Przejdź do głównej treści

Poseł Krzysztof Paszyk o planowanej budowie S-11

| Łukasz | Lokalne

posel Krzysztof Paszyk o planowanej budowie S-11

Poseł Krzysztof Paszyk bardzo sceptycznie podchodzi do planów Prawa i Sprawiedliwości dotyczących budowy drogi S-11.

Obornicki poseł tak opisuje swoje 2 lata działalności:

Wielokrotnie występowałem do GDDKiA, ministra infrastruktury oraz premier Beaty Szydło w sprawie budowy trasy S-11, a zwłaszcza obwodnicy Obornik. Za każdym razem odpowiedź ze strony władzy była jednoznaczna: brak środków. Rząd potwierdził to stanowisko, przyjmując w lipcu nowy Program Budowy Dróg Krajowych i Autostrad na lata 2014-2023. Cała trasa S-11, w tym tak potrzebne obwodnice Obornik i Ujścia, została przeniesiona na listę rezerwową. Oznacza to, że realnie nie powstanie, bo według rządu nie ma na nią pieniędzy. Pieniądze jednak są, ale nie dla Północnej Wielkopolski. W nowym programie zawarto cały szeregów nowych, nie planowanych wcześniej inwestycji, wartych setki milionów złotych. Wszystkie jednak omijają nasz region.

Odniósł się także do działań reprezentantów PiS. Wg niego to tylko gra:

Przedstawiciele PiS robią dziś dobrą minę do złej gry. W końcu muszą jakoś zrekompensować sobie „zapewnienia” wiceministra Szmita o budowie S-11, jakie uzyskali w Warszawie i jakie okazały się dziś zupełną fikcją. Wielkopolanie powinni pamiętać, kto pozbawił ich drogi ekspresowej w kierunku Piły i Koszalina. Nowy program zaproponował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, a przyjął go rząd Beaty Szydło. I to minister Adamczyk oraz Beata Szydło odpowiadają za to, że S-11 w przewidywalnej przyszłości nie powstanie.

Poseł Paszyk również zwrócił uwagę na sprawę unijnego budżetu:

Co gorsza, patrząc szerzej na sytuację w Europie, nawet te dalsze perspektywy budowy S-11 wydają się mało realne. Budżet unijny zostanie od nowej perspektywy poważnie uszczuplony przez Brexit. Na dodatek konfrontacyjna wobec Brukseli postawa rządu zapowiada trudne negocjacje budżetowe, w trakcie których większość krajów będzie przeciw nam. PiS zepsuł relacje z Europą i już niedługo słono za to zapłacimy, otrzymując znacznie skromniejszy udział w środkach unijnych niż obecnie. Niezależnie od sytuacji Polski, widać w Europie tendencję, by odchodzić od inwestowania w „beton i asfalt”, czyli infrastrukturę, na rzecz innowacyjności, oraz redukcji emisji CO2. Obecny budżet unijny, negocjowany przez koalicję PO-PSL, to najpewniej ostatni tak hojny budżet dla Polski i ostatni tak mocno skoncentrowany na infrastrukturze drogowej. Pieniędzy na drogi w następnym budżecie będzie znacznie mniej. Trudno zatem optymistycznie patrzyć na budowę S-11 po 2020 roku.

 

Jednostka Ochotniczej Straży Pożarnej w Pruścach zorganizowała challenge. Akcja ma pomóc rodzinie poszkodowanej w pożarze.
Ulica Marszałka Józefa Piłsudskiego w Obornikach zmienia swoje oblicze. W miejscu betonu pojawia się zieleń, a przestrzeń miejska ma stać się bardziej przyjazna mieszkańcom i naturze. 
Na drodze gminnej nr 272514P w Gościejewie wprowadzono zmiany w organizacji ruchu.
Krzysztof Paszyk został wybrany Prezesem Zarządu Wojewódzkiego Polskiego Stronnictwa Ludowego. Wyboru dokonali uczestnicy Zjazdu w Poznaniu.
Od 1 października rozpoczęła swoją działalność firma KOMSPORT Sp. z o.o. w Rogoźnie. Przejęła ona zadania realizowane dotychczas przez Ośrodek Sportu i Rekreacji.
Rogoźnianie mogą jeszcze przez tydzień głosować na projekty Budżetu Obywatelskiego. Wyniki poznamy 21 października.
Urząd Miejski w Obornikach ogłosił rozpoczęcie głosowania nad projektami biorącymi udział w Budżecie Obywatelskim.