Jak ma wyglądać alternatywna przeprawa przez Wełnę?

Jedną z najbardziej wyczekiwanych dróg w Obornikach jest budowa alternatywnej trasy przez rzekę Wełnę. Jedyny w obecnej chwili most przez nią jest przyczyną ogromnych korków na ul. Czarnkowskiej. Zgodnie z obietnicą posła na Sejm RP Jakuba Rutnickiego takowa ma się w końcu pojawić. Udało nam się dotrzeć do jednej z koncepcji przeprawy przez tzw. most wroniecki.
Początek nowej drogi, której długość ma wynosić ok. 1200 m, ma się znajdować na wysokości skrzyżowania Drogi Wojewódzkiej 178 z ul. Juliana Kubiaka. Tutaj ma powstać rondo. Od tego miejsca droga pobiegnie na wschód starym torowiskiem przez kolejowy most na Wełnie a następnie dalej, aż do krajowej "jedenastki". Bardzo urozmaicony teren będzie przyczyną wielu dodatkowych inwestycji. Największą będzie przebudowa, a może i budowa zupełnie nowej przeprawy przez Wełnę. Dalej konieczna będzie przebudowa wiaduktu drogowego na ul. Staszica, pod którym przebiega torowisko. Połączenie z DK 11 będzie miało formę ronda.
Na samej "krajówce" przebudowie ulec miałby odcinek ok. 460 m, w tym ma powstać nowe rondo. Oczywiście obecny wiadukt zostanie rozebrany a nasypy dojazdowe zlikwidowane. W wyniku budowy nowego odcinka DW 178 przebudowana będzie też wg tego projektu ulica Kowanowska.
Choć odcinek nowej drogi jest stosunkowo krótki to napotyka na swym biegu m.in. obszar Natury 2000. Projektant zakłada okres przygotowania inwestycji do 1,5 roku.