Mniejszy bounce rate to priorytet, czyli jak zredukować ilość odrzuceń strony
Rynek online jest obecnie pełny różnego rodzaju sklepów internetowych, a liczba ta ciągle się powiększa. Dlaczego? Powód jest prosty – Polacy coraz częściej kupują online. Jeżeli i ty masz sklep internetowy, który nie notuje dużej ilości transakcji, warto zastanowić się z czego ta sytuacja wynika.
Być może winny jest tutaj wysoki współczynnik odrzuceń witryny, czyli wspomniany bounce rate. Zastanawiasz się, co może skłaniać użytkowników do szybkiego opuszczania Twojej strony? Odpowiedź znajdziesz w poniższym artykule.
Dlaczego mam tak wysoki współczynnik odrzuceń witryny? Oto powody
Wskaźnik odrzuceń to liczba internautów, którzy trafili na Twoją witrynę i niemal natychmiast podjęli decyzję o wyjściu z niej, bez przechodzenia na inne podstrony. Na wzór do jego obliczenia składa się liczba osób odwiedzających tylko pierwszą stronę, dzielona przez ogólną liczbę wszystkich wejść do witryny. Często okazuje się, że uzyskany wynik jest dość wysoki (uważa się, że rezultat powyżej 80% to bardzo zły poziom), a powodów takiej sytuacji może być kilka:
- użytkownik nie znalazł na stronie tego, czego szukał i wyszedł z niej za pomocą przycisku „wstecz” albo zamknął kartę;
- internauta od razu, na pierwszej stronie, odszukał oczekiwaną informację;
- kliknął na znajdujący się u Ciebie odnośnik do innej witryny;
- czas wykonanej sesji przekroczył 30 minut i nie było w tym czasie żadnej aktywności użytkownika na stronie;
- Twoja witryna jest stroną typu one-page.
Odpowiednie kroki pomogą obniżyć nawet bardzo duży bounce rate
Niezależnie od przyczyny wysokiego współczynnika odrzuceń, dobrze jest popracować nad jego obniżeniem przez podjęcie właściwych działań. Pierwszą z możliwych opcji jest poprawienie wyglądu witryny oraz zadbanie o pozytywne wrażenia użytkownika. Sprawdź, czy strona jest przejrzysta i czytelna, a także weź pod lupę intuicyjność menu. Być może trzeba popracować nad kolorystyką tła, rozmiarem i typem fontu albo nad elementami graficznymi. Niezbędnym etapem jest też dopasowanie witryny do widoku urządzeń mobilnych. Ze smartfonów i tabletów korzysta coraz większa część społeczeństwa, dlatego opłaca się dostosować do ich wymagań. Warto również pamiętać, że współcześni internauci nie lubią czekać, aż strona się załaduje, więc trzeba zadbać o to, aby była technicznie sprawna i szybka. Pomogą Ci w tym specjaliści SEO, na przykład z agencji IN. Poprzez audyt przyspieszą i usprawnią funkcjonowanie witryny, a przez pozycjonowanie stron sprawią, że będzie ona wyświetlać się wysoko w Google. A to, jak wiadomo, jest kluczową sprawą przy pozyskiwaniu odbiorców z organicznych wyników wyszukiwania i zatrzymaniu ich na dłużej na stronie.
źródło: inpozycjonowanie.pl