SEO i Google Ads – podstawowe różnice
Marketing internetowy przyjmuje wiele form. Bardzo często właściciele witryn decydują się na usługi SEO (ang. Search Engine Optimization). Wielu z nich korzysta także z Google Ads. W tym artykule wyjaśnimy, na czym polega zarówno jedna, jak i druga forma reklamy, a także wskażemy najważniejsze różnice.
Czym jest SEO?
SEO to inaczej optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarek. To również takie ich dostosowanie do algorytmów, aby zdobywały możliwie najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania pod wartościowe dla witryny frazy kluczowe. SEO jest jednym z najważniejszych elementów marketingu internetowego i jest bezpośrednio związany ze zwiększeniem widoczności strony, a także zwiększeniem wartościowego ruchu na niej.
Działania SEO można podzielić na On Site/On Page, a także Off Site/Off Page. Oznacza to, że eksperci, którzy zajmują się stroną internetową, pracują zarówno w jej obrębie, jak i poza nią. W pierwszym przypadku praca polega na optymalizacji strony na przykład pod kątem wydajności, dostosowania do ekranów urządzeń mobilnych, publikacją wartościowej treści i dbałością o jakość kodu źródłowego. W przypadku SEO Off Site chodzi natomiast o zdobycie mocnych linków z zewnątrz. W ten bowiem sposób możliwe jest zdobycie autorytetu strony internetowej. SEO wyróżnia się tym, że inwestycja w nie wymaga cierpliwości, ale efekty, które przychodzą, dają zdecydowanie długotrwałe korzyści.
Czym jest Google Ads?
Google Ads (dawniej Google AdWords) to system reklamowy firmy Google. Dzięki niemu możliwe jest wyświetlanie reklam tekstowych oraz produktowych w miejscach, takich jak:
- wyszukiwarka,
- strony internetowe należące do sieci Google Display Network oraz
- w serwisie YouTube.
Strony internetowe, które są promowane poprzez system Google Ads, wyświetlają się w wynikach wyszukiwania ponad witrynami, które są wyłącznie pozycjonowane (czyli optymalizowane pod SEO). Dodatkowo są one opatrzone napisem „reklama”. Cechą charakterystyczną reklam w Google Ads w wyszukiwarce internetowej jest krótszy czas oczekiwania na rezultaty kampanii. Praktycznie jest ona aktywna od razu po zatwierdzeniu.
Więcej o Google Ads: https://semcore.pl/google-ads/.
Sprawdzona agencja marketingu internetowego może poprowadzić Twoją stronę na szczyt w wynikach wyszukiwania, a jednocześnie zadbać o skuteczne kampanie Google Ads. Fakt, że decydujesz się na jedną usługę, nie oznacza bowiem, że nie możesz korzystać także z drugiej opisanej w tym artykule. Dla przykładu godnym polecenia usługodawcą jest agencja Semcore.
SEO a Google Ads — czym się różnią?
SEO oraz Google Ads to dwie całkowicie inne formy reklamy. Podstawową różnicą między SEO oraz Google Ads jest fakt, że SEO to optymalizacja stron internetowych nastawiona na długoterminowe korzyści. Z kolei Google Ads jest reklamą w Internecie, która daje natychmiastowe rezultaty. Inny jest również sposób płatności. SEO nie wymaga dodatkowych opłat oprócz tych, które są ustalone z agencją w ramach na przykład umowy abonamentowej. Rozbudową strategii SEO jest SXO, czyli synergia pozycjonowania oraz UX.
Więcej o SXO: https://semcore.pl/strategie/sxo/.
Natomiast reklama w Google Ads jest rozliczana zazwyczaj w modelu Pay Per Click, czyli za każde kliknięcie reklamy przez użytkownika. Reklamy Google Ads wyświetlają się także w innych miejscach niż strony wyłącznie zoptymalizowane pod SEO. Decydując się na jedną z dwóch opisanych usług albo obie naraz, koniecznie skorzystaj z usług sprawdzonej agencji SXO.