Przejdź do głównej treści


W końcu możemy przejechać Zachodnią Obwodnicą Poznania

| gddkia | Wielkopolska
Kierowcy podróżujący z Koszalina i innych miast Pomorza Środkowego przez Wielkopolskę mogą już ekspresowo ominąć Poznań i dotrzeć do autostrady A2. Właśnie otwarto ostatni odcinek zachodniej obwodnicy Poznania w ciągu drogi ekspresowej S11.
Domknięcie obwodnicy pozwoli ostatecznie wyprowadzić ruch tranzytowy poza granice miasta i usprawni komunikację po zachodniej stronie Poznania. Co za tym idzie, nowa droga wyprowadzi ruch kołowy z terenów zabudowanych podnosząc tam znacznie poziom bezpieczeństwa ruchu drogowego. Budowa tego 5,3 km odcinka kosztowała ponad 108 mln zł.
Wykonawca firma Skanska S.A w ramach umowy wybudowała m.in. dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę wraz z pasami awaryjnymi na łącznej długości ok. 5,3 km (od węzła Poznań Rokietnica do węzła Poznań Tarnowo Podgórne), węzeł Poznań
Napachanie na przecięciu drogi wojewódzkiej nr 184 w miejscowości Kobylniki z trasą S11, trzy obiekty inżynierskie, sieć dróg współistniejących (drogi dojazdowe, poprzeczne), urządzenia odwadniające i odprowadzające wody deszczowe, oświetlenie drogowe, zabezpieczenia akustyczne, urządzenia bezpieczeństwa i organizacji ruchu. Wykonawca wyremontował także nawierzchnię drogi krajowej nr 11 na niemal dwukilometrowym dojeździe do zachodniej obwodnicy Poznania (węzeł Poznań Północ).
Koszt budowy całej zachodniej obwodnicy Poznania to ponad 1 mld zł. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
W 2014 roku do ruchu oddanych zostało 327,8 km nowych dróg. Obecnie w Polsce kierowcy mają do dyspozycji 1553,2 km autostrad i 1472,5 km dróg ekspresowych. W realizacji jest 420,6 km, a w ramach nowo realizowanych inwestycji drogowych na etapie procesów przetargowych jest 1002,4 km.
Nowy rozkład jazdy Kolei Wielkopolskich przynosi prawdziwą rewolucję w regionalnych podróżach. Od 14 grudnia na południu, w centrum i na północy regionu pojawi się więcej pociągów, większa regularność i nowe możliwości dojazdu – od przejęcia trasy Leszno–Głogów, przez start Kalisko–Ostrowskiej Kole…
Na Dworcu Letnim w Poznaniu odbyła się dziś konferencja prasowa zorganizowana przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, poświęcona nowemu rozkładowi jazdy - 2025/2026 oraz planom rozwoju regionalnych przewozów kolejowych. Spotkanie otworzył Wicemarszałek Województwa Wielkopolskiego - W…
Nowa koncepcja Wolnych Torów – z Parkiem Mozaikowym, tramwajami i zapowiedzią większej ilości zieleni – budzi duże nadzieje. Pytanie brzmi: czy ambitna wizja przetrwa zderzenie z realiami inwestycyjnymi?
W poniedziałek, 10 listopada, w Gębicach (gmina Czarnków, powiat czarnkowsko-trzcianecki) odbył się finał IX edycji konkursu „Aktywna Wieś Wielkopolska”, organizowanego w ramach programu „Wielkopolska Odnowa Wsi 2020+”. Dziewięć sołectw otrzymało tytuł „Aktywna Wieś Wielkopolska” oraz nagrodę finan…
„Dzieciństwo bez Przemocy” to więcej niż kampania – to apel o odpowiedzialność dorosłych. Wielkopolska dołącza do ogólnopolskiej inicjatywy, by wspólnie chronić najmłodszych przed krzywdą.
Kierowcy jadący z Obornik do Poznania muszą przygotować się na poważne utrudnienia. Od czwartku, 9 października 2025 r., na odcinku ul. Obornickiej między ulicami Złotnicką a Łagiewnicką obowiązuje całodobowy ruch wahadłowy. Prace potrwają do 16 października.
Wielkopolska ma od 03.10.2025 nowego wojewódzkiego konserwatora zabytków. Wojewoda wielkopolska Agata Sobczyk, na wniosek generalnego konserwatora zabytków, powołała na to stanowisko Jacka Maleszkę.