Czy warto inwestować w pozycjonowanie sklepów internetowych?
Nawet posiadając najlepszy produkt, najpiękniejszą stronę sprzedażową i najwyższy poziom obsługi klienta, jeśli nie jesteśmy widoczni w Internecie, nie wykorzystujemy w pełni naszego potencjału. W czasach postępującej cyfryzacji, metody promocji biznesu muszą dotrzymywać kroku najnowszym trendom w marketingu. Pozycjonowanie w e-commerce to kluczowe działanie.
SEO - czyli jak zaistnieć w wyszukiwarce Google
Chcemy pojawiać się wysoko w wyszukiwarce – musimy więc zainwestować trochę czasu i uzbroić się w cierpliwość i najlepiej nawiązać współpracę z agencją SEO, zdecydować się na pozycjonowanie e-commerce. Można też postawić na reklamę w Google Ads. Na początek jednak warto skupić się na działaniach, które możemy podjąć, aby poprawić swoje organiczne wyniki.
Po pierwsze - certyfikat bezpieczeństwa SSL i szablon sklepu dopasowany do urządzeń mobilnych, czyli RWD (Responsive Web Design). Certyfikat SSL to nic innego, jak powiadomienie dla klientów, że strona chroni ich dane osobowe. Google faworyzuje strony, które na pierwszym miejscu stawiają bezpieczeństwo odwiedzających, dlatego promowanie sklepu internetowego należy zacząć inwestycją w SSL. Aby, rozpoznać czy dany sklep posiada certyfikat wystarczy spojrzeć na pasek witryny, czy przed adresem strony znajduje się protokół https. Strony, którym brakuje certyfikatu, będą wyświetlały się z komunikatem o niebezpieczeństwie. Doświadczona agencja SEO pomoże nam w rozwiązaniu tego problemu.
Responsywny szablon, – dlaczego jest tak ważny?
Google biorąc pod uwagę tendencję wzrostu użycia smartfonów do zakupów online stawia na pozycjonowanie stron i pozycjonowanie sklepów do tego przystosowanych. Oznacza to, że pierwsza część odpowiedzi na pytanie, jak wpływać na promowanie i pozycjonowanie sklepu internetowego, brzmi – zdecydować się na szablon, który dopasowuje się do rozmiarów ekranu wyświetlającego go urządzenia. Zapewnia to komfort użytkownikom sklepu - mogą kupować wszędzie i o każdej porze.
Istotną rzeczą jest również odpowiednie sformułowanie opisów produktów dostępnych w sklepie. Nie warto kopiować treści opisów - zarówno gotowych treści ze strony producenta, jak i opisów w obrębie własnej witryny. Warto tworzyć je samodzielnie, umieszczając wszystkie informacje, które klient może uznać za istotne podczas dokonywania zakupu. To również wpływa na to, że jesteśmy lepiej widoczni i wpływa korzystnie na pozycjonowanie sklepu. Jest to jeden z elementów tzw. Pozycjonowania e-commerce.
Prowadzenie bloga
Dobrze prowadzony blog to najlepszy sposób na pozycjonowanie sklepu wysoko w przeglądarce Google. Dodatkowo każdy artykuł dostarczający rzetelnych informacji stanowi szansę na efektywne pozycjonowanie sklepu internetowego. Będąc autorem artykułów budujemy swoją pozycję w branży, pokazujemy siebie, jako eksperta i oferujemy niezbędną pomoc swoim klientom. Wpłynie to pozytywnie na pozycjonowanie ecommerce naszej strony.
Google Ads
W Google Ads mamy możliwość tworzenia kampanii reklamowych, które następnie pojawią się w wybranym miejscu wyszukiwarki Google, lub na stronach partnerów. W ramach kampanii możemy tworzyć różne zestawy reklam, a w ramach zestawów konkretne reklamy. Tworząc je wybieramy interesujące nas słowa kluczowe. Określamy także stawkę i metodę rozliczenia reklamy. Można również wprowadzać inne opcje, np. rozszerzenia reklamy o podanie lokalizacji, kontaktu, czy konkretnych podstron. Można także odpowiednio targetować reklamy do swojej docelowej grupy odbiorców. Takie działanie w ramach pozycjonowania ecommerce, przynosi oczekiwane efekty w dość krótkim czasie.
Podsumowując
Pozycjonowanie sklepów zwiększa widoczność strony w Internecie, co przekłada się na większe zaufanie klientów do marki. Na odpowiednie pozycjonowanie sklepów internetowych ma wpływ wiele czynników. Pozycjonowanie sklepów internetowych to działanie, które, jeśli nie mamy doświadczenia w tym zakresie dobrze jest zlecić doświadczonym pracownikom agencji SEO.