Skip to main content

Marketing dla małych i średnich firm - czy zmiany są potrzebne? Akademia PR Commplace na tropie case study

| Artykuł sponsorowany | Różne

Ogromna liczba firm nie wyobraża już sobie prowadzenia działalności bez wsparcia marketingowego. Przy złożoności rynków i liczebności konkurencji, która stale prześciga się w dostarczaniu coraz to nowych komunikatów, brak działań marketingowych jest ryzykowny. Akademia PR Commplace przygotowała więc małe case study na temat tego, czy zmiany i systematyczne prowadzenie działań marketingowych mają sens!

Ewolucja 7P, czyli marketing potrzebny od zaraz!

W obecnych czasach, w których produkty i usługi mnożą się każdego dnia, brak działań marketingowych i promocyjnych mógłby wiązać się z zaprzestaniem przepływu środków finansowych w firmie. Tak naprawdę to marketing jest paliwem firmy - analogicznie rzecz ujmując, im więcej spójnych i przemyślanych działań marketingowych, tym więcej klientów pozyska firma. Dlatego przez wiele marketing ewoluował, dostosowując się do zmieniających się warunków i nowych, szalenie przydatnych narzędzi. Stał się jednocześnie jeszcze bardziej sprecyzowany. Na początku definicja marketingu, jaką jest marketing mix w koncepcji 4P polegał wyłącznie na 4 elementach: produkt, cenę, miejsce i promocję. W związku ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów, marketing musiał dokonać pewnego przełomu i tak obecnie możemy mieć do czynienia z nową odsłoną marketingu, jaką jest 7P! Do mocno ugruntowanych elementów marketingu dołożono kolejne 3 - ludzi, świadectwo materialne oraz procesy. Dlaczego 7P jest uważane obecnie za skuteczniejszą metodę marketingu? O tym przeczytasz w artykule https://commplace.pl/blog/marketing-mix-7p-jak-ewoluuje-marketing/.

Budowa marki premium - czy marketing ma bezpośredni wpływ na wzrost sprzedaży?

Tworzenie strategii dla marki premium to zupełnie inne wyzwanie - wymaga specjalnego podejścia i wsłuchania się w potrzeby specyficznych klientów. Tu nie ma znaczenia ilość, a jakość - należy skupić się na detalu. W przypadku marki premium niezwykle istotne jest wprowadzanie nowego produktu na rynek. To wymaga specjalnego podejścia do tematu i wyodrębnienia najlepszych cech produktu. Premiera wydaje się być idealną okazją do wzmożonych działań marketingowych marki. Tu można pokazać cały wachlarz możliwości, który skłoni odbiorców do zainteresowania. Polega on nie tylko na zaproponowaniu nowych działań, ale także na audycie dotychczasowych przedsięwzięć i weryfikacji działań konkurencji. Na tej podstawie należy opracować plan i skutecznie go wdrażać. Więcej na ten temat przeczytasz na https://commplace.pl/blog/jak-zbudowac-marke-premium-i-wplynac-na-wzrost-sprzedazy-nowy-klient-z-branzy-grzewczej-unico/

pr

Nowa strona internetowa - czy warto inwestować w takie przedsięwzięcie?

Czy warto zmieniać coś co wydaje się być dobre? Jeśli chodzi o stronę internetową, należy najpierw wykonać dogłębną analizę, czy rzeczywiście przynosi ona korzyści. Warto stworzyć stronę intuicyjną, łatwą w odbiorze, a jednocześnie oferującą klientom to, co najlepsze w firmie. Jeśli strona ma już kilka lat, warto ją zmodyfikować choćby ze strony czysto wizualnej - taka zmiana z pewnością wyjdzie marce na dobre. Więcej o stworzeniu nowej strony internetowej przeczytasz na https://commplace.pl/blog/nowa-strona-internetowa-dla-quadra-net-nowe-zadanie-dla-commplace/

Rebranding marki - czy klienci o nas nie zapomną?

W nazwie rebranding nie zawsze kryje się całkowita zmiana, która przyćmiewa dotychczasowe osiągnięcia marki. Czasem wystarczy mały lifting, który pozwoli odnieść się do najważniejszych cech firmy w sposób wizualny. Zmiana pokazuje innowacyjność i chęć kreowania przyszłości przez markę. Chcesz zmian - zacznij od siebie - takie motto idealnie odzwierciedla ideę rebrandingu. To znak, że marka nie stoi w miejscu, a systematycznie się rozwija. Przykład udanego rebrandingu znajdziesz w https://commplace.pl/blog/rebranding-marki-etisoft-nowe-logo/

rebranding

Zmiany powstałe podczas kryzysu? Ryzyko, czy widok w przyszłość marki?

