Zestawienie firm kurierskich w Polsce 2019

Dobrej firma kurierska może zaważyć na udanych bądź nie zakupach on-line. Jeżeli cena dostawy jest za duża, to produkt w sklepie internetowym nie będzie wcale dużo tańszy od tego w sklepie stacjonarnym.
Długi czas realizacji zamówienia czasami wręcz wykluczy możliwość zakupów, chociażby kiedy pilnie potrzebujemy prezentu. Że już nie wspomnę o uszkodzeniu przesyłki poprzez niefrasobliwego kuriera albo o niedostarczeniu przesyłki Dlatego Polski Instytut Badań Jakości (PIBJA) i Onet.pl postanowiły ocenić firmy kurierskie w Polsce prosząc o opinię reprezentatywną grupę respondentów, którzy w ciągu ostatnich 3 miesięcy korzystali z usług kuriera.
Wybór firmy kurierskiej ma znaczenie
Badanie dotyczyło 8 ogólnopolskich firm kurierskich obsługujących rynek przesyłek indywidualnych: DHL, DPD, FedEx, Geis, GLS, InPost, Pocztex, UPS. Respondentów poproszono o ocenę firmy, z której usług korzystali w ciągu ostatnich 3 miesięcy odpowiadając na 13 pytań, m.in. o czas oczekiwania na przesyłkę, możliwość ustalenia godziny odbioru przesyłki, koszty nadania przesyłki, kontakt telefoniczny/mailowy z firmą. Każdemu pytaniu przypisano wagę, a ich suma składała się na 100%. Wynik uzyskany przez każdą z badanych marek to średnia ważona wyrażona w procentach.
Firmy kurierskie 2019
Najlepsze firmy kurierskie to zdaniem respondentów InPost, a dalej FedEx i DPD. InPost zdobył najwyższe noty za czas oczekiwania na przesyłkę, dostarczenie przesyłki pod właściwy adres, uprzejmość pracowników, brak uszkodzeń oraz zabrudzeń przesyłki i jej opakowania, niskie ceny, dobry kontakt z telefoniczny, oraz innowacyjność. Klienci InPostu chętniej niż inni deklarowali chęć skorzystania ponownie z usług tego operatora i rekomendowali go znajomym, co wskazuje na silne przywiązanie do marki. InPost został też najlepiej oceniony za stosunek jakości do ceny. W pytaniu o “akceptowalność kosztów nadania przesyłki” InPost uzyskał najwyższy możliwy wynik. Jest to tyle ważna kategoria, że ocena pozostałych kryteriów ma sens tylko w kontekście usługi o cenie adekwatnej do sytuacji.
Z kolei FedEx może pochwalić się wysokimi notami za wcześniejsze umawianie wizyty kuriera oraz możliwość elastycznego ustalenia godziny dostawy, a także terminowość i uprzejmość kurierów. DPD zaś uzyskał dobre oceny za krótki czas oczekiwania na przesyłkę, dostarczanie pod poprawny adres, uprzejmość pracowników i brak uszkodzeń przesyłek.
Ogólnie wyniki poszczególnych firm były dość wyrównane i przedstawiały się (w zaokrągleniu do pełnych liczb) następująco: Inpost - 85%, FedEx - 82%, DPD - 82%, DHL - 81%, GLS - 81%, UPS - 80%, Pocztex - 80%, Geis - 78%. Można więc powiedzieć firmy kurierskie w Polsce w 2019 roku trzymają bardzo dobry poziom usług.