Przebudowa DK11 w Rudzie
Z końcem lutego rozpoczęła się przebudowa mostu na Wełnie pod Rogoźnem. Wzdłuż drogi krajowej nr 11 powstaje też kładka pieszo-rowerowa. Poprawi to bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu. Za prace budowlane odpowiada firma „Gotowski”.
Przebudowa mostu przez rzekę Wełnę w ciągu DK nr 11 wraz z budową kładki w miejscowości Ruda umożliwi separację ruchu pieszo-rowerowego od samochodowego.
- Kładka będzie obiektem jednoprzęsłowym o konstrukcji belkowo-płytowej zespolonej (stalowo-betonowej). Szczególnie ułatwi komunikację pieszo-rowerową pomiędzy Rogoźnem i Gościejewem. Konstrukcja istniejącego mostu drogowego zostanie natomiast wzmocniona warstwą nadbetonu. Obiekt zyska między innymi nową nawierzchnię jezdni, granitowe krawężniki oraz odwodnienie.
W związku z rozpoczęciem prac wprowadzony został ruch wahadłowy. Firma Gotowski wykonałą już konstrukcję stalową oraz płytę żelbetową. Trwa proces dojrzewania betonu. Kładka jest gotowa i czeka na transport. Pomost zostanie przetransportowany w całości i osadzony na przygotowanych przyczółkach. Dzięki temu czas budowy wraz z montażem zajmie około 3 miesięcy - mówi Paweł Pietraszak, dyrektor d.s. realizacji kontraktów w firmie „Gotowski”.
Inwestycja kosztuje 2,2 mln złotych. Nowa kładka będzie objęta 7-letnią gwarancją. Inwestycja planowo ma zakończyć się jeszcze przed wakacjami. . Prace będą prowadzone połówkowo. W trakcie prac ruch na remontowanym moście odbywa się wahadłowo. Kierowcy powinni liczyć się z dłuższym czasem przejazdu.
Most i kładka w liczbach:
- długość całkowita mostu– 39,3 m
- szerokość całkowita mostu – 10,8m
- długość całkowita kładki– 38,4m
- szerokość całkowita kładki – 3,5m
- gwarancja wykonawcy – 84 miesiące
- koszt zadania – 2,2 mln zł
Inwestor: Oddział GDDKiA w Poznaniu Wykonawca, Firma „Gotowski”