W wrześniu 2016 z komunikacji miejskiej w Gminie Oborniki skorzystało około 30 000 pasażerów! To rekordowa ilość wskazująca na ogromne zapotrzebowanie na komunikację.
Z uwagi na tak duże społeczne oczekiwania pojawiły się obawy o ciągłość usług w 2017 roku po unieważnieniu przetargu. Do zaistniałej sytuacji odniósł się Piotr Woszczyk, zastępca burmistrza Obornik:
„Przetarg został unieważniony z uwagi na zbyt dużą cenę w stosunku do środków. Wymagania, owszem były bardzo wysokie i obostrzenia pracy przewozowej, ale trzeba też pamiętać o wejściu w życie płacy minimalnej od 01.2017 i wprowadzonych zmianach w przepisach dotyczących przetargów. Kiedyś wygrywał najtańszy ceną, teraz cena to jedynie 60% wartości w ocenie.
W powtórzonym przetargu nie będziemy mieli oczywiście wpływu na te czynniki, nie zrezygnujemy też z wysokich kar i zabezpieczeń gwarancji bardzo wysokiej wykonalności kursów, nie zrezygnujemy też z systemu informacji pasażerskiej - ale na pewno zmienimy CZAS TRAWANIA KONTRAKTU, myślę do 7 lat, uprościmy wymogi co do wozów, nie rezygnując z jakości autobusów i lekko zmodyfikujemy szczegóły co do wymaganych wymiarów, tablic i innych, nadal też preferujemy umowy o pracę, co zmobilizuje przewoźników do poszanowania kierowców (tu wysoka ilość punktów procentowych), dodatkowo punktowane będą m. innymi takie czynniki jak wyposażenie wozu w klimatyzację i wiek pojazdu. Także seniorzy z kartą 60+ mogą spać spokojnie o darmowe przejazdy.
By nic nie zagroziło pracy komunikacji gmina może aneksować umowę na 3-4 miesiące 2017 roku. I też dobra wiadomość: dziś udało się utrzymać dotychczasową stawkę 2,83 zł netto za km. Rozmowy z dotychczasowym przewoźnikiem były z pewnością konstruktywne i owocne. Czas uzyskany pozwoli na dobre przygotowanie nowego postępowania i mam nadzieję rozpocznie się teraz rywalizacja o nowe zamówienie, do czego zaprosimy jak największą liczbę uczestników.”
Wprowadzenie komunikacji jest niezaprzeczalnym sukcesem obecnych włodarzy gminy Oborniki, jednak to już przebmiało. Nikt nie wyobraża już sobie życia w Obornikach bez komunikacji miejskiej. Teraz nadszedł czas na maksymalne podnoszenie jakości świadczonych usług. Część społeczeństwa mimo wszystko kontestuje sposób wyboru przewośnika, doszukując się w proponowanych rozwiązaniach braku zapewnienia wyboru lokalnych firm, co świadczy o braku zrozumienie mechanizmów przetargowych. Z innej strony istnieją cały czas oczekiwania uzyskania jak najniższego kosztu przejazdu.