Stale zmieniające się warunki i chaos w trakcie kryzysu informacyjnego może doprowadzić markę do naprawdę poważnych komplikacji. Doskonałym pomysłem będzie w takim przypadku posiadanie pogotowia kryzysowego firmy, najczęściej w postaci wykwalifikowanej agencji PR, która zajmie się przywróceniem i utrzymaniem kontroli. Radzenie sobie z sytuacją kryzysową to dla wielu przedsiębiorstw i organizacji ogromne wyzwanie, szczególnie wtedy, kiedy w grę wchodzi przyszłość pracowników, jak i całej firmy. Wyspecjalizowana agencja doradzi, czy czas na zmiany! A te w kryzysie bardzo często są potrzebne tu i teraz. Ich implementacja również nie jest prosta, bowiem warunki mogą zmieniać się z godziny na godzinę. Dlatego ważne jest, aby ktoś nad tym zapanował. Czasami innowacyjne pomysły są prawdziwym kluczem do sukcesu i przywrócenia sprawnego funkcjonowania organizacji. Informację o tym, jak możesz uzyskać pomoc wizerunkową w czasie pandemii, znajdziesz na https://commplace.pl/blog/zarzadzanie-kryzysowe-wspieramy-podczas-pandemii/

Trening sportów walki – jak się zabezpieczyć? Wykorzystaj ochraniacz na zęby!

Uczestnictwo w turniejach sztuk walki oraz codzienne treningi mogą generować wiele kontuzji. Chodzi nie tylko o zwichnięcia kończyn czy złamania, ale także uszkodzenia zębów. Wielu zawodników zawodowo trenujących sporty walki doskonale wie, jak ważną rolę odgrywa ochraniacz na zęby. Kiedy warto m...

Tatuaż na obojczyku — dlaczego to tak popularny trend?

Ze względu na swoją subtelność i niebywałą estetykę tatuaż obojczyka staje się coraz bardziej popularny. Dla tatuażystów z dowolnego studia ta konkretna część ciała gwarantuje wyjątkowe płótno, na którym można wyrazić delikatność, siłę, a nawet osobiste wiadomości. Sprawdź, jak wybrać idealny wzó...

Jak wybrać odpowiedni kojec ogrodowy dla psa? O tym musisz pamiętać!

Jeśli Twój pies kocha przebywanie na dworze lub z wielu innych względów chcesz, aby miał swoje miejsce w ogrodzie, koniecznie rozważ kupno kojca. Wybór powinien być jednak starannie przemyślany. Na co zwracać szczególną uwagę podczas zakupów?

Na jakich fachowców jest zapotrzebowanie w Pile?

Stopa bezrobocia w Pile w styczniu 2024 roku utrzymała się na poziomie 5,3% (ogólnokrajowa stopa bezrobocia w tym samym okresie wynosiła 5,4%). Znalezienie zatrudnienia w Pile nie powinno więc stanowić większego problemu, zwłaszcza w przypadku zawodów deficytowych.

Ile bierze firma sprzątająca za godzinę?

Usługi firm sprzątających stały się nieodłącznym elementem współczesnego życia, zarówno w sferze biznesowej, jak i prywatnej. Bez względu na to, czy jesteś przedsiębiorcą, który chce utrzymać czystość w miejscu pracy, czy też zależy ci na pięknym mieszkaniu, podpowiemy ile takie usługi kosztują. 

Moda na zimne dni. Co ubrać, gdy pogoda nie rozpieszcza?

Zimowe dni mogą być wyzwaniem dla stylizacji, ale również stanowią świetną okazję do wyrażenia swojego unikalnego stylu. W artykule tym odkryjemy, jak połączyć funkcjonalność z modą, aby cieszyć się zimowymi dniami w pełni komfortowo i stylowo.

Bielizna na Dzień Kobiet: Gdzie kupić idealny prezent dla Twojej dziewczyny?

Dzień Kobiet to doskonała okazja do celebracji kobiecej siły, niezależności i piękna. Chcesz pokazać ukochanej, jak wiele dla Ciebie znaczy? Wybierz intymny prezent, który wyrazi więcej niż tysiąc słów! Bielizna damska na prezent zyskuje na popularności ze względu na swoją unikalną zdolność do łą...