Przejdź do głównej treści

Co z obornickimi mostami i wiaduktami?

| Łukasz | Lokalne
Co z obornickimi mostami i wiaduktami?
Co z obornickimi mostami i wiaduktami?

Od wielu już lat każda osoba korzystająca z wiaduktów i mostów w Obornikach marzy o ich remoncie, a najlepiej o zupełnie nowych alternatywnych obiektach. Czy są w najbliższym czasie na to jakiekolwiek szanse?

Ze względu na przebiegającą przez miasto drogę krajową najważniejszym jest tzw. duży most znajdujący się nad Wartą. Nie od dziś wiadomo, że jego stan pozostawia wiele do życzenia i dokonywane bieżące remonty na niewiele się zdają.

W trakcie wczorajszych rozmów z Krzysztofem Olejniczakiem z GDDKiA dowiedzieliśmy się, że na ten moment nie wchodzi w rachubę zamykanie tego mostu, gdyż jego stan pozwala jeszcze na bezpieczne korzystanie z niego. Po drugie, przy tak dużym natężeniu ruchu na nim, trzeba byłoby znaleźć alternatywną przeprawę. Wyrzucaniem w błoto byłoby tworzenie tymczasowych przepraw, gdyby udało się w ogóle znaleźć na to dogodne miejsce. Wniosek? Jak najszybciej musi powstać nowy most np. w ramach obwodnicy. To jednak jeszcze mglista przyszłość, ale pogarszający się stan mostu może szybko to zmienić.

Nie może już jednak czekać na pewno wiadukt na ul. Staszica. Decyzje co do tej inwestycji są już podjęte. Czekano cały czas na wyjaśnienie sprawy obwodnicy przez tzw. most wroniecki. Miało to istotne znaczenie, albowiem rozważane są przy jej budowie 2 opcje: przebudowa wiaduktu na Staszica lub zbudowanie w tym miejscu dużego ronda. GDDKiA zapewnia, że ta kwestia będzie wyjaśniona bardzo szybko.

W kolejce czeka również wiadukt w Ocieszynie. Dokonano przebudowy już znacznego odcinka DK11 między węzłem w Złotkowie, a Obornikami. Pozostał na tej trasie właśnie obiekt w Ocieszynie. On również nie stanowi powodu do chluby.

To jednak nie koniec zmartwień. Pozostaje bowiem nadal wąskie gardło w postaci mostu na Wełnie. W przypadku jakiejkolwiek niemożności korzystania z niego oznacza to niebywały problem dla osób muszących się przeprawić przez tę rzekę. Budowa alternatywnej przeprawy przez Wełnę choć wydaje się realna, to oznacza jeszcze 3-4 lata oczekiwań przy oczywiście optymistycznym scenariuszu.

W tym całym pesymizmie pojawia się jednak nadzieja. Znaczenie tych obiektów jest tak ogromne, że wydaje się wręcz absurdalne, aby władze nie zaczęły się poważniej zastanawiać nad szybką potrzebą zmian w tym temacie. A już w 2014 roku ma dodatkowo ruszyć tranzyt Zachodnią Obwodnicą Poznania...

W Obornikach powstała Spółdzielnia Energetyczna Oborniki. To wspólna inicjatywa Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach oraz dwóch firm z Poznania – Dathause Sp. z o.o. i Polska Energia Odnawialna Sp. z o.o.
200 metrów drogi między Tłukawami i Igrzyną zostanie utwardzone kruszywem.
Dobiegają końca prace przy przebudowie schodów w budynku przy ul. Mickiewicza 4 w Obornikach.
Sołectwo Ocieszyn pochwaliło się zdjęciami z jazdy rowerami po nowej ścieżce wzdłuż DK11. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad.
W Piotrowie zakończył się remont dachu świetlicy wiejskiej. Koszt prac wyniósł 65967,54 zł.
Przy Centrum Rekreacji Oborniki powstaje ogólnodostępna stacja ładowania pojazdów elektrycznych. Inwestycję prowadzi Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Obornikach Sp. z o.o., które zdobyło na ten cel 120 000 zł dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej…
Budowa zamku w Stobnicy, rozpoczęta w 2015 roku, od początku przyciągała uwagę mediów i organizacji zajmujących się ochroną środowiska. 13 sierpnia 2025 r. Wojewoda Wielkopolski odmówił stwierdzenia nieważności pozwolenia na budowę. Decyzja administracyjna w tej sprawie pozostaje w mocy.