niezapomnianą k...
Rośnie świadomość na temat odzieży oraz jej produkcji, w związku z czym coraz więcej osób decyduje się na założenie tzw. szafy kapsułowej. Mieści ona uniwersalne, klasyczne ubrania o stonowanych odcieniach i wykonane z materiałów najwyższej jakości. Poznaj kilka popularnych na całym świecie, pres...
Koordynator ds. dostępności to nowy zawód, który wykształcił się na przestrzeni ostatnich lat. Co wchodzi w zakres obowiązków koordynatora dostępności? Jakie kwalifikacje musi posiadać? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej!
Okulary z filtrem światła niebieskiego stają się coraz popularniejsze i coraz częściej kupowane, ze względu na rosnącą świadomość na temat szkodliwości nadmiaru światła niebieskiego. Ten rodzaj światła emituje słońce, a także urządzenia elektroniczne – komputery, tablety, smartfony, telewizory i ...