Na czym polega praca w call center?

Przeglądasz oferty pracy w powiecie obornickim i zastanawiasz się, czy call center to dobry pomysł? Praca na tym stanowisku obejmuje wielowymiarową, zdalną obsługę klienta. Twoją rolą jako przedstawiciela firmy jest kontakt z klientem, odbiór ich zgłoszeń, reklamacji, a także promowanie nowych produktów. Ze względu na to, że obecnie kontakt z klientem odbywa się przez wiele kanałów, biura obsługi klienta nazywa są coraz częściej mianem contact center.
Call center – hałas, monotonia i niemili klienci – czy na pewno?
Call center bardzo często wykorzystywany jest jako motyw w filmach, aby pokazać, że główny bohater ma nudną, niewdzięczną pracę. Warto jednak wiedzieć, że współczesne call center wygląda zupełnie inaczej. Obecnie do kontaktu z klientem wykorzystuje się nie tylko telefon, ale również media społecznościowe, maila, czat, czy formularze kontaktowe. A co najważniejsze, osoby na tym stanowisku są odciążane przez programy komputerowe, czyli boty. To one tworzą pierwszą linię frontu w kontakcie z klientem, dokonują selekcji problemów, z którymi zgłasza się klient, a nawet odpowiadają na ich pytania. Firma, która zajmuje się wdrożeniem (https://sprint.pl/), programuje maszynie bazę dialogów i schematów prowadzonych rozmów, dzięki czemu voicebot lub chatbot są w stanie rozwiązać proste problemy klientów bez angażowania w ten proces pracowników contract center (https://sprint.pl/pl/uslugi/contact-center-cc). Jeśli zatem chcesz dołączyć do zespołu obsługi klienta, sprawdź, czy dana firma korzysta z dodatkowych narzędzi takich jak wirtualne boty. Jeśli tak, możesz być pewien, że codzienna praca będzie różnorodna. Co więcej, dzięki temu, że boty mogą pracować przez całą dobę, infolinie w godzinach Twojej pracy nie będą tak obciążone, a klienci tak zniecierpliwieni.
Czy nadajesz się na pracownika contact center?
Pracując w contact center będziesz nieustannie w kontakcie z klientami firmy. Wielokrotnie będą oni kontaktować się z Tobą w silnym wzburzeniu, wynikającym z niezadowolenia ze świadczonych usług lub jakości produktu. Jako przedstawiciel firmy budujesz jednak jej wizerunek, dlatego nawet w takich warunkach musisz wypowiadać się spokojnie i wyraźnie, dbając o zasady kultury osobistej. Będziesz pracować głosem, dlatego warto o niego dbać. Choć praca ta bywa wymagająca, chętnie podejmowana jest przez osoby studiujące lub chcące sobie dorobić. Zwykle pracodawcy nie wymagają doświadczenia, ani specjalnego wykształcenia. Kandydat ma bowiem do dyspozycji skrypt i szablony odpowiedzi. Obecnie jakość pracy w contact center znacznie wzrosła w porównaniu do poprzedniej dekady, a to za sprawą wsparcia botów i narzędzi oferowanych przez firmę Sprint.