Sama obecność firmy w internecie to aktualnie żaden wielki atut. Walcz o wysoką pozycję w Google!
Prowadzenie firmowej strony internetowej to standard wśród przedsiębiorstw, które poważnie podchodzą do budowania swojej rozpoznawalności oraz relacji z konsumentami.
Jednak samo posiadanie dedykowanej witryny www zupełnie nie wystarczy, aby w przyszłych klientach wzbudzić autentyczne zainteresowanie. Trzeba jeszcze prezentować swoje propozycje odbiorcom dokładnie w tym momencie, kiedy oni tego potrzebują. Czyli zaraz po wpisaniu określonej frazy w wyszukiwarkę.
Pozycjonowanie stron sprawi, że Twoja oferta dotrze do większej liczby potencjalnych klientów
Flagowa usługa Google cieszy się ogromnym zaufaniem wśród użytkowników. Wśród liczącej ok. 28 milionów osób społeczności polskich internautów ponad 92% z nich (25,6 mln) regularnie korzysta z amerykańskiego serwisu, aby odnaleźć potrzebne informacje, złożyć jakieś zamówienie albo zapewnić sobie odrobinę rozrywki. Średnio statystyczny użytkownik spędza w wyszukiwarce blisko 30 minut każdego dnia – a to znaczy, że poprawienie widoczności w Google daje niesamowite możliwości pozyskiwania nowych klientów. Profesjonalne pozycjonowanie stron sprawdza się w zasadzie w każdej branży. Wymierne profity z SEO czerpią zarówno ogromne, międzynarodowe przedsiębiorstwa, jak również małe firmy o zasięgu lokalnym. Konsumentów interesują przede wszystkim te witryny www, które w rankingu wyświetlają się na pierwszych pięciu miejscach. Łącznie odwiedza je ok. 95% użytkowników wyszukiwarki, a pozycja na samym szczycie gwarantuje nawet 60% udziałów we wszystkich kliknięciach z serwisu. A jak wygląda konwersja, tj. pozyskiwanie klientów dzięki Google?
Miejsce na czele wyników wyszukiwania ma duże znaczenie także dla wizerunku Twojej marki
Według specjalistów do spraw marketingu internetowego, reprezentujących agencję ESEO, zależność pomiędzy pozycją w wyszukiwarce a wynikami finansowymi jest ewidentna. Przesunięcie firmowej witryny do TOP 5 sprawia, że odwiedza ją nawet 3 razy więcej użytkowników niż wcześniej, kiedy znajdowała się daleko poza pierwszą stroną wyników. Stąd prosta droga do wzrostu słupków sprzedaży – przychody mogą się zwiększyć nawet o 70% po kilku miesiącach od rozpoczęcia pozycjonowania strony internetowej w Google. Warto jeszcze zwrócić uwagę na korzyści wizerunkowe, które w długiej perspektywie również mają wpływ na decyzje konsumentów. Otóż 90% internautów lepiej postrzega firmy i marki, które zajmują w wyszukiwarce najbardziej eksponowane miejsca. A to dlatego, że Google nadaje potrzebom i wymaganiom użytkowników priorytet. Wyżej indeksuje te witryny, które są faktycznie przyjazne, przydatne internatom – czyli skoro jakaś marka wyświetla się na czele, to znaczy że musi być dobra.