Przejdź do głównej treści

Krok bliżej rewitalizacji linii kolejowej Czarnków - Wągrowiec

| powiat obornicki, Robert Zimny | Lokalne

Odbyło sie kolejne spotkanie w sprawie rewitalizacji linii kolejowej na obszarze gmin Rogoźno i Ryczywół.

4 września doszło do ważnego spotkania w sprawie rewitalizacji linii kolejowej Czarnków – Wągrowiec. Tym razem gospodarzem była firma Steico – lider przedsiębiorczości w tej części Polski w sektorze przetwórstwa drewna. Do Czarnkowa przybyli samorządowcy, przedstawiciele Marszałka Województwa Wielkopolskiego i spółek PKP. Powiat Obornicki reprezentowali Członek Zarządu Robert Zimny oraz Naczelnik Wydziału Komunikacji i Rozwoju Michał Cieciora.

Gości przywitał Wiceprezes Zarządu STEICO Andrzej Gajewski, który zaprosił do zwiedzenia zakładu. Nowoczesne linie produkcyjne i imponująca inwestycja na powierzchni 40 ha zrobiły na gościach niesamowite wrażenie. Firma Steico zatrudnia 1500 pracowników a obroty sięgnęły w 2017 ponad 200 mln euro. Codziennie do zakładu setki tirów przywożą drewno. Firma posiada bocznicę kolejową, na którą rocznie dostarcza się ponad 150 tys. ton towarów masowych – głownie miału i węgla. Po zakładzie z uwagi na ogromne odległości poruszaliśmy się busem. W AKADEMII STEICO odbył się panel dyskusyjny. Oświadczenie Prezesa Steico było jasne – bez modernizacji linii kolejowej dalszy rozwój firmy jest niemożliwy i oczekiwania wobec władz województwa są jednoznaczne.

Konieczność rozpoczęcia prac projektowych wsparł Burmistrz Czarnkowa Franciszek Strugała. Członek Zarządu Robert Zimny zwrócił się do przedstawicieli Marszałka o aktualizację dokumentów strategicznych. Wnioskom wtórował Starosta Międzychodzki Julian Mazurek, który zwrócił uwagę, że zrównoważony rozwój transportu zbiorowego oznacza dostęp do pociągów pasażerskich dla wszystkich Powiatów, a nie tylko wybranych. Zadał też trafne pytanie w czym gminy Powiatu Międzychodzkiego, Czarnkowsko – Trzcianeckiego i Obornickiego są gorsze od Powiatu Poznańskiego?  W ostatnim punkcie obrad członek Stowarzyszenia  Nadwarciańska Kolej Drezynowa przedstawił prezentację dotyczącą turystyki kolejowej na linii 236 i 390 oraz zapowiedział wydanie promocyjnego Albumu. Konferencję zakończył uroczysty obiad, a każdy z uczestników otrzymał pakiet materiałów promocyjnych Firmy Steico. Z całą pewnością jesteśmy o krok bliżej do przywrócenia ruchu pasażersko – towarowego na tej istotnej dla tej części Wielkopolski linii kolejowej.

 

 

Długotrwałe prace nad ustaleniem zasad dotyczących wizytówki Obornik zmierzają ku końcowi. Prace nad miejscowym planem zagospodarowania dla terenów nadrzecznych rzeki Warty oraz Śródmieścia będą teraz procedowane przez obornickich radnych.
W niedzielę 15 czerwca blisko 400 osób wystartuje w biegu charytatywnym dla Wiktorii. Wydarzenie odbędzie się w Nowołoskońcu.
Liczba poszkodowanych osób w obornickiej aferze finansowej jest ogromna. Wiele z nich ciągle dowiaduje się, że padły ofiarą oszustwa.
Torujemy dwutorową jazdę między Poznaniem a Piłą – w Obornikach, na ważnym odcinku trasy kolejowej, wybudujemy drugi tor i dodatkową „nitkę” mostu na Warcie. W efekcie zwiększymy długość dwutorowego odcinka aż o blisko 10%, co przełoży się na dogodniejsze podróże regionalne i dalekobieżne. Właśnie…
Od wielu miesięcy ul. Lipowa w Obornikach obok Parku Niepodległości jest podtapiana przez niewydolną kanalizację deszczową. W końcu ma to ulec zmianie. 
Na Stacji Uzdatniania Wody w Obornikach natura lubi zaglądać częściej niż niejeden mieszkaniec. Kaczki, łabędzie, zające, jeże, a nawet sarny – to wszystko już nikogo nie dziwi. Ale ostatnio monitoring zarejestrował gościa wyjątkowego. W kadrze pojawił się łoś. I to nie byle jaki – młody, postawny…
Centrum Rekreacji Oborniki już wkrótce przejdzie długo wyczekiwany remont strefy szatni. Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków pozyskanych przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach Sp. z o.o. w ramach programu „Zielona Transformacja Miast” Banku Gospodarstwa Krajowego.