Przejdź do głównej treści

Czy przejście podziemne będzie służyło także zmotoryzowanym? (film)

| Łukasz | Lokalne

przejscie dk11 ul. 1 maja oborniki dla zmotoryzowanychObornicki samorząd zastanowi się nad pomysłem udostępnienia przejścia podziemnego pod DK11 samochodom.

Mieszkańcy Obornik nie mają łatwego życia. Z jednej strony cieszą się pięknem miasta położonego nad rzekami. Z drugiej strony wąskie gardło, jakim są mosty łączące brzegi Warty i Wełny. To drugie jest niezwykle uciążliwym elementem. Korki w mieście stają się niestety szarą rzeczywistością. Problemu nie uda się rozwiązać od ręki.

Zarządcami dróg są różne podmioty. W mieście znajdują się drogi gminne, powiatowe, wojewódzkie i krajowe. Z drugiej rozpoczęcie zbyt wielu inwestycji na raz spowoduje prawdziwy koszmar komunikacyjny. Już teraz zamykanie pojedynczo przejazdów kolejowych, w związku z modernizacją linii kolejowej Poznań-Piła, powoduje wiele utrudnień. Drogi wyjazdowe rano oraz popołudniem są sparaliżowane. Z kontrowersyjnym pomysłem, sam tak radny go określił, wyszedł podczas kwietniowej sesji Rady Miejskiej jej wiceprzewodniczący Henryk Brodniewicz. Zaproponował, aby przejście podziemne pod DK11 między dworcem autobusowym i Parkiem 1 Maja, było dostępne dla zmotoryzowanych. Część samochodów mogłaby z ulicy Powstańców Wielkopolskich mogłaby unikać w ten sposób zakorkowanej często ul. Lipowej.

Zdecydowanym przciwnikiem takiego rozwiązania jest radny Andrzej Gintrowicz. Uważa, że w centrum brakuje bezpiecznych miejsc dla rowerzystów. Dodatkowo wiele osób z osiedla przy ul. Powstańców Wlkp. korzysta z tego przejścia w drodze do kościoła pw. św. Józefa.

Burmistrz Tomasz Szrama skierował sprawę do komisji. Sam jednak sceptycznie podszedł do pomysłu. Wcześniej już bowiem analizowano taki pomysł. Sam jest orędownikiem pomysłu zrobienia ulicy Powstańców Wlkp. dwukierunkowej na całej długości. Dodatkowo rozważane jest zrobienie odcinka ul. Czarnkowskiej od ul. ks. Stefana Szymańskiego do Rynku jednokierunkową jezdnią. Przy kościele pw. św. Krzyża powstałoby rondo, które ułatwiłoby włączanie się do ruchu pojazdów z ul. Obrzyckiej.

Do tematu planowanych rozwiązań w celu zwiększenia płynności ruchu w mieście powrócimy niebawem. Poniżej fragment dyskusji z kwietniowej sesji.

 

 

Długotrwałe prace nad ustaleniem zasad dotyczących wizytówki Obornik zmierzają ku końcowi. Prace nad miejscowym planem zagospodarowania dla terenów nadrzecznych rzeki Warty oraz Śródmieścia będą teraz procedowane przez obornickich radnych.
W niedzielę 15 czerwca blisko 400 osób wystartuje w biegu charytatywnym dla Wiktorii. Wydarzenie odbędzie się w Nowołoskońcu.
Liczba poszkodowanych osób w obornickiej aferze finansowej jest ogromna. Wiele z nich ciągle dowiaduje się, że padły ofiarą oszustwa.
Torujemy dwutorową jazdę między Poznaniem a Piłą – w Obornikach, na ważnym odcinku trasy kolejowej, wybudujemy drugi tor i dodatkową „nitkę” mostu na Warcie. W efekcie zwiększymy długość dwutorowego odcinka aż o blisko 10%, co przełoży się na dogodniejsze podróże regionalne i dalekobieżne. Właśnie…
Od wielu miesięcy ul. Lipowa w Obornikach obok Parku Niepodległości jest podtapiana przez niewydolną kanalizację deszczową. W końcu ma to ulec zmianie. 
Na Stacji Uzdatniania Wody w Obornikach natura lubi zaglądać częściej niż niejeden mieszkaniec. Kaczki, łabędzie, zające, jeże, a nawet sarny – to wszystko już nikogo nie dziwi. Ale ostatnio monitoring zarejestrował gościa wyjątkowego. W kadrze pojawił się łoś. I to nie byle jaki – młody, postawny…
Centrum Rekreacji Oborniki już wkrótce przejdzie długo wyczekiwany remont strefy szatni. Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków pozyskanych przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach Sp. z o.o. w ramach programu „Zielona Transformacja Miast” Banku Gospodarstwa Krajowego.