1/2 roczne podsumowanie
Minęło już pół roku od zmiany szaty graficznej portalu e-oborniki.pl i można pokusić się o pewne podsumowanie. Portal przez pół roku przyciągnął wielu internautów i uzyskał pewną popularność. Obecnie miesięcznie portal odwiedza blisko 2,5 tysiąca niepowtarzalnych IP, co świadczy, że na pewno jest to ponad 2,5 tysiąca osób miesięcznie. Średni czas odwiedzin to ponad 2 minuty.
Optymistycznym jest fakt, że oglądalność stale wzrasta. Pozwala to realnie myśleć o wprowadzeniu odpłatnych reklam, dzięki którym strona zacznie na siebie zarabiać. Przez pół roku stale wprowadzane są nowe rzeczy, działy. Nadal nie udało się uzupełnić niektórych działów, głównie w opisowej części dotyczącej statystycznych informacji nt. gmin i powiatu.
Zostały wprowadzone dwa nowe moduły: kalendarz oraz galeria. Kalendarz oparty jest o API Google, dzięki czemu można korzystać z kalendarzy ogólnodostępnych. Kalendarz budowany jest w oparciu o informacje ogólno dostępne, pozwala na tworzenie przypomnień oraz posiada opcje umożliwiające lokalizowanie wydarzeń na mapie. Moduł galerii zdjęć został wprowadzony ale zawiera na razie tylko kilka grup, rozwój tego działu będzie zależał od uzyskania nowych zdjęć.
Głównym źródłem informacji są strony internetowe wielu instytucji z terenu Powiatu Obornickiego. Do tego publikowane są własne teksty i informacje. Istotny jest fakt, że portal zaczął funkcjonować w lokalnym obiegu informacji. Podsumujmy z kim udało się nawiązać współpracę i kto wyraził zgodę na publikowanie swoich informacji na e-oborniki.pl:
- Urząd Miasta i Gminy Oborniki
- Urząd Miasta i Gminy Rogoźno
- Gmina Ryczywół
- Obornickie Centrum Sportu
- Obornicki Ośrodek Kultury
- Powiatowa Komenda Policji
- Obornicki Klub Karate
- Muzeum Młynarstwa w Jaraczu
- Włóczykije (nw-wloczykije.pl)
- serwis bogdanowo.net
Cel na kolejne półrocze jest prosty – zwiększenie oglądalności, powiększenie źródeł wiadomości, uzyskanie reklamodawców.
Zachęcam do przesyłania swoich artykułów, opinii. Już niedługo przygotowana zostanie oferta reklamowania się na e-oborniki.pl
Marcin Pelcner