Skip to main content

Jak klienci trafiają na Twoją stronę www? Poznaj pozycje strony!

| Artykuł sponsorowany | Internet

Pozyskiwanie klientów z wyszukiwarek to bardzo ważna część strategii budowania każdej marki. Czy chodzi o ogromny biznes, czy małą, lokalną firmę. Warto wiedzieć jak trafiają do Ciebie Twoi klienci i w jaki sposób znajdują Twoją stronę w internecie. Opowiem Ci jak sprawdzić pozycje strony internetowej i po co w ogóle to robić!

 

Pozyskiwanie klientów z wyszukiwarek to bardzo ważna część strategii budowania każdej marki. Czy chodzi o ogromny biznes, czy małą, lokalną firmę. Warto wiedzieć jak trafiają do Ciebie Twoi klienci i w jaki sposób znajdują Twoją stronę w internecie. Opowiem Ci jak sprawdzić pozycje strony internetowej i po co w ogóle to robić!

Pozycje strony internetowej czyli co?

Wyszukiwanie w internecie opiera się na frazach kluczowych. Wpisujesz w wyszukiwarkę słowo, produkt lub cokolwiek, czego potrzebujesz, i w odpowiedzi dostajesz wyniki wyszukiwania, czyli listę stron internetowych, które na Twoje zapytanie odpowiadają mniej lub bardziej precyzyjnie.

Pozycja strony w wyszukiwarce, to miejsce, na którym dana strona się wyświetli, na wpisaną frazę kluczową. Nie ma przypadku w tym, że na dane zapytanie, na samej górze wyświetlają się takie, a nie inne strony internetowe.

Dlaczego pozycje w Google są istotne?

Im wyżej wyświetla się Twoja strona, tym większa szansa, że dotrzesz do ludzi zainteresowanych Twoją ofertą. Jeżeli nie ma Cię w google, to najprościej mówiąc - samodzielnie ograniczasz swoje możliwości w dotarciu do klientów. Bez tego bardzo istotny kanał sprzedaży po prostu odpada.

Czy mam wpływ na pozycje mojej strony w Google?

Jak najbardziej! Pozycje w wynikach wyszukiwania nie wyświetlają się na chybił trafił. To, jaka strona wyświetli się na danym miejscu, jest pokłosiem działań pozycjonerskich i pracy nad serwisem. Aby serwis wyświetlał się wysoko, musi zostać spełnione kilka istotnych warunków.

Strona musi być dobrze wykonana technicznie, musi mieć dobrą, skuteczną, zoptymalizowaną treść, która odpowie na intencje użytkownika. Powinna też mieć odpowiednio jakościowe zaplecze linków. To oczywiście w dużym uproszczeniu. Wszystko zależy od działań swojej konkurencji i tego, co oni robią, aby znaleźć się nad Twoim serwisem.

Czy moja strona też może wyświetlać się na górze wyników wyszukiwania?

W ogromnej większości przypadków - tak! Odpowiednie działania optymalizacyjne i pozycjonujące, mogą sprawić, że Twoja strona zacznie wyświetlać się wyżej w wynikach wyszukiwania.

Do każdego serwisu należy dopasować indywidualne działania, ale bardzo duży odsetek biznesów i nisz, ma szansę wyjść ludziom naprzeciw. Właśnie poprzez wyświetlanie się wysoko w wyszukiwarce!

Jak sprawdzić pozycje mojej strony internetowej?

Swoje pozycje możesz sprawdzić za pomocą darmowego narzędzia Google Search Console, ale wymaga ono weryfikacji. Możesz też skorzystać z płatnych rozwiązań typu Ahrefs, Semstorm, czy Senuto. 

Najłatwiejszą opcją dla Ciebie, będzie ręczne sprawdzenie swoich wyników, poprzez wpisanie danej frazy w Google. Należy to jednak robić w trybie prywatnym / incognito przeglądarki. Upewniając się wcześniej, że wszelkie ciasteczka są wyczyszczone.

Inaczej Twoja strona będzie zawsze wyświetlać Ci się na samej górze, bo Twoja przeglądarka zapamiętała, że często ją odwiedzasz. Możesz też skorzystać z komputera osoby, która nie odwiedza Twojej strony www. 

Jak samodzielnie sprawdzić pozycje krok po kroku?

  1. Otwórz przeglądarkę internetową.
  2. Wyczyść ciasteczka.
  3. Wejdź w tryb prywatny / incognito.
  4. Wejdź w wyszukiwarkę Google.
  5. Wpisz frazę, która Cię interesuje.
  6. Poszukaj, na której stronie i pozycji jest Twój serwis.

Po bardziej zaawansowane możliwości, możesz zajrzeć na mojego bloga. Kliknij w artykuł i sprawdź pozycję w Google, za pomocą zaawansowanych narzędzi. Znalazłeś swój serwis? Strzelam, że w większości przypadków, Twoja strona będzie gdzieś bardzo daleko. To natomiast oznacza, że klienci nie mają szans Cię znaleźć.

Co robić, gdy strona jest daleko w wynikach wyszukiwania?

Możesz liczyć, że sytuacja sama się poprawi, albo nie jest Ci do niczego potrzebne. Możesz też skorzystać z pomocy ludzi, którzy się na tym znają. Przeczytaj mój artykuł i rozgość się na mojej stronie. Przeczytaj pozostałe artykuły lub od razu zadzwoń i opowiedz mi o swoim projekcie. Pomogę znaleźć rozwiązanie i sprawić, że Twój serwis zacznie wyświetlać się znacznie wyżej.

Jak skutecznie dotrzeć do klientów?

Jeżeli prowadzisz firmę w takim mieście jak Gdynia, czyli do którego docierają turyści nie tylko z Polski ale i z całego świata, a twoja działalność jest w jakiś sposób ukierunkowana także na obsługę zarówno mieszkańców Gdyni jak i turystów, prosimy rozważ pozycjonowanie swojej strony internetowe...

Jak wygląda kultura pracy w IT?

Jeśli chciałbyś rozpocząć karierę w branży IT, koniecznie zapoznaj się z kulturą pracy charakterystyczną dla tego sektora. Dzięki temu szybko odnajdziesz się w nowym środowisku, co znamiennie wpłynie także na Twoją wydajność. Przekonaj się, na czym polega komunikacja między pracownikami w IT i cz...

Jak założyć i rozkręcić własny sklep online?

W ostatnich latach zakupy już na dobre przeniosły się do sieci. Zamawianie potrzebnych towarów i usług bez wychodzenia z domu jest proste i wygodne, nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego.

Czemu Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

Dobrze zbudowana strona internetowa, to niestety nie jest gwarancja odnoszenia sukcesu w branży sprzedaży internetowej. Okazać się może, że pomimo starań i włożenia dużej ilości pracy, nasz sklep internetowy nie sprzedaje, a co za tym idzie my sami nie zarabiamy. Myślisz, aby zrezygnować z prowad...

Trendy w marketingu internetowym: jak utrzymać się na szczycie?

Świat marketingu online zmienia się dynamicznie. Kluczem do sukcesu w tak rozwijającej się branży jest więc ciągłe aktualizowanie wiedzy i dostosowywanie strategii do najnowszych trendów. Ale jak utrzymać się na szczycie w tej nieustannie ewoluującej dziedzinie?

E-commerce na międzynarodowym rynku: wyzwania logistyczne i sposoby ich pokonania

Cross border commerce to z punktu widzenia wielu polskich firm szansa znalezienia kolejnego obszaru rozwoju. Jednocześnie rozpoczęcie działalności e-commerce na międzynarodowym rynku wiąże się z wieloma wyzwaniami, szczególnie w obszarze logistyki. Na które potencjalne bariery warto...

SEO i Google Ads – podstawowe różnice

Marketing internetowy przyjmuje wiele form. Bardzo często właściciele witryn decydują się na usługi SEO (ang. Search Engine Optimization). Wielu z nich korzysta także z Google Ads. W tym artykule wyjaśnimy, na czym polega zarówno jedna, jak i druga forma reklamy, a także wskażemy najważnie...