Tworzenie stron internetowych Warszawa a ich użyteczność, czyli 7 często popełnianych błędów
Tworzenie stron internetowych Warszawa jest nierozerwalnie związane z pojęciem użyteczności. Dotyczy ona głównie aplikacji internetowych i urządzeń interaktywnych, jednak jest wyzwaniem również dla tych osób, które zawodowo zajmują się projektowaniem innego rodzaju stron stron.
- User experience a projektowanie stron www Warszawa
- Tworzenie stron internetowych Warszawa - jakich błędów warto się wystrzegać?
Dobra strona www jest użyteczna, czyli pozwala szybko dotrzeć do poszukiwanych informacji. Wiele zależy od umiejętności projektanta, który powinien połączyć potrzeby grupy docelowej z celami biznesowymi klienta.
User experience a projektowanie stron www Warszawa
Z użytecznością strony www Warszawa łączy się też pojęcie user experience (UE), czyli ogół doświadczeń użytkownika, który korzysta z danej witryny. UE ma szersze znaczenie niż użyteczność - ta druga obejmuje głównie aspekt samego korzystania z produktów, podczas gdy UE dotyczy wszystkich czynników. User experience to dosłownie doświadczenie użytkownika, a więc obejmuje tę część projektu, która ma zaspokoić potrzeby usera. Osiągnięcie tego efektu jest możliwe dzięki konwergencji, czyli przenikaniu się wielu dyscyplin, związanych z tworzeniem stron internetowych.
Tworzenie stron internetowych Warszawa - jakich błędów warto się wystrzegać?
Użyteczne strony internetowe, tworzone zgodnie z zasadami user experience, zachęcają użytkownika do korzystania z witryny, dlatego nie mogą zawierać podstawowych błędów. Profesjonalne projektowanie stron internetowych Warszawa zapewni zespół specjalistów z agencji https://coolbrand.pl/uslugi/strony-internetowe-warszawa/.
Do często popełnianych błędów, związanych z użytecznością strony i UE należą:
- nie podawanie cen w katalogach gotowych produktów lub ich udostępnianie tylko po zalogowaniu lub założeniu konta,
- niewystarczająca optymalizacja, z którą wiąże się, np. zbyt długie ładowanie strony; warto pamiętać, że optymalizacja dotyczy również baz danych, kodu PHP oraz zapytań SQL,
- obecność dużej ilości wyskakujących okien, np. z reklamami,
- puste działu lub martwe linki, np. strona w budowie,
- strona intro - w wielu przypadkach jej treść nie wnosi wartościowych informacji dla użytkownika, a jest jedynie chętnie pomijaną reklamą,
- brak wyszukiwarki produktów lub możliwości ich sortowania - użytkownik, który musi przejrzeć kilkanaście stron z produktami, aby znaleźć to, czego szuka, szybko zniechęci się do zakupów w tym sklepie,
niesformatowane bloki tekstów, które szybko nudzą i odstraszają użytkownika do dalszej eksploracji oferty.