Zastój i przebodźcowanie. Co pedagodzy zauważają u dzieci?
Współczesne dzieci nie są skore do zagłębiania przedawnionych informacji. Ciężko skupić im się na czynnościach niewymagających ruchu, jednocześnie nie chcąc robić rzeczy, które wymagają od nich wysiłku. W dzisiejszych czasach większość maluchów ma dostęp do ekranów telewizorów, tabletów czy laptopów od wczesnego dzieciństwa. Pochłanianie cyfrowych bodźców odbija się na psychice młodego człowieka, czyniąc je zdezorientowanym. Emocje ukazywane w telewizji często są sztuczne, tymczasem maluch pochłania je i naśladuje. Pedagodzy notorycznie zauważają negatywne skutki, jakie wywołuje zakodowany świat Internetu. Dlatego też stale myślą nad alternatywnymi sposobami komunikowania się z najmłodszymi, dzięki którym lepiej poznają ich własne emocje i pomogą rozwinąć skrzydła.
- Utworzono .