Skip to main content

Czytajcie SPRAWDZONE źródła - apel w mediach internetowych nabiera rozgłosu

Gdy w nocy ze 23 na 24.02.2022 siły rosyjskie zaatakowały Ukrainę, w sieci zaczęły pojawiać się treści dezinformacyjne w błyskawicznym tempie. Media natychmiast zareagowały i licznie apelowały o czytanie rzetelnych źródeł.   Jak podaje Instytucie Monitorowania Mediów (IMM), w okresie 18-28 lutego w mediach internetowych, w tym w portalach i social mediach opublikowano ponad 6 tys. materiałów zawierających wzmianki o potrzebie weryfikacji komunikatów publikowanych w internecie.

W ciągu dziesięciu dni liczba informacji na temat potrzeby weryfikowania źródeł, z których społeczeństwo czerpie informacje dotyczące polityki i działań zbrojnych Rosji osiągnęła liczbę 6 153 materiałów. Pierwsze treści ostrzegawcze zaczęły pojawiać się już w piątek 18 lutego, dopiero tydzień później w dniach rozpoczęcia inwazji zbrojnej 23 i 24 lutego nastąpiła kulminacja – niecałe 100 wzmianek urosło do prawie 2 tys. na dzień. Dotarcie wszystkich zmonitorowanych treści wynosi ponad 15 mln potencjalnych kontaktów z przekazem – informuje Instytut Monitorowania Mediów, IMM.

Wykres APEL czytajcie sprawdzone zrodla analizaIMM 1

W kryzysie, z którym mierzy się Ukraina i poniekąd każdy z nas, budujące jest to, że jako Polacy pomagamy, jak tylko potrafimy – poprzez różnego rodzaju zbiórki, udostępnianie mieszkań lub oferowanie transportu, ale także poprzez gotowość przeciwstawiania się dezinformacji. To właśnie media powinny uczulać na tę kwestię i jak widzimy, to przesłanie nabiera teraz odpowiedniego rozgłosu” – mówi Paweł Sanowski, Prezes IMM. 

Zarówno liczne zasięgowe media, rząd, firmy, organizacje pomocowe, jak i zwykli użytkownicy kont społecznościowych apelują, aby czytać sprawdzone źródła. 61% materiałów, które zawierają ten przekaz, pochodzi z redakcji portali internetowych, 31% dotyczy samej platformy Twitter, a 8% obejmuje publiczne konta w pozostałych social mediach m.in. na Facebooku i Instagramie. 

​Światłowód w Kaliszu – czy to dobre rozwiązanie?

Światłowód zyskuje na popularności jako najnowocześniejsza technologia dostępu do internetu, oferująca użytkownikom ultrawysokie prędkości transmisji danych. W Kaliszu, podobnie jak w wielu innych miastach Polski, rośnie zainteresowanie tym rozwiązaniem. Dostęp do szybkiego i stabilnego internetu...

Awaria Facebooka

Facebook, Instagram i Messenger nie działają, awaria zgłaszana jest nie tylko w Polsce.

Jak skutecznie dotrzeć do klientów?

Jeżeli prowadzisz firmę w takim mieście jak Gdynia, czyli do którego docierają turyści nie tylko z Polski ale i z całego świata, a twoja działalność jest w jakiś sposób ukierunkowana także na obsługę zarówno mieszkańców Gdyni jak i turystów, prosimy rozważ pozycjonowanie swojej strony internetowe...

Jak wygląda kultura pracy w IT?

Jeśli chciałbyś rozpocząć karierę w branży IT, koniecznie zapoznaj się z kulturą pracy charakterystyczną dla tego sektora. Dzięki temu szybko odnajdziesz się w nowym środowisku, co znamiennie wpłynie także na Twoją wydajność. Przekonaj się, na czym polega komunikacja między pracownikami w IT i cz...

Jak założyć i rozkręcić własny sklep online?

W ostatnich latach zakupy już na dobre przeniosły się do sieci. Zamawianie potrzebnych towarów i usług bez wychodzenia z domu jest proste i wygodne, nic więc dziwnego, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na prowadzenie sklepu internetowego.

Czemu Twój sklep internetowy nie sprzedaje?

Dobrze zbudowana strona internetowa, to niestety nie jest gwarancja odnoszenia sukcesu w branży sprzedaży internetowej. Okazać się może, że pomimo starań i włożenia dużej ilości pracy, nasz sklep internetowy nie sprzedaje, a co za tym idzie my sami nie zarabiamy. Myślisz, aby zrezygnować z prowad...

Trendy w marketingu internetowym: jak utrzymać się na szczycie?

Świat marketingu online zmienia się dynamicznie. Kluczem do sukcesu w tak rozwijającej się branży jest więc ciągłe aktualizowanie wiedzy i dostosowywanie strategii do najnowszych trendów. Ale jak utrzymać się na szczycie w tej nieustannie ewoluującej dziedzinie?