Zobacz, jak pozycjonowanie wspomaga biznes w internecie
Pozycjonowanie stron to strategia marketingowa stosowana w internecie od lat, która w dzisiejszych realiach stanowi obowiązkową kwestię na drodze każdego przedsiębiorstwa zamierzającego zarabiać na działalności e-commerce. Wiele firm korzysta z usług agencji reklamowych, by uzyskać przewagę nad konkurencją. Mało kto jednak zastanawia się jeszcze, jak działa i na czym polega walka o miejsce w wynikach wyszukiwania. W poniższym artykule postaramy się zaspokoić waszą ciekawość.
Dlaczego wybieramy pozycjonowanie?
Oczywistością jest wspomnienie o przełożeniu lokaty w rezultatach Google na liczbę odwiedzin, a więc także na statystyki sprzedaży. Znaczna większość internautów w poszukiwaniu upragnionych towarów i usług sprawdza jedynie pierwszą stronę propozycji wyszukiwarki, szczególnie zaś polegając na pierwszych trzech miejscach. W związku z tym awans do podium w danej kategorii może w rzeczywisty sposób odmienić losy naszego sklepu online. Aby wspiąć się wyżej i zdeklasować konkurencję, musimy najpierw dysponować sprawnym narzędziem sprzedaży, czyli odpowiednio skonfigurowaną stroną. Wyszukiwarka w ocenie naszej witryny zwraca uwagę aż na około dwieście czynników, po czym plasuje nas w rankingu portali z naszej branży. Pozycjonowanie właśnie z tego względu rozpoczyna się zawsze od optymalizacji serwisu dla wyszukiwarek. Ta usługa, częściej określana skrótem SEO, polega na takim zmodyfikowaniu formy i zawartości naszej WWW, aby stanowiła ona idealną odpowiedź na zbiór zaleceń Google a przy okazji wnosiła prawdziwą wartość w działania użytkowników. Specjalista od Search Engine Optimization dostosuje kod strony, czyniąc go skuteczniejszym i bogatym w wszelkie istotne informacje, zajmie się rozmieszczeniem elementów w szablonie, strukturą menu a także mapą serwisu, zwracając jednocześnie uwagę na wysycenie treści odpowiednimi słowami i frazami, na które zareaguje wyszukiwarka. Efektem będzie dostosowana do obecnych trendów i standardów domena z szybko ładującą się zawartością i projektem dopasowanym do każdego typu urządzeń (na podstawie: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/ ).
Najważniejsze metody pracy pozycjonerów
Migracja nowych potencjalnych nabywców pod twój adres znacznie się zwiększy już dzięki samej optymalizacji. Najczęściej jednak pozycjonowanie będzie wymagało dalszych kroków, które zagwarantują nam dopływ zainteresowanych ofertą osób. Pozycjoner skieruje swoją uwagę na rozprzestrzenienie linków prowadzących do naszej witryny. Znajdą się one przeważnie w lokalizacjach tematycznie powiązanych z naszą działalnością, ale celem będzie zapewnienie sobie jak największej ilości kanałów, którymi surfujący trafią na propozycję firmy. Wartościowe odnośniki to jednak nie wszystko, czego należy wymagać od ekspertów. Profesjonalny zabieg powinien opierać się także na tworzeniu unikalnych treści w ramach content marketingu oraz wnoszącej nową jakość aktywności w dyskusjach i komunikacji na łamach social mediów. Składowych i receptur na skuteczne działania jest naturalnie dużo więcej, jednak opisane mechanizmy najbardziej wpływają na zwiększenie widoczności marki i zapewnienie nam stałych wskaźników sprzedaży.