Oborniki. Otwarcie ofert w przetargu na budowę drugiej lini torów
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A w ramach prowadzonego przetargu nieograniczonego pn. „Wykonanie robót dla zadania pn.: „Budowa drugiego toru kolejowego wraz z drugą przeprawą mostową na rzece Warcie na odcinku linii kolejowej nr 354 od posterunku odgałęźnego Oborniki Wielkopolskie Most do stacji Oborniki Wielkopolskie” dokonało w dniu 21.01.2025 otwarcia zgłoszonych do przetargu ofert.
Łącznie złożono 10 ofert:
Wykonawca |
Cena brutto |
STRABAG |
132 202 462,70 |
ALUSTA |
141 161 634,31 |
PORR |
122 858 550,00 |
Nowak-Mosty |
129 401 228,39 |
Primost Południe |
127 384 059,79 |
Konsorcjum firm: INTOP, NTOP Warszawa |
127 899 070,63 |
Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor |
141 481 496,82 |
Przedsiębiorstwo Budownictwa Komunikacyjnego MOSTKOL |
133 210 226,38 |
Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe |
133 875 903,37 |
NDI ENERGY |
131 513 278,81 |
O wyborze wykonawcy zdecyduje najniższa cena. PKP PLK nie planują przeprowadzania aukcji elektronicznej. Na realizację zamówienia przewidziano 20 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Projekt obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wymaganych prawem uzgodnień, dopuszczeń, warunków oraz decyzji niezbędnych do realizacji robót budowlanych:
- Wybudowana linia kolejowa ma zapewniać osiągnięcie parametrów eksploatacyjnych – V max=120 km/h dla pociągów pasażerskich oraz 80km/h dla towarowych z naciskiem maks. na oś 21kN zgodnych z przyjętą kat. linii wg TSI(Technicznej Specyfikacji Interoperacyjności) na przedmiotowym odcinku linii nr 354.
- Budowa drugiego toru jest kluczowe do zwiększenia przepustowości LK 354, warunkującym możliwość uruchomienia dodatkowych pociągów z Poznania Gł. w kierunku Rogoźna Wlkp.
- Projektuje się zaprojektowanie dobudowy drugiego toru wraz z siecią trakcyjną na odc. linii od st. Oborniki Wlkp Miasto do st. Oborniki Wlkp. wraz z drugą przeprawą rzeczną oraz budowy mijanki w Parkowie.
- Projekt zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej w km 30,453 spowoduje na nim podniesienie bezpieczeństwa.
- Planowane jest również zlikwidowanie posterunku odgałęźnego Oborniki Wlkp.
- Most, usprawniony zostanie wjazd na st. Oborniki Wlkp.
- Projektowana jest budowa peronu wzdłuż nowego toru nr 2 w Parkowie i Obornikach Wlkp. Miasto z małą architekturą.
- Projekt przewiduje pozyskanie Decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji dla odcinka posterunek odgałęźny Oborniki Most – Oborniki Wlkp. z dobudową drugiego przęsła na rzece Warcie.
źródło: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A