Skip to main content


Nowe zasady zakupów podczas pokazu, wycieczki oraz online.

| MP | Internet

Od kilku dni sklepy internetowe rozsyłają informację o zmianach w regulaminach , związane to jest z wprowadzeniem nowych, korzystniejszych dla kupujących uregulowań. Zmiany dotyczą również zakupów w czasie pokazów oraz wycieczek.

Od 2023 r. nie będzie można zawierać umowy dotyczącej usług finansowych podczas pokazu, a także wycieczki. O dwa tygodnie zostanie wydłużony termin przeznaczony na odstąpienie od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa. Zmienią się też zasady zakupów na platformach internetowych – podaje Prawo.pl.

1 stycznia 2023 r. wchodzi w życie nowelizacja z 1 grudnia 2022 r. do ustawy o prawach konsumenta oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2022 r., poz. 2581). Nowe przepisy wprowadzają większą przejrzystość zakupów na platformach internetowych. Zmienią się też zasady zawierania umów podczas pokazów handlowych oraz na odległość.

Prawo.pl informuje, że umowy zawarte podczas pokazów będą traktowane jak umowy zawierane poza lokalem przedsiębiorstwa, co wiąże się m.in. z tym, że przedsiębiorca ma obowiązek poinformowania konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o szczegółach umowy. Z kolei konsument może odstąpić od tej umowy w ciągu 30 dni, bez podania przyczyny.

Prawo.pl wskazuje również, że do ustawy o prawach konsumenta nowela dodała art. 7ab., który mówi, że umowa dotycząca usług finansowych nie może być zawarta podczas pokazu, a także wycieczki. Wyjątek dotyczy umów zawieranych podczas pokazów organizowanych w miejscu zamieszkania lub stałego pobytu konsumenta na jego wyraźne zaproszenie. Umowa zawarta wbrew zakazowi będzie nieważna.

Eksperci portalu Prawo.pl podkreślają, że dla przedsiębiorców wyzwaniem będą nowe obowiązki informacyjne, m.in. jasne określenie, czy dany sprzedawca na platformie jest przedsiębiorcą, a więc czy konsument będzie miał możliwość odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny, czy też konieczność poinformowania konsumenta o podziale obowiązków związanych z umową zawieraną na platformie z osobą trzecią.

Pełen tekst artykułu: https://www.prawo.pl/biznes/co-sie-zmieni-w-zasadach-zakupow-na-pokazach-i-on-line,519058.html

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Awaria Facebooka

Facebook, Instagram i Messenger nie działają, awaria zgłaszana jest nie tylko w Polsce.

Jak skutecznie dotrzeć do klientów?

Jeżeli prowadzisz firmę w takim mieście jak Gdynia, czyli do którego docierają turyści nie tylko z Polski ale i z całego świata, a twoja działalność jest w jakiś sposób ukierunkowana także na obsługę zarówno mieszkańców Gdyni jak i turystów, prosimy rozważ pozycjonowanie swojej strony internetowe...

Jak wygląda kultura pracy w IT?

Jeśli chciałbyś rozpocząć karierę w branży IT, koniecznie zapoznaj się z kulturą pracy charakterystyczną dla tego sektora. Dzięki temu szybko odnajdziesz się w nowym środowisku, co znamiennie wpłynie także na Twoją wydajność. Przekonaj się, na czym polega komunikacja między pracownikami w IT i cz...

Jak założyć i rozkręcić własny sklep online?

W ostatnich latach zakupy już na dobre przeniosły się do sieci. Zamawianie potrzebnych towarów i usług bez wychodzenia z domu jest proste i wygodne, nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego.

Czemu Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

Dobrze zbudowana strona internetowa, to niestety nie jest gwarancja odnoszenia sukcesu w branży sprzedaży internetowej. Okazać się może, że pomimo starań i włożenia dużej ilości pracy, nasz sklep internetowy nie sprzedaje, a co za tym idzie my sami nie zarabiamy. Myślisz, aby zrezygnować z prowad...

Trendy w marketingu internetowym: jak utrzymać się na szczycie?

Świat marketingu online zmienia się dynamicznie. Kluczem do sukcesu w tak rozwijającej się branży jest więc ciągłe aktualizowanie wiedzy i dostosowywanie strategii do najnowszych trendów. Ale jak utrzymać się na szczycie w tej nieustannie ewoluującej dziedzinie?

E-commerce na międzynarodowym rynku: wyzwania logistyczne i sposoby ich pokonania

Cross border commerce to z punktu widzenia wielu polskich firm szansa znalezienia kolejnego obszaru rozwoju. Jednocześnie rozpoczęcie działalności e-commerce na międzynarodowym rynku wiąże się z wieloma wyzwaniami, szczególnie w obszarze logistyki. Na które potencjalne bariery warto...