Kalendarze reklamowe na zamówienie – praktyczna forma reklamy

Współcześnie każdy dorosły człowiek spotyka się z różnymi formami reklamy. Nie wszystkie są praktyczne dla potencjonalnego klienta, który nawet na stronach internetowych zamyka kolejne reklamy w formie wyskakujących okienek. Gadżety takie jak kalendarze to jednak zupełnie inna kategoria. Naniesione na nich logo jest tu tylko reklamowym dodatkiem do praktycznego gadżetu dla pracowników, klientów, czy kontrahentów.
Dlaczego akurat kalendarz?
Gadżet reklamowy to swego rodzaju wizytówka firmy – nie może być słabo wykonana, ponieważ może to świadczyć o niedbałości. Kalendarze reklamowe wymagają stosowania różnych technologii druku w zależności od ich rodzaju, doboru odpowiedniej jakości papieru i starannego złożenia. Podzielić je można na modele książkowe z elegancką oprawą, biurkowe składane na kształt trójkąta do postawienia w miejscu pracy i klasyczne wiszące z jedną kartką na każdy miesiąc.
Kalendarze reklamowe to uniwersalny gadżet dobry dla firm z różnych branż. Niewiele jest tego typu drobiazgów i spora ilość firm rozdaje na przykład smycze ze swoim logo, które później rzadko są używane. Kalendarz przyda się jednak wszędzie – wystarczy tylko dobrać jego rodzaj do potrzeb osób, którym zamierza się go podarować.
Jaki kalendarz wybrać?
Wybierając kalendarz, warto zacząć od jego rodzaju. Często dobiera się go pod kątem branży – na przykład pracownicy biurowi i administracyjni z pewnością skorzystają z kalendarzy biurkowych, podczas gdy w warsztacie samochodowym przyda się model wiszący. Przygotowując kalendarze dla dużej grupy osób, dla skutecznej reklamy warto pomyśleć o ich miejscach pracy i warunkach, w jakich będą oni korzystać z kalendarza. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zaopatrzyć się we wszystkie rodzaje w różnym nakładzie.
Estetyka i projekt kalendarzy często dopasowywane są do szaty graficznej logo firmy i wybranej przez nią kolorystyki. Jest to jednak sprawa zależna od indywidualnego gustu, dlatego drukarnie kalendarzy oferują duży wybór różnorodnych modeli często podlegających różnym modyfikacjom. Kalendarze reklamowe powinny przede wszystkim posiadać naniesione logo, które zostanie w pamięci korzystających z nich osób